Toon posts:

Resolutie probleem 8800 GTS512

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van de week heb ik voor mjn stiefzoon een vette PC geassembleerd.
Onderdelen: Core2duo E6750 266 GHZ, OCZ 4 GB DDR2-800 Quad Kit, XFX GeForce 8800 GTS 650M 512MB, Abit IN9 32X-MAX moederboard, Enermax 565AX G FMAII voeding.
De videokaart is aangesloten op een SAmsung tv, een LE26s81B...
Besturingssysteem: Windows Vista Ultimate 32.
Dit alles in een Antec Nine hundred kast met volop airflow en coolers.

Ik heb de laatste Nvidia Forceware drivers geinstalleerd (715.11.69.28).
Nu heb ik twee problemen:

Als ik de resolutie instel op 1360x768 staat het beeld te bibberen. Het trilt de hele tijd, erg irritant. Schakel ik de resolutie een tandje lager dan is er niets aan de hand. Ik heb gegoogeld maar heb geen oplossing kunnen vinden.

Tweede probleem:
Als ik Crysis speel (legale versie, gekocht in de winkel) crasht het spel soms na een paar minuten, soms na een half uur. Soms krijg ik een BSOD, soms reboot de PC spontaan, soms staat alles vast.
Het spel is niet meer te spelen. Ook andere spellen blijken te crashen.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het met de nvidia drivers te maken heeft, maar weet het niet zeker...

Ik heb de drivers al een keer gedeinstalleerd, drivercleamer eroverheen gehaald en de allerlaatste drivers geprobeerd (die er nu opstaan)..

is er iemand met tips ??

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:44

Format-C

Tracing Rays

Installeer eens de 169.25 WHQL drivers.

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_169.25_whql.html

Volgens mij heb je er BETA drivers opstaan...

Misschien helpt het.

Edit; heb je ook een gewone PC monitor om de PC eens te testen op dat "tril" probleem?

Allee kabels goed aangesloten/ aangedraaid? Ook die van de monitor e.d.?

[ Voor 126% gewijzigd door Format-C op 24-12-2007 20:28 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
RappieRappie schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:25:
Installeer eens de 169.25 WHQL drivers.

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_169.25_whql.html

Volgens mij heb je er BETA drivers opstaan...

Misschien helpt het.

Edit; heb je ook een gewone PC monitor om de PC eens te testen op dat "tril" probleem?

Alle kabels goed aangesloten/ aangedraaid? Ook die van de monitor e.d.?
Die driverversie veroorzaakten nu juist het probleem. Ik heb ze zonet vervangen door de versie die ik noemde. En die Beta drivers zijn de enig juiste om Crysis te kunnen draaien (begreep ik)..

Ik kan inderdaad eens een andere monitor proberen om die trillingen weg te krijgen. Al moet deze monitor deze resolutie mákkelijk aankunnen. De lagere resolutie die ik nu heb is voor een 26 inch monitor niet echt fijn zoals je zult begrijpen ;-)

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik heb ook een 26" samsung lcd tv en mijn pc daar op gehad, echter had ik dezelfde problemen, de hoogste resolutie was 1440*900 en het leek alsof er 2 tl balken in mijn scherm zaten erg irritant.
Ik heb er helaas niets voor kunnen vinden en heb toen maar een tft monitor gekocht.
Ik heb echter nog niet via HD geprobeerd en weet niet of dat gaat, misschien dat je dat kan proberen, via de composiet uitgang achterop je lcd tv

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:43:

Tweede probleem:
Als ik Crysis speel (legale versie, gekocht in de winkel) crasht het spel soms na een paar minuten, soms na een half uur. Soms krijg ik een BSOD, soms reboot de PC spontaan, soms staat alles vast.
Het spel is niet meer te spelen. Ook andere spellen blijken te crashen.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het met de nvidia drivers te maken heeft, maar weet het niet zeker...
Heb je de temperaturen van je CPU en Videokaart al eens gecontroleerd misschien zijn deze wel veel te hoog tijdens het spelen van een game.

