Ik ben heel de ochtend al bezig geweest met dit probleem, wat vrienden die er ook wel iets van snappen geraadpleegt en dus dan maar een topic hier op het forum.
Voor de handbalclub was ik bezig met het aanpassen van de website zodat we volgend jaar weer leuk een toernooi kunnen houden etc. Hiervoor is er een inschrijvings pagina.
Deze heeft tot afgelopen jaar keurig zijn werk gedaan.
Nadat ik alles had veranderd en ging testen werkte deze niet, hierna heb ik mijn backup erop gezet en deze blijkt dus ook niet te werken.
Gegevens:
http://toernooi.tornado70.nl/inschrijven.php
Waarmee ben ik aan het prutsen:
- Dreamweaver
- Notepad
Wat werkt wel:
- Hij verstuurd een email naar mijn adres
- De text boxen (zoals Naam vereniging en klasse)
- De selectie van datum van arriveren (nog van vorig jaar)
Wat werkt niet:
- Alle boxen waarbij je een aantal moet selecteren.
Stukje code van inschrijven.php, werkt:
Stukje code van inschrijven.php, werkt niet:
Verder haalt mail.php de gegevens op en verstuurd deze.
Stuk code van deze pagina:
De email die ik krijg laat zien:
Zou iemand mij kunnen helpen met het ontrafelen van het mysterie, waarom de text boxen wel werken en de select boxen niet? Misschien dat ik iets over het hoofd zie?
Ligt het aan mij? Of aan wat er op de server staat? (lijkt mij niet, maar ik ben maar een leek die veel leest en probeert op te zoeken)
Voor de handbalclub was ik bezig met het aanpassen van de website zodat we volgend jaar weer leuk een toernooi kunnen houden etc. