Toon posts:

PC slaat uit na aansluiten 4-polige ATX stekker.

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe behuizing (Aspire X-Plorer) gekocht, en vandaag had ik de tijd om alles te gaan overzetten
Ze gezegd, zo gedaan.

Ik zet de PC op m'n bureau, plug de hele zooi in, druk op de powerknop en was blij omdat alle fan's en ledjes werkte, alleen kwam het beeld niet verder dan zwart.
Ik maak me PC weer open en zie tot me stomme verbazing dat ik de 4polige ATX stekkertje vergeten ben, dus ik prik dat stekkertje op het moederbord, en plug de hele zooi weer in, en druk op de powerknop...
En alles sloeg direct uit.

Om zeker te weten dat het kwam door dat stekkertje, heb ik dat stekkertje er weer uitgehaald, en weer de PC 'opgestart', en alles blijft draaien, alleen komt het beeld niet verder dan zwart.

Wat ik zelf heb gedaan
- Zo kaal mogelijk opgestart (Moederbord, CPU & voeding)
- Gechecked of het moederbord geen contact maakt met de plaat onder het moederbord
- 3x toe alles er opnieuw ingezet

Ik ben ten einde raad, het gekke is dat het in m'n vorige behuizing wel altijd goed hebt gewerkt.

Kortom:
Als ik de 4-polige stekkertje niet aansluit, krijgt alles gewoon stroom alleen doet de PC zelf weinig
Als ik de 4-polige stekkertje wel aansluit, slaat de PC direct uit na het indrukken van de powerknop.

Rico

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:48
Pak es een andere voeding...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:36
Videokaart die extra prik nodig heeft?

[ Voor 46% gewijzigd door GENETX op 24-12-2007 18:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Neem deze eens door. HEt kan namelijk aan vanalles liggen, defecte hardware, kortsluiting, kabel die niet aangesloten is etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle tip's hierboven opgevolgd, maar helaas kwam er geen verbetering in.
Net op het moment dat ik alles opgaf, m'n computer uit elkaar haalde, kwam ik nog een 4-polig stekkertje tegen, dit was de gene die op de aansluiting moest, terwijl er een geheel ander stekkertje opzat.

Dit had ik niet verwacht, maar ze pastte beide op de aansluiting, en ik was eigenlijk altijd in de verontstelling dat zulke dingen niet kunnen gebeuren.
Anyway, ik zette dat andere stekkertje erop, en hij starte op zoals het hoort *O*

Maar na 15 minuten traag draaien stopte me computer ermee, en met geen mogelijkheid krijg ik hem aan, ik ga ervanuit dat me moederbord simpelweg dood is, door me eigen stomme schuld.

Kortom, toe aan een nieuwe computer.

Allen bedankt voor de reactie's.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik kan me voorstellen dat van je voeding de 24-polige stekker, er 4 polen losgehaald kunnen worden.
(Sommige moederbord hebben een 20 ipv 24 polige aansluiting).
Dat is de enige andere 4 polige stekker naast de 2x12volt ATX stekker die ik me kan indenken.
Maar deze past er gewoon op? Ik heb veel PC's gebouwd maar naar mijn weten is dat echt onmogelijk tenzij je de zaak forceerd...
Ik zal het hier nog wel eens een keer proberen, maar als dat zo is is het toch knap dat je mobo dood is want op deze lijn staat 3,3 volt ipv 12.

Word je CPU niet te heet ofzow?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1