Upload Quota Limiet

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xantis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-03 19:51
Hallo,

Ik ben opzoek naar een programma dat mij help onder mijn upload quota te blijven. Ik heb een server (Win2000 SP4) staan op Utwente waar je een uploadlimiet hebt van 50GB per week. Intern (130.89.160.0/19) mag je uploaden wat je wilt, daar geldt geen limiet. Het gaat dus om een programma die all het verkeer naar het internet telt en de verbinding sluit als hij naderd naar de 50GB of een mailtje stuurt naar een email adress om te melden dat de limiet naderd.
Ik hoop dat iemand een goed programma weet want ik ben het dagen zoeken echt zat.

Groeten,

Xantis

[ Voor 3% gewijzigd door Xantis op 24-02-2009 22:13 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 17:07

we_are_borg

You will Comply

Wel in de FAQ staan er een aantal een daarvan is http://www.netlimiter.com/ deze kan vanalles en ook kijken naar trafic, weet alleen niet of hij een exclude filter heeft.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Xantis
Met netlimiter kan je alleen de bandbreedte managen, geen quota's. En netlimiter heeft helaas ook geen optie om een bepaalde range te excluden.

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Netlimiter 2 Pro (pay-version) heeft o.a. dit:

Filters
With filters you can define groups of connections or applications and then apply rules to them. You can for example set DL/UL limit only for a specific IP address range or for a group of two or more applications.

Zie http://www.netlimiter.com/featurelist.php

• Xantis
Helaas bedoelt men hiermee dat je de download/upload snelheid kan instellen en niet een quota. Ik heb dit programma al eerder bekeken.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
Hang je toevallig aan een switch met SNMP? Dan zou je die netjes kunnen uitlezen :)

• Xantis
Helaas, ik heb geen switch die dat ondersteunt. Maar er is toch ook wel een softwarematige oplossing?

[ Voor 36% gewijzigd door Xantis op 25-12-2007 01:00 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Xantis schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:47:
Helaas bedoelt men hiermee dat je de download/upload snelheid kan instellen en niet een quota. Ik heb dit programma al eerder bekeken.
Limiteer 't tot een snelheid waarmee je niet over die 50GB heen kunt komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Xantis
Tja dat is wel een hele lame oplossing, zit je lekker aan een 100MB/s netwerk en kan je geen films binnen het netwerk meer streamen. Dat vind ik niet echt een oplossing ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Xantis schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 01:03:
Tja dat is wel een hele lame oplossing, zit je lekker aan een 100MB/s netwerk en kan je geen films binnen het netwerk meer streamen. Dat vind ik niet echt een oplossing ;)
Binnen het netwerk wel, erbuiten alleen niet :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Xantis
Hmm, ik zoek toch liever nog even door naar een charmantere oplossing aangezien ik nog redelijk wat mensen van buitenaf toegang geef tot mijn shares. Daarbij heb ik een aantal mensen op een andere Uni die ook wel via daar dingen willen kunnen downloaden, en dan gaat het wel langzaam.

[ Voor 31% gewijzigd door Xantis op 25-12-2007 01:07 ]

• Xantis
Ik heb de afgelopen dagen gezocht maar nog steeds niets gevonden. Het topic loopt een beetje dood, heeft iemand anders nog ideën?

• comatoast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-12-2025
als je verschillende NICs gebruikt voor de verschillende ranges kun je DU meter gebruiken.
http://www.dumeter.com
dan kun je alerts instellen, maar daar kan je ook alleen de ene NIC monitoren, Of de andere, Of allebei tegelijk .. dus als je maar 1 NIC gebruikt dan heb je er niks aan :)

• Xantis
Thnx voor de tip, maar ik gebruik helaas maar 1 NIC. Als ik nu echt niets kan vinden dan koop ik er wel een NIC bij :)

• Xantis
Ok, ik heb eindelijk een tooltje gevonden, helaas betaald maar hij werkt. Ik dacht laat ik het hier ook maar even posten voor mensen die misschien hetzelfde zoeken. Hier een linkje naar TrafficCounter

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:53

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Met Bandwidth Controller kun je filters maken om bandbreedte te limiteren. Je kan dan een filter maken voor 'oneindige' bandbreedte met als voorwaarde dat wanneer je op 49GB komt je de snelheid tot een paar kbps of tot 0 limiteerd. Die vrije range exclude je dan of zet je als intern netwerk.
Ik heb zelf het programma gebruikt voor QoS, maar ben er alleen mee gestopt omdat het opzetten van nieuwe verbinding naar mijn idee erg achteruit ging (~1200conn/s naar ~80conn/s). Waarschijnlijk zal dat met mijn hardware config te maken hebben gehad maar ik zou het eens uitproberen.

[ Voor 0% gewijzigd door Nextron op 04-01-2008 12:03 . Reden: typo's ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nogmaals over Netlimiter. Je kan voor de verschillende zones (My Computer, Local Network, Internet) verschillende filters instellen. Misschien dat je voor een bepaald zone, Internet, een limiter kan instellen, en die voor jouw Local Network (130.89.160.0/19) uit kan laten?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Nog een (ftp)server op die pc installeren (die desnoods dezelfde mappen shared). Limiet erop zetten en klaar.
Gaat het om intern verkeer, connect je met de een. internet verkeer, connect je met de ander.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 04-01-2008 13:02 ]

• Xantis
@ Thanatoss: Ah, thnx ik zal dat programmatje ook eens proberen, want dat programma wat ik net gelinkt heb neemt redelijk veel cpu in beslag.

@webfreakz.nl: Ik weet dat er verschillende zone's zijn in NetLimiter, maar ik wil een Data Limiet instellen niet een snelheid limiet. (scrollup ;) )

@Job: Ik heb een ftp server draaien maar ik wil op meerdere manieren bij mijn shares kunnen komen, onder andere heb ik hamachi draaien. Op bepaalde client pc's draaien applicaties die allen kunnen comminuceren met mappen/netwerkmappen. Vandaar dat een ftp server alleen niet voldoende is voor alle toegankelijkheid.
Pagina: 1