[Vista][Mediaplayer] Mappen toevoegen aan bibliotheek

Pagina: 1
Acties:
  • 902 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Ik heb een klein probleempje met m'n media-player in Vista, namelijk dat hij geen bestanden in de bibliotheek wil zetten.
Wanneer ik Bestand -->Aan de mediabibliotheek toevoegen doe kan ik enkele mappen selecteren. Door op de knop Toevoegen te klikken navigeer ik naar de map D:\Muziek en voeg ik die toe aan de Mappen waarin wordt gezocht. In deze map staan nog enkele submappen die ik er allemaal in wil hebben.
Vervolgens druk ik op OK en zie ik het 'denk-rondje' van Vista 1 a 2 seconden draaien. Er worden echter geen bestanden aan de bibliotheek toegevoegd.
Ook heb ik al geprobeerd om de map D:\Muziek\Bon Jovi - Crush toe te voegen, aangezien daar de mp3'tjes in staan. Het zou natuurlijk kunnen komen dat hij niet recursief door de mappen loopt, maar op 1 niveau blijft. Dit hielp echter ook niets.
Ook de map C:\Users\Jan V\Music\Afspeellijsten lukt niet om toe te voegen.
Op zich is het geen ramp dat er geen muziek kan worden toegevoegd, maar het is wel irritant. Op m'n werk-laptop met XP lukt het allemaal wel, maar hier dus niet.

Het kan zijn dat ik een service heb stop gezet die Media Player nodig heeft om bestanden toe te kunnen voegen in de bibliotheek, maar ik kan niet echt een vinden hier betrekking op zou moeten hebben.

Tot nu toe heb ik ook op internet niet echt iets kunnen vinden wat dit gedrag zou kunnen verklaren. Ook niet dat anderen hier last van hebben. Het zal dus liggen aan iets wat ik zelf heb gedaan, maar ik heb geen idee wat dit om zeep heeft kunnen helpen.

Waarschijnlijk een service, maar ik kan niet een vinden. Trouwens, ik zie ook niet de Indexing service van Windows zelf in het lijstje staan. Kan het zijn dat de lijst incompleet is?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Ben ik de enige die deze 'feature' heeft met Mediaplayer en Vista?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Iik zit met het zelfde probleem.

Ik wil namelijk WMP gaan gebruiken zodat ik films kan kijken op de PS3, maar ik kan dus ook geen map toevoegen. De mappen die er stonden heb ik verwijderd, dus lijstje is nu helemaal leeg.

Her installatie gaat ook niet lukken tot nu toe, via de Vista cd al helemaal niet, staan allemaal dll bestandjes op. En WMP downloaden en herinstal gaat ook niet lukken, want de versie in Vista is nieuwer dat die je nu kan downloaden.

Hier is inderdaad wienig over te vinden.

En media delen werkt ook al niet.... als ik aanvink media bestanden delen en dan op OK, gebeurd er gewoon niets. ook heel vaag.

Ik heb trouwens nog een probleempje, er staan standaard van die voorbeeld bestanden in WMP en in de mappen in mijn documenten, maar die bestanden heb ik in de mappen verwijderd, maar ze stonden nog wel in de bibliotheek van WMP maar daar krijg ik ze nu ook niet meer weg, iemand een idee?

Bij mij zijn nu alle problemen opgelost via de volgende link.
http://gathering.tweakers...bibliotheek%2Cverwijderen

Ik zou het ook eens proberen
Alles verwijderen aan bestandjes (niet de mappen) uit de volgende map.
C:\Users\<user_name>\AppData\Local\Microsoft\Media Player
Daarna was bij mij alles opgelost en werkt weer nabehoren.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 14:27 ]