[WC] Vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Ellhound
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 19:04
Ik ga binnenkort mijn eerste waterkoeling aanschaffen, ik heb deze onderdelen bij elkaar gezocht:

Thermochill PA 120.3 + shroud
D-TEK Fuzion
Laing DDC-1T
3/8" Tygon
3 Noctua's
NB block op Asus maximus formula SE

Nu is mijn vraag, heb ik nog losse aansluitingen nodig, of zit alles er al bij? En als ik deze nodig heb, welke zijn het "beste" (Minste kans op lekken)
En, heeft iemand ervaring met de Laing DDC-1T, hoe stil is hij ?

Ik zie graag reacties :)
Bedankt.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ellhound schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:21:
Ik ga binnenkort mijn eerste waterkoeling aanschaffen, ik heb deze onderdelen bij elkaar gezocht:

Thermochill PA 120.3 + shroud
D-TEK Fuzion
Laing DDC-1T
3/8" Tygon
3 Noctua's
NB block op Asus maximus formula SE

Nu is mijn vraag, heb ik nog losse aansluitingen nodig, of zit alles er al bij? En als ik deze nodig heb, welke zijn het "beste" (Minste kans op lekken)
En, heeft iemand ervaring met de Laing DDC-1T, hoe stil is hij ?

Ik zie graag reacties :)
Bedankt.
Heb er niet zoveel verstand van, maar zover ik kan zien is het een mooie setup. Je mist volgens mij wel een reservoir of heb je die al? Heb laatst bijna dezelfde setup besteld, maar is helaas nog niet binnen. Je moet iig 6 of 8 koppelingen van 1 1/8 naar G1/4 hebben om de boel aan te sluiten op de Tygon slang. Verder heb je 2 reduceernippels nodig voor het rad (van G3/8 naar G1/4) en evt. een paar O-ringen daarvoor. Ik heb me laten vertellen dat je het beste de koppelingen kunt nemen die je erin kunt schroeven, zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/871_0.jpg

Succes ermee! :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Ellhound
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 19:04
Sp33dFr34k schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:32:
[...]

Heb er niet zoveel verstand van, maar zover ik kan zien is het een mooie setup. Je mist volgens mij wel een reservoir of heb je die al? Heb laatst bijna dezelfde setup besteld, maar is helaas nog niet binnen. Je moet iig 6 of 8 koppelingen van 1 1/8 naar G1/4 hebben om de boel aan te sluiten op de Tygon slang. Verder heb je 2 reduceernippels nodig voor het rad (van G3/8 naar G1/4) en evt. een paar O-ringen daarvoor. Ik heb me laten vertellen dat je het beste de koppelingen kunt nemen die je erin kunt schroeven, zoiets als dit:

[afbeelding]

Succes ermee! :)
Ik was van plan het zonder res te doen, ik heb gelezen dat dat prima werkt, alleen het vullen is wat moeilijker.

En, waar is dat G1/4 en 1 1/8 voor ?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Deze maten zijn de verschillende (imperial) maten die gebruikt worden voor de slangen... Verder is of je koppelingen nodig hebt toch wel zelf uit te zoeken? Desnoods even een mailtje naar de winkel ;) Dit topic gaat dus dicht omdat je het een en ander goed zelf uit kunt zoeken :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.