Verwijderd

Topicstarter
DaLoona schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:56:
Ik heb ook een 26" samsung lcd tv en mijn pc daar op gehad, echter had ik dezelfde problemen, de hoogste resolutie was 1440*900 en het leek alsof er 2 tl balken in mijn scherm zaten erg irritant.
Ik heb er helaas niets voor kunnen vinden en heb toen maar een tft monitor gekocht.
Ik heb echter nog niet via HD geprobeerd en weet niet of dat gaat, misschien dat je dat kan proberen, via de composiet uitgang achterop je lcd tv
Deze tv heeft tijden grdraaid als monitor op een Dell laptop zonder problemen.
Beeld was scherp en goed, niets mis mee...
Denk ook niet dat het aan de Samsung ligt. Zier er eerder uit als een driver probleem (is mijn inschatting)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:12:
[...]

Heb je de temperaturen van je CPU en Videokaart al eens gecontroleerd misschien zijn deze wel veel te hoog tijdens het spelen van een game.
Het voelt niet te heet aan, maar ik ga de temperaturen nog checken. Al is er niets overclocked en mag je verwachten dat je een spel, zo zonder tweaks, gewoon moet kunnen draaien.
Heb o.a. Crysis ook al op lagere kwalitiet gezet; levert niets op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet Memtest even gedraaid.
Onderstaand scherm kwam eruit. Ik heb geen idee hoe ik dit moet lezen. De bovenste helft van het scherm lijkt uit te vallen als ik de test draai.

Kan iemand iets met onderstaande resultaten ??

Afbeeldingslocatie: http://www.mistered.eu/memtest.jpg

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ken het prog niet, maar zeker is wel dat je een boel fouten hebt :)
Kan liggen aan incompatible geheugen, maar een defect kan natuurlijk ook

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
incompatible geheugen of een defect idd... Als je geheugen gewoon goed staat ingesteld zul je even moeten kijken of je ander geheugen kan proberen ofzo?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Het is: OCZ 4 GB DDR2-800 Quad Kit. Zou niet incompatible moeten zijn.
Ik heb ook niks overclocked ofzo..

Maar zou ik dan ook geen fouten moeten krijgen in Vista zelf ?
Dat heb ik nog niet gehad nml.

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:55:
Het is: OCZ 4 GB DDR2-800 Quad Kit. Zou niet incompatible moeten zijn.
Ik heb ook niks overclocked ofzo..
En hoe kom je hierop? Staat het in de compatibility list van je moederbord? Of zeg je nu maar wat?
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:55:
Maar zou ik dan ook geen fouten moeten krijgen in Vista zelf ?
Dat heb ik nog niet gehad nml.
Geheugen fouten komen naar voren door de dingen die jij noemt:
Dat is het hem dus, crashes, reboots, BSODs en freezes zijn symptonen voor oa geheugen.

Maar je hebt het over BSOD's... Misschien handig om die BSOD's even te noemen hier?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:59:
[...]

En hoe kom je hierop? Staat het in de compatibility list van je moederbord? Of zeg je nu maar wat?
Ik bedoel compatible in de zin van: juiste type. Uiteraard kan het zijn dat juist dit geheugen niet goed werkt met mijn board.
[...]

Geheugen fouten komen naar voren door de dingen die jij noemt:
Okee... (edit) kom er ook net achter dat Vista nu ook spontaan reboot.... er is dus meer aan de hand dan alleen spellen :-(
[...]

Dat is het hem dus, crashes, reboots, BSODs en freezes zijn symptonen voor oa geheugen.
Weet ik, is één van de mogelijkheden, vandaar dat ik het geheugen ging testen.
Maar je hebt het over BSOD's... Misschien handig om die BSOD's even te noemen hier?
Die verwijzen (soms) naar dxgkrnl.sys. En soms naar driver_ irq_less-equal (als ik het goed schrijf)

Ook daar heb ik op gegoogled. Er blijken meer mensen te zijn met dezelfde problemen. Bij geen van allen zijn die problemen opgelost. Lijkt soms ook op een probleem van de Nvidia drivers.

