ASUS P5KR XP installatie problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nielsplus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 08:59
Hallo Got'ers,

Ik heb de Asus P5KR gekocht.
Nu ik wil upgraden van Vista naar XP.
Geeft XP een error melding. i386/RTCDLL.MAN.
Ik heb daarna even op de Asus site gekeken om te kijken of er een bekend probleem was.
Wel vond ik daar een makedisk voor XP.. Deze geprobeert met F6 in de xp instalatie menu.
Maar dat wil ook niet werken.

Op got zag ik meerdere vermelding van soort gelijken problemen met dit moederbord.
Maar ik kon geen oplossing vinden.

PS. Het rare 8)7 is dat als ik een Windows unattended CD gebruik dan installeerd deze prima.
Maar de Officiele WIN XP Pro met SP 2 niet.

Iemand een oplossing??

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-03 11:20
Je zegt dat je van Vista upgrade naar XP, er zijn hele volksstammen die daar anders over denken maar goed. ;)
Ik heb hetzelfde moederbord en geen enkel probleem gehad met het instaleren van XP.
Wel "gewoon" de schijf helemaal leeg gemaakt en geformateerd?
Of heb je geprobeerd XP over de Vista install heen te zetten?

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• nielsplus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 08:59
Bedankt voor je reactie,
Nee gewoon een clean install.

C partitie verwijderd ->C partitie aangemaakt -> format C-> en de rest gaat vanzelf totdat die ene error verschijnt.

Ik heb inmiddels het vermoeden dat mijn schijf per ongeluk op de raid controller zit aangesloten.
Zal vandaag is even spieken.

Is het eigenlijk mogelijk om te zien dat jje pc op raid zit, zonder dat je de pc openschroeft?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Kan het niet zijn dat je CD kapot is? Heb je een andere CD om het te proberen (eventueel lenen van iemand) of een oude PC staan waar je jouw CD in kan testen?

Yes, but no.