[XP]XP installeren op TravelMate 5515 WMLi

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 13:42
Ik heb de TravelMate 5515 gekocht via de Tele2 actie. Nou wil ik graag Windows XP installeren hierop maar heb vernomen dat dit misschien niet zo vlekkeloos zou gaan. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik weet dat Sata drivers niet altijd werken van Windows XP installatie, heeft iemand Sata drivers voor de laptop? Google weet in ieder geval nog niks hierover. Verder is de 5515 ook niet bekend bij Acer.com en zijn er geen Sata drivers voor de 5510 te vinden. Ik kan in Vista ook niet vinden wat voor Sata controller er precies in zit...

Weet verder iemand ook of ik Vista kan backuppen mocht ik 't later nog eens willen installeren?

Veel vragen, hopelijk heeft iemand een antwoord erop. Alvast bedankt voor enig hulp in ieder geval.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

A Lurker schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:40:
Ik kan in Vista ook niet vinden wat voor Sata controller er precies in zit...
Apparaatbeheer bekijken is zo'n beetje stap 1 dan.
Weet verder iemand ook of ik Vista kan backuppen mocht ik 't later nog eens willen installeren?
natuurlijk kan je een disk image maken.
Veel vragen, hopelijk heeft iemand een antwoord erop. Alvast bedankt voor enig hulp in ieder geval.
Ik denk dat je met iets meer moeite doen zelf ook heel goed kan achterhalen wat voor hardware je allemaal op je PC hebt zitten.
Daar zijn genoeg tools voor, en met de search kom je daar genoeg voorbeelden van tegen.

Op GoT is zelfwerkzaamheid en zelfredzaamheid best hoog in het vaandel, en met je huidige topicstart komt dat er niet echt uit.
Neem nog even een kijkje in de Windows Clients - Policy
wat we hier van een goede topicstart verwachten, en leg dat even naast de jouwe om de verbeterpunten te achterhalen :)

Deze gaat in ieder geval dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.