Maar ik probeer alles stap voor stap en geen dingen door elkaar heen, anders wordt het helemaal lastig te achterhalen wat de oorzaak nu is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 14:13 ]

• LiquidT_NL
wijst naar DirextX Graphics Kernel... Kan je niet over naar de laatste non-beta driver? Als crysis het dan niet doet zul je even moeten wachten op een nieuwe stable...

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:02

empy

Rijdt rondjes

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:04:
Ik heb zonet Memtest even gedraaid.
Onderstaand scherm kwam eruit. Ik heb geen idee hoe ik dit moet lezen. De bovenste helft van het scherm lijkt uit te vallen als ik de test draai.

Kan iemand iets met onderstaande resultaten ??

[afbeelding]
Memtest errors betekend vaak brak geheugen, we gebruiken het op de zaak ook om geheugen te testen. Vaak zorgt brak geheugen er ook voor dat je pc inderdaad instabiel word, al vaak genoeg klantjes weer huppelend de winkel uit zien gaan nadat het geheugen vervangen was.
Vervang eerst het geheugen eens, en kijk daarna weer verder :)
Trouwens, waarom 4 GB geheugen op een 32 bits systeem? dat adresseert toch maar maximaal 3GB? :?

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:27:
wijst naar DirextX Graphics Kernel... Kan je niet over naar de laatste non-beta driver? Als crysis het dan niet doet zul je even moeten wachten op een nieuwe stable...
Ik was oorspronkelijk al begonnen met die versie. Toen de problemen ontstonden ook maar eens de Beta geprobeerd, geen verandering :-(

Verwijderd

Topicstarter
empy schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:32:
[...]

Memtest errors betekend vaak brak geheugen, we gebruiken het op de zaak ook om geheugen te testen. Vaak zorgt brak geheugen er ook voor dat je pc inderdaad instabiel word, al vaak genoeg klantjes weer huppelend de winkel uit zien gaan nadat het geheugen vervangen was.
Vervang eerst het geheugen eens, en kijk daarna weer verder :)
Ga ik donderdag gelijk doen...
Trouwens, waarom 4 GB geheugen op een 32 bits systeem? dat adresseert toch maar maximaal 3GB? :?
Tja, daar kwam ik ook pas achter toen alles al geinstalleerd was :o
Vista herkent 3,25 GB geheugen...
Hoewel, na dit gelezen te hebben, blijkt er toch iets anders te spelen met 4 GB....: http://blogs.microsoft.nl/tonykrijnen/archive/2007/02/20/10345.aspx

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. donderdag ga ik het geheugen vervangen... bedankt voor alle tips en hulp.

Blijft nog mijn probleem met de resolutie op de samsung LE26S81B tv/monitor..
Deze zou prima op 1366x768 moeten kunnen draaien. Maar dan staat mijn scherm te bibberen.
Dus niet de hele tijd trillen zoals je hebt als je duidelijk de verkeerde refreshrate hebt gekozen, maar elke 2 seconden ofzo een bibber.... heel irri...
Het beeld is dan verder redelijk scherp, dat wel..

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-07 07:19

WTM

Ik heb ook OCZ geheugen, draait op een P5B Wifi Deluxe (Asus). Ik had ook rare errors en reboots in windows etc. toen ik het geheugen op standaard instelling liet draaien (kreeg ook errors in memtest!).

Echter toen ik het op 2.1v (instelling wat bij mijn OCZ geheugen moet) liet draaien, was er niets aan de hand (ook geen errors in memtest!).

Staat dat dus goed?

Verwijderd

WTM schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:43:
Ik heb ook OCZ geheugen, draait op een P5B Wifi Deluxe (Asus). Ik had ook rare errors en reboots in windows etc. toen ik het geheugen op standaard instelling liet draaien (kreeg ook errors in memtest!).

Echter toen ik het op 2.1v (instelling wat bij mijn OCZ geheugen moet) liet draaien, was er niets aan de hand (ook geen errors in memtest!).

Staat dat dus goed?
OCZ moet inderdaad vaak op 2.1v lopen! Geef dus wat meer prik als dat nog niet gebeurd is, en zet eventueel de timings wat losser, kijk of het probleem dan is verholpen.

Overigens had ik met een fx5900 ultra en een 6800gt ook last van BSOD's als je ging gamen via de TV aansluiting :? Op 2 verschillende systemen...

Als je dat mem voltage wel goed hebt staan, of de errors blijven, test dan reepje voor reepje je geheugen in memtest, dus telkens draaien met 1 reepje per keer in je mobo.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:02:
Ok.. donderdag ga ik het geheugen vervangen... bedankt voor alle tips en hulp.

Blijft nog mijn probleem met de resolutie op de samsung LE26S81B tv/monitor..
Deze zou prima op 1366x768 moeten kunnen draaien. Maar dan staat mijn scherm te bibberen.
Dus niet de hele tijd trillen zoals je hebt als je duidelijk de verkeerde refreshrate hebt gekozen, maar elke 2 seconden ofzo een bibber.... heel irri...
Het beeld is dan verder redelijk scherp, dat wel..
Je noemt nu 2 verschillende resoluties. Eerst heb je het over 1360x768 en nu over 1366x768. Dus welke resolutie heb je ingesteld en met welke frequentie (50/60hertz).

Uit de handleiding is op te maken dat 1360x768 zowel over de VGA aansluiting als over HDMI op 60hertz gesupport wordt. Pagina 34 van de handleiding, klik hier.

Verder: hoe heb je de TV aangesloten aan de computer? DVI naar HDMI? Composiet? Component? S-video (ik noem maar wat :) ).

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 26-12-2007 10:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
WTM schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:43:

Staat dat dus goed?
Ik zal je zeggen dat ik vannacht ineens hieraan dacht. Heel toevallig. ben net klaar te checken hoeveel volt de reepjes nodig hebben, Is inderdaad 2,1 volt en mijn Abit board levert 1,8 volt..
Moet dus inderdaad waarschijnlijk aangepast worden Ik ga het nú even checken..

[EDIT]
Geheugen stond op 1,8 volt, veranderd naar 2,1 volt !!!
Bij het draaien met memtest blijven de errors.. Moet dus inderdaad reepje voor reepje testen straks.
Nu zit mijn stiefzoon achter de PC zich wezenloos te gamen met Crysis. Even een uurtje wachten dus, anders wacht mij een zekere dood (hij is iets langer dan ik ;-

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:04:
[...]

Je noemt nu 2 verschillende resoluties. Eerst heb je het over 1360x768 en nu over 1366x768. Dus welke resolutie heb je ingesteld en met welke frequentie (50/60hertz).
Staat op 1360x768 op 60 hertz. De hele tijd al.
Uit de handleiding is op te maken dat 1360x768 zowel over de VGA aansluiting als over HDMI op 60hertz gesupport wordt. Pagina 34 van de handleiding, klik hier.

Verder: hoe heb je de TV aangesloten aan de computer? DVI naar HDMI? Composiet? Component? S-video (ik noem maar wat :) ).
Ik heb op de PC een DVi->VGA adapter gezet, dan met een VGA kabel op de Tv, daar zit geen DVi aansluiting op nml.

Zou bijv. een DVi naar HDMi kabel/connector beter zijn ? Component aansluiting op de tv is al in gebruik door een XboX met XBMC.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 11:27 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:18:
Ik heb op de PC een DVi->VGA adapter gezet, dan met een VGA kabel op de Tv, daar zit geen DVi aansluiting op nml.

