Toon posts:

Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Wellicht kan iemand hier mijn vermoeden bevestigen.

Ik heb een amd2800 xp+ met Ati Radeon 9600 pro videokaart. Omdat het hele systeem leip werd van allerlei spyware, worms etc. wilde ik alles opnieuw installeren en na een reset kreeg ik geen beeld meer (de pc ratelt wel door). Na het open maken van de kast zie ik dat de ventilator van de videokaart niet meer draaid.

Kan ik er dan vanuit gaan dat hij kaput is? Of doe ik echt iets stoms?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Drivers wel geïnstalleerd :?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even een andere kaart erin zetten. Zie je trouwens wel je boot scherm van de PC? Zo ja, dan is er niks mis met je kaart maar met Windows en je drivers.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Er valt nog niets te installeren, hij geeft no input scherm en dan blijft het zwart. Dus ik kom idd ook niet in het boot scherm helaas.

De ventilator wordt wel warm als de pc aanstaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 18:11 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:07:
Er valt nog niets te installeren, hij geeft no input scherm en dan blijft het zwart. Dus ik kom idd ook niet in het boot scherm helaas.

De ventilator wordt wel warm als de pc aanstaat.
De ventilator wordt warm?

Afin, wat houd je tegen om de kaart er even uit te halen, en het koelblok er van schoon te blazen. De fan doet het waarschijnlijk niet meer, omdat er een enorme hoop stof in zit. Mocht de fan hierna ook nog niet gaan draaien, dan zou je even een losse fan op het koelblok moeten richten, dit om warmteproblemen uit te sluiten.

Als hij het dan niet meer doet, weet ik het ook niet meer. Wellicht even met een ander kaartje proberen. Alle kabeltjes zitten verder nog goed? ( Ik weet niet of die 9600 extra stroomtoevoer nodig heeft ).