[Leopard] Kan geen doelschijf selecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Na alle problemen met het installeren van Windows op mijn iMac is de enige oplossing volgens mij het herinstalleren van Leopard. Het probleem is nu dat ik nergens een doelschijf voor de installatie kan instellen. De installer geeft gewoon niks weer. Disk Utility laat de fysieke harde schijf zien, met daarin (boomweergave) 'disk0', geformatteerd als NTFS. Ik had met bootcamp een 30GB partitie voor XP aangemaakt, dus ik zou een 270GB partitie en eentje van 30GB moeten hebben. Ik zie echter alleen de fysieke schijf met daarop één 130GB partitie die als NTFS geformatteerd schijnt te zijn. Ik kan verder niks van die schijven wijzigen of verwijderen, laat staan er iets op installeren. Alle knoppen zijn bij beide schijven disabled.

Heeft iemand een idee? Ik kan nu namelijk he-le-maal niks meer met mijn Mac :S

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:34
Mei schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:40:
Na alle problemen met het installeren van Windows op mijn iMac is de enige oplossing volgens mij het herinstalleren van Leopard. Het probleem is nu dat ik nergens een doelschijf voor de installatie kan instellen. De installer geeft gewoon niks weer. Disk Utility laat de fysieke harde schijf zien, met daarin (boomweergave) 'disk0', geformatteerd als NTFS. Ik had met bootcamp een 30GB partitie voor XP aangemaakt, dus ik zou een 270GB partitie en eentje van 30GB moeten hebben. Ik zie echter alleen de fysieke schijf met daarop één 130GB partitie die als NTFS geformatteerd schijnt te zijn. Ik kan verder niks van die schijven wijzigen of verwijderen, laat staan er iets op installeren. Alle knoppen zijn bij beide schijven disabled.

Heeft iemand een idee? Ik kan nu namelijk he-le-maal niks meer met mijn Mac :S
Alle partities die je er nu op ziet wissen, dan 2 partities aanmaken waarvan 1 Mac OS (Uitgebreid) Journaled. Die ander kun je dan tijdens de windows installatie als NTFS formatteren.

• Mei
Ik kan helemaal niks met die schijven, laat staan (zie ook TS). Alle knopjes voor dergelijke acties zijn disabled en ik kan er dus he-le-maal niks mee.

• Mei
Hmm, ik zie nu dat de schijf read-only is. Kan dat dit probleem veroorzaken? Heb al geprobeerd of ik schrijfrechte kon geven aan alles en iedereen, maar heb zelf die rechten niet, dus kan ook geen chmod instellen.

//Edit: Even geboot vanaf Ubuntu in de hoop dat deze zich niks zou aantrekken van de rechten en ik gewoon de boel lekker kon formatteren, maar helaas.... Ik kan er niks aan veranderen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mei op 24-12-2007 20:53 ]

• Mei
Schaamteloze volgende post: Besloten donderdag een externe HDD te gaan halen. Vervolgens de hele HDD van mijn mac bit voor bit overzetten naar die externe schijf. Daarna de Mac HDD volledig formatteren en Leopard er weer op gooien. Later kan ik dan de zooi van die externe schijf gaan recoveren. Als dat achter de rug is kan die externe HDD mooi als HDD voor Time Machine gaan werken en heb ik (hopelijk) geen last meer van dit soort gezeik in de toekomst.

Verwijderd

heb je toevallig nog een andere mac ?

• Mei
Nope, dit is mijn eerste. Nog wel een Windows laptop waar ik dus op kan internetten en op mijn gemak dingen op kan nazoeken.
Pagina: 1