Olympus FE-230 hoe langer filmen?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 19:45
Mijn ouders bezitten sinds een klein jaar een Olympus FE-230 digitale 7.1 MP camera. Met deze camera kan je ook filmpjes maken van redelijke kwaliteit. Toch heb ik hier een vraag over. Wanneer de geheugenkaart helemala leeg is (1 GB) dan kan ik maar 6 minuten filmen op een kwaliteit van 640x480.

Iemand enig idee hoe dit te verlengen is? Ik neem toch aan dat 1 GB niet na 6 minuten al vol is? Ik heb hier al voor op de website van olympus gekeken maar ben helaas niks wijzer geworden, alleen staat er dat er geen limiet op het aantal mb's van een filmpje zit. Ook de handleiding verteld me niks.

Iemand die me hier verder mee kan helpen?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ehm nou, waarom kijk je niet hoe groot zo'n filmpje is na 6 minuten :?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, als je na die 6 minuten nog een filmpje kan maken, of een boel foto's schieten ligt de beperking elders. Zo niet -> een groter kaartje halen want schijnbaar is ie echt vol na 6 minuten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 19:45
Wilko schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:10:
Ehm nou, waarom kijk je niet hoe groot zo'n filmpje is na 6 minuten :?
Rond de 70 mb ongeveer heb ik gezien, ik bedoel je moet het in RAW formaat opslaan wil je na 6 minuten al een 1 GB kaart vol hebben lijkt me.

• Wortelsoep
  • Niet online
OK, dan ligt het dus niet aan het kaartje. Dan ben ik bang dat het gewoon een beperking van de camera is, het Sony cameraatje die ik jaren geleden had kon ook maar x minuten achter elkaar filmen. Waarom dat precies zo beperkt is, weet ik ook niet.

Afgezien daarvan moet je gewoon foto's schieten met een fotocamera, IMHO ;)

Verwijderd

Binnetie schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:12:
[...]

Rond de 70 mb ongeveer heb ik gezien, ik bedoel je moet het in RAW formaat opslaan wil je na 6 minuten al een 1 GB kaart vol hebben lijkt me.
Video's sla je niet in RAW formaat op.

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-01 15:49

RoyBijster

Rocket Scientist

Wilko schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:23:
OK, dan ligt het dus niet aan het kaartje. Dan ben ik bang dat het gewoon een beperking van de camera is, het Sony cameraatje die ik jaren geleden had kon ook maar x minuten achter elkaar filmen. Waarom dat precies zo beperkt is, weet ik ook niet.

Afgezien daarvan moet je gewoon foto's schieten met een fotocamera, IMHO ;)
Ik gok om de consument te sturen tot de aankoop van een veel duurdere videocamera.
Ze concurreren te veel met hun eigen producten als ze toestaan dat ze onbeperkt kunnen filmen.

Gr. Roy

I make things.

• Wortelsoep
  • Niet online
Voor zover ik weet maakt Olympus helemaal geen dedicated videocamera's. Bovendien zit je met een enorm kwaliteitsverschil.

Verwijderd

dit probleem heb ik al vaker gehoord. de personen die hier last van hadden stopte vervolgens een 512 mb kaart er in en ze konden gewoon aan 1 stuk opnemen....

edit: tip: ga naar de winkel, leg het uit. en vraag of je ff met een 512mb kaartje mag proberen. werkt dat, dan koop je die. zo niet heb je pech. of misschien ken je iemand met een 512 kaart.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 12:05 ]

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-01 15:49

RoyBijster

Rocket Scientist

Wilko schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:52:
Voor zover ik weet maakt Olympus helemaal geen dedicated videocamera's. Bovendien zit je met een enorm kwaliteitsverschil.
Mijn reactie ging over de genoemde sony camera's :)
Wat olympus' reden kan zijn voor het limiteren van de maximale opnamelengte weet ik niet. Het kan bij alle merken zowel een technische belemmering als een weloverwogen belemmering door de fabrikant zijn.

Dat je met een enorm kwaliteitsverschil zit, weet ik. Maar lang niet alle consumenten kijken daar naar. Zij nemen al snel genoegen met camera-telefoon kwaliteit. Daarom kan het voor een producent als Sony interessant zijn de opnameduur de limiteren tot een beperkt aantal minuten.
Aan de andere kant, door het zelf te limiteren lopen ze wel het gevaar dat de consument overstapt op een ander merk.
De ervaring uit de winkel waar ik werk leert echter dat consumenten regelmatig kiezen voor een apparaat met meer mogelijkheden, dan voor een apparaat met superieure kwaliteit.

Wat ik zeg, kan en zal zeker voorkomen in een tijd waarin juist alles steeds meer in één apparaat wordt gebouwd en waar de concurrentie met dedicated apparatuur van eenzelfde producent steeds groter wordt. Aan de andere kant kan het dus ook gewoon een technische belemmering zijn.

I make things.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Binnetie schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:12:
[...]

Lijkt me erg sterk, welke compressie gebruikt de camera? Voor zover ik weet is het altijd motion jpeg ongecomprimeerd in AVI formaat. Vreet geheugen. Mijn Ixus 70 doet ruim 16 minuten 640x480 30fps op 2GB. Die 6 minuten van jou op 1GB kan dus goed kloppen.
Pagina: 1