[iMac] XP CD vast na installatie, Mac in infinite loop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb vanmiddag Leopard geïnstalleerd en wilde gelijk met Bootcamp XP erop zetten. Netjes partitie aangemaakt, XP CD erin gedaan en via Bootcamp gereboot. De XP CD bootte naar behoren en het formatteren en kopiëren van de bestanden ging ook foutloos. Daarna moest de computer herstarten om de installlatie af te ronden in een grafische omgeving (de welbekende XP installatie). Na het herstarten begon hij echter wéér van de CD te booten. Dit blijft zo doorgaan, ook al installeer ik XP opnieuw.

Option indrukken bij het booten werkt niet, want ik krijg als enige optie het booten van de XP CD te zien. de CD krijg ik er niet uit, want de softwarematige oplossing met de eject-knop op het toetsenbord zal wel niet geladen zijn. Het ejecten door de muisknop ingedrukt te houden tijdens het booten werkt ook niet (net op GoT gelezen).

- Ik kom niet in OS X
- Ik kom niet in Windows
- Ik kom alleen bij het eerste stuk van de XP install als hij van de CD wil booten
- CD krijg ik er niet uit
M.a.w.: Ik kan momenteel he-le-maal niks met m'n Mac.

Alvast bedankt voor de hulp!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:55
Ik heb ook een keer zon probleem gehad met 2 installaties, toen bleek dat de opstart gegevens voor de OS X partitie overschreven was echter kon ik de cd er wel uit krijgen via toetsenbord of muis truc. Het lijkt me ook niet dat zoiets in software staat anders zou bij een kapotte hd je ook een probleem hebben.

Ik zou toch nog even wat opties proberen om de cd eruit te krijgen (hij zit er toch nog wel in?) en dan moet je waarschijnlijk alles opnieuw installeren.

Ik weet te weinig van Mac OS X voor meer manieren om de cd eruit halen.

• Mei
CD zit er inderdaad vast in en ik weet niet hoe ik hem eruit moet krijgen. De standaard truukjes (eject button op toetsenbord, muis indrukken tijdens booten) heb ik al geprobeerd.

• 6killer
Mei schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:33:
CD zit er inderdaad vast in en ik weet niet hoe ik hem eruit moet krijgen. De standaard truukjes (eject button op toetsenbord, muis indrukken tijdens booten) heb ik al geprobeerd.
Heb je een bedrade muis? En druk je al op de knop voor je restart of pas tijdens het booten of heb je beide geprobeerd?

• Mei
Bedrade Logitech en heb de knop ingedrukt gehouden tijdens het booten, maar na enkele secondes zie ik het bootscherm van de XP CD al.

//edit: WTF! Ik heb flink op alle muisknoppen, de eject knopp en de option knop geramd en de CD is eruit. Nou heeft de XP install wel de bootloader vernield, dus moet Leopard opnieuw installeren. Ik had net al halfhalf gelezen dat je een SP2 CD van XP nodig hebt en die van mij was SP1. Wel raar dan dat Bootcamp geen melding geeft vóór de installatie.

[ Voor 57% gewijzigd door Mei op 24-12-2007 17:42 ]

• 6killer
Mei schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:35:
Bedrade Logitech en heb de knop ingedrukt gehouden tijdens het booten, maar na enkele secondes zie ik het bootscherm van de XP CD al.
En als je zonder aangesloten muis/toetsenbord boot.

dat is mooi, succes verder

[ Voor 5% gewijzigd door 6killer op 24-12-2007 17:42 ]

Verwijderd

verder werkt "alt" ingedrukt houden + muisknop ingedrukt houden ook gewoon hoor. dit werkt altijd, (tenzij je drive defect is :P )

• Mei
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:46:
verder werkt "alt" ingedrukt houden + muisknop ingedrukt houden ook gewoon hoor. dit werkt altijd, (tenzij je drive defect is :P )
Die had ik nog niet gevonden (alleen alt/option los of muisknop los)

Iemand trouwens tips voor hoe ik mijn bootloader kan fiksen?

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

was het trouwens niet bloedlink om met SP1 aan de slag te gaam? of overdrijf ik nou? Ik dacht dat SP1 je EFI (wat dat ook mag zijn, ben ook geen kenner) blijvend kan verneuken.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Jazzper schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:03:
was het trouwens niet bloedlink om met SP1 aan de slag te gaam? of overdrijf ik nou? Ik dacht dat SP1 je EFI (wat dat ook mag zijn, ben ook geen kenner) blijvend kan verneuken.
EFI is voor mac wat het bios is voor gewone pc's. EFI is 'nieuwer', alles kan geregeld worden via het OS, terwijl je bij windowscomputers voorlopig nog een soort DOS-achtige GUI hebt (ze gaan ook overgaan op EFI).

Ik denk dat 't 't ms kan verneuken, maar een PRAM-reset zou 't volgens mij moeten oplossen... Ben niet zeker maar ik denk niet dat zoiets nog gemakkelijk verknoeibaar is tegenwoordig.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 18:47 ]

• Mei
Wel raar dan dat Bootcamp geen error gaf toen ik mijn XP SP1 CD erin drukte.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ja, als dat verhaal al klopt van mij dan zegt dat natuurlijk nog niets over in hoeverre bootcamp daar alert op zou moeten zijn. ik kan het zo niet 1 2 3 meer vinden helaas

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Mei schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:35:

//edit: WTF! Ik heb flink op alle muisknoppen, de eject knopp en de option knop geramd en de CD is eruit. Nou heeft de XP install wel de bootloader vernield, dus moet Leopard opnieuw installeren. Ik had net al halfhalf gelezen dat je een SP2 CD van XP nodig hebt en die van mij was SP1. Wel raar dan dat Bootcamp geen melding geeft vóór de installatie.
Er staat toch echt gewoon dat je SP2 nodig hebt...

• Mei
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:46:
[...]

Er staat toch echt gewoon dat je SP2 nodig hebt...
Blijft raar dat je geen melding krijgt, terwijl het zulke 'rampzalige' gevolgen kan hebben. Ik heb er dus gewoon overheen gelezen.

Verwijderd

misschien is dat wel een lesje voor windows gebruikers!!

wanneer je niet leest, is windows je vriend, en mac een beest :D

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Bootcamp leest afaik de Windows XP cd niet, dus hij kan er ook lastig voor waarschuwen dat je zelf iets fout hebt gedaan. Als het zo duidelijk vermeld wordt, vind ik niet echt dat je Bootcamp de schuld kan geven... ;)

Gelukkig is Leopard installeren niet zo'n probleem, al helemaal niet als je Time Machine gebruikt. Succes ermee!

• Mei
Leopard installeren boeit ook niet, mijn oude data wel, die ga ik morgen proberen te recoveren.

Ben net thuis van werk en mijn pa had vandaag inderdaad de externe HDD gehaald. Zometeen eens de data op mijn mac naar de externe HDD kopiëren.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Mei schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:40:
Leopard installeren boeit ook niet, mijn oude data wel, die ga ik morgen proberen te recoveren.

Ben net thuis van werk en mijn pa had vandaag inderdaad de externe HDD gehaald. Zometeen eens de data op mijn mac naar de externe HDD kopiëren.
Dan is misschien Firewire Target disk mode handig :)

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde probleem. Gisteren met Bootcamp XP willen installeren en dat is ook fout gegaan.

De CD heb ik er inmiddels al uitgekregen, alleen het lukt me niet van de Tiger cd te booten die bij mijn Mac Mini zat.

Ik krijg alleen steeds de (windows) melding:

Schijffout
Druk op een toets om opnieuw op te starten.

Iemand een idee om van CD te booten? Met C ingedrukt houden werkt helaas niet... :(

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

als je het gevoel hebt dat je harde schijf (en dan met name de bootsector) 'bevlekt' is door welke installatie dan ook dan zou je ook met een linux live cd of Winternals cd de schijf eens lekker kunnen schoon whipen. Ik heb ook wel eens gehad (niets met mac te maken) dat een restje windows install liep te hinderen

• Mei
ViNyL schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:40:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Gisteren met Bootcamp XP willen installeren en dat is ook fout gegaan.

De CD heb ik er inmiddels al uitgekregen, alleen het lukt me niet van de Tiger cd te booten die bij mijn Mac Mini zat.

Ik krijg alleen steeds de (windows) melding:

Schijffout
Druk op een toets om opnieuw op te starten.

Iemand een idee om van CD te booten? Met C ingedrukt houden werkt helaas niet... :(
Alt/option ingedrukt houden tijdens het booten. Dan kan je de CD kiezen als het goed is.

Ik heb nu zelf alles al geprobeerd te recoveren, maar volgens mij is alles corrupt. Zometeen iig Leopard er weer op. Ik heb in ieder geval geleerd hiervan en ga nu een externe HDD als Time Machine schijf gebruiken :P

• Mei
Dang, helemaal vergeten dat ik alleen maar read-only rechten op mijn interne HDD heb. Weet iemand hoe ik deze HDD geformatteerd krijg? Disk Utility verrekt het te doen.
Pagina: 1