Zou een DVi naar HDMi kabel/connector beter zijn ?
DVI naar HDMI is beter ja, dan krijgt de tv gewoon een digitaal signaal.

Kijk eens of je een dergelijke kabel ergens kan lenen oid. Aanschaffen hoeft niet duur te zijn trouwens. Zie hier. (2.5mtr hdmi - dvi kabel voor 12euro).

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 26-12-2007 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:28:
[...]

DVI naar HDMI is beter ja, dan krijgt de tv gewoon een digitaal signaal.
Dat ga ik dan zeker proberen, bedankt voor de tip.
Kijk eens of je een dergelijke kabel ergens kan lenen oid. Aanschaffen hoeft niet duur te zijn trouwens. Zie hier. (2.5mtr hdmi - dvi kabel voor 12euro).
Allekabels ken ik ja, al eens eerder iets besteld.. Helaas ken ik niemand met zo'n kabel, maar kopen is geen probleem.

Denk je dat van VGA / Component / HDMI / Svideo de HDMI de beste optie is ?
Component is dus al in gebruik..
En is die DVi naar HDMI kabel geschikt voor alleen beeld ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 12:53 ]

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-07 07:19

WTM

Zijn je rare reboots verdwenen sinds 2.1v? Overigens, memtest moet volgens mij geen fouten opleveren als je er 2.1v doorheen jaagt. Anders zijn ze waarschijnlijk alsnog rot.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
WTM schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:20:
Zijn je rare reboots verdwenen sinds 2.1v? Overigens, memtest moet volgens mij geen fouten opleveren als je er 2.1v doorheen jaagt. Anders zijn ze waarschijnlijk alsnog rot.

Succes!
Mijn stiefzoon speelt nu al meer dan vijf uur Crysis, zonder problemen, dat gaat de goede kant op (vooralsnog)..
Memtest86 lijkt nog altijd fouten op te leveren. Ik ga alsnog testen per reepje, eens kijken of dat iets oplevert..

Test memtest eigenlijk alleen je dimmetjes of ook ander aanwezig geheugen in je PC (cache, videokaart geheugen etc.) ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:25:
[...]

Mijn stiefzoon speelt nu al meer dan vijf uur Crysis, zonder problemen, dat gaat de goede kant op (vooralsnog)..
Memtest86 lijkt nog altijd fouten op te leveren. Ik ga alsnog testen per reepje, eens kijken of dat iets oplevert..

Test memtest eigenlijk alleen je dimmetjes of ook ander aanwezig geheugen in je PC (cache, videokaart geheugen etc.) ?
Volgens mij alleen dimmetjes...

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:50:
Denk je dat van VGA / Component / HDMI / Svideo de HDMI de beste optie is ?
Component is dus al in gebruik..
Jep. HDMI en Component zijn de enige fatsoenlijke aansluitingen doorgaans.
En is die DVi naar HDMI kabel geschikt voor alleen beeld ?
Ja. DVI geeft geen geluid door. Dus een extra kabeltje voor het geluid van de pc naar de tv/stereo is nog wel nodig.

Ik garandeer trouwens niet dat je problemen hier mee weg zijn he :)

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:11:
[...]

Jep. HDMI en Component zijn de enige fatsoenlijke aansluitingen doorgaans.
Had ik zelf ook kunnen verzinnen natuurlijk :-)
[...]

Ja. DVI geeft geen geluid door. Dus een extra kabeltje voor het geluid van de pc naar de tv/stereo is nog wel nodig.
Ben een beetje lui geloof ik, na een paar minuten zelf al gevonden. Maar ja, tis kerst hè ;-)
Ik garandeer trouwens niet dat je problemen hier mee weg zijn he :)
Weet ik. Maar ik heb nu even geen andere oplossing en zo'n kabel is nooit weg. Morgen even langs Alternate, is het snelst...
Ook jij bedankt voor de tips.

Als de kabel morgen werkt en de PC is nog steeds niet gecrashed dan laat ik het hier sowieso weten. Ook voor peeps die in de toekomst een dergelijk probleem hebben...

• Deathchant
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

als jij de testresultaten van memtest geeft van allebei samen, en elke reep apart, zal het wel goedkomen. Ookal kan je stiefzoon nu ongestoord crysis spelen....toch je geheugen omruilen. Het is gewoon brak, zelfs op 2.1V geeft ie errors.....dus sowieso terugbrengen.
Misschien een overweging om corsair te nemen of kingston? ik heb met dit geheugen nooit issues gehad. (en nee daarmee wil ik niet zeggen dat OCZ klote geheugen heeft...)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• LiquidT_NL
Er zijn vele merken geheugen die geen problemen moeten geven ;) G-skill, TEAM, Geil, Kingston idd, Corsair, maar OCZ mag zeker in dat rijtje.

Ik zou gewoon het RAM testen en mocht een reepje brak zijn, lekker omwisselen in de winkel.

En digitaal aansluiten van je TV is zeker nooit weg :)

Verwijderd

Topicstarter
Morgenochtend test ik alle reepjes apart om te zien welke er niet lekker werkt (of allemaal).
PC wordt dan ook met een DVi-->HDMi kabel aangesloten in de hoop dat het gebibber ophoudt. Maar zelfs als dat niet helpt blijft 'ie zo aangesloten.

Zo hebben we weer een aansluiting vrij op de TV om de laptop op aan te sluiten ;-)

Bedankt beide heren (liquidt en deathchant) voor de goede raad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 00:16 ]

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37
erm, hij heeft toch 32 bit vista? waarom niet ffkes 64 bit proberen? des noods doe je trial....

(32 bit ondersteund 4 GB aan geheugen niet..) en als dat niet werkt, dan ff de garantie claimen.

edit: dit was voor je crysis probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door LittleKiller op 27-12-2007 00:21 ]

• SneakyJedi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 14:12

SneakyJedi

Wipe them out, all of them

LiquidT_NL schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:59:
Er zijn vele merken geheugen die geen problemen moeten geven ;) G-skill, TEAM, Geil, Kingston idd, Corsair, maar OCZ mag zeker in dat rijtje.
Tja, Ik heb problemen gehad met een Asus bordje in combinatie met Geil geheugen. Nadat dit omgeruild was voor Kingston waren de problemen weg. Wel jammer dat Alternate deze combinatie wel gewoon verkoopt en niets zegt. Dus in de praktijk kom je wel eens geheugen tegen die niet goed samen werkt met je moederbord. Blijft dus een gok. Misschien dat ik voortaan bij Kingston en Corsair blijf want hier heb ik nog geen problemen mee gehad. Maar misschien zegt dat ook weer niets.

May the force be with you

• LiquidT_NL
LittleKiller schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:20:
erm, hij heeft toch 32 bit vista? waarom niet ffkes 64 bit proberen? des noods doe je trial....

(32 bit ondersteund 4 GB aan geheugen niet..) en als dat niet werkt, dan ff de garantie claimen.

edit: dit was voor je crysis probleem.
In principe hoort dat dus niet te werken: Geheugenproblemen treden niet op omdat je meer dan ~3,2GB gebruikt op een 32-bit systeem. Verder krijgt hij fouten in memtest, wat aangeeft dat het probleem zich buiten windows ook voordoet: een 64-bit OS lost dan niets op (heb je de thread wel gelezen?)
SneakyJedi schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:29:
[...]

Tja, Ik heb problemen gehad met een Asus bordje in combinatie met Geil geheugen. Nadat dit omgeruild was voor Kingston waren de problemen weg. Wel jammer dat Alternate deze combinatie wel gewoon verkoopt en niets zegt. Dus in de praktijk kom je wel eens geheugen tegen die niet goed samen werkt met je moederbord. Blijft dus een gok. Misschien dat ik voortaan bij Kingston en Corsair blijf want hier heb ik nog geen problemen mee gehad. Maar misschien zegt dat ook weer niets.
Alternate kan het ook niet ruiken, en asus + geil levert bij 50 andere mensen bijvoorbeeld geen problemen. Alternate kan er dus niet aan doen. Met het dikgedrukte stuk sla je de spijker op zijn kop (hoewel het wel fijn geheugen is hoor :))

Verwijderd

Stel dat het 32 bits besturingssysteem alleen de eerste 3 reepjes aanspreekt, en de laatste niet. Dan kan je prima Crysis spelen, en andere zware taken uitvoeren zonder errors, maar in memtest worden alsnog alle reepjes getest, en het zou natuurlijk kunnen dat dat 4e reepje net defect is. Als je dan over een tijdje overstapt naar 64bits dan komt je probleem misschien gewoon weer terug.

De problemen in Windows kwamen door het undervolten, de memtest errors die er nog steeds zijn zeker niet, en hebben dus te maken met een kapot dimmetje.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk vwb. het geheugen. Ik ga het testen.
Weer iets vreemds (?)....
Ik had een DVi --> HDMi kabel gekocht. Vandaag aangesloten. Het beeld was veel slechter dan met de VGA kabel. De juiste reoluties kon ik nu wel kiezen, maar het zag er gewoon slechter uit terwijl ik een verbetering had verwacht.

Hmm, ik zette de VGA aansluiting weer terug en kwam vervolgens Vista niet meer in doordat ik met de HDMi kabel een resolutie had gekozen die door de VGA kabel blijkbaar niet ondersteund werd.
Kom alleen nog in veilige modus in Vista met de VGA kabel....

Wat nu ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 23:55 ]

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 10:52
De nvidea forceware is uit :) deze lost veel problemen op
Alsje en suc6
gr,
guido

http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_169.21_whql_uk.html

Verwijderd

Topicstarter
StormRider schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 00:38:
De nvidea forceware is uit :) deze lost veel problemen op
Alsje en suc6
gr,
guido

http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_169.21_whql_uk.html
Da's cool, maar ik draai onder Vista........ ;-)
En ik zit al aan 169.25.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 00:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:41:
Je hebt gelijk vwb. het geheugen. Ik ga het testen.
Weer iets vreemds (?)....
Ik had een DVi --> HDMi kabel gekocht. Vandaag aangesloten. Het beeld was veel slechter dan met de VGA kabel. De juiste reoluties kon ik nu wel kiezen, maar het zag er gewoon slechter uit terwijl ik een verbetering had verwacht.

Hmm, ik zette de VGA aansluiting weer terug en kwam vervolgens Vista niet meer in doordat ik met de HDMi kabel een resolutie had gekozen die door de VGA kabel blijkbaar niet ondersteund werd.
Kom alleen nog in veilige modus in Vista met de VGA kabel....

Wat nu ?
Opgelost...

Ik heb 2 HDMi aansluitingen op de tv zitten. Later bleek dat alleen de 2e aansluiting DVi ondersteunt en ik had automatisch aansluiting 1 gekozen....

Alles ziet er nu fantastisch uit,
Háárscherp beeld, (Crysis ziet eruit als een film op extra high) Vista draait nu op 1360x768, echt een genot om naar te kijken.

Ik heb compleet geen crashes meer en alles lijkt überstabiel te draaien.

Ergo: geheugen moest op 2,1 volt en de nieuwe DVi---> HDMi kabel moest in aansluiting 2.
Ik ga het geheugen nog wel testen voor alle zekerheid, maar ik beschouw mijn problemen als opgelost.
Mannen; bedankt voor de hulp.
Topic wat mij betreft gesloten........
Pagina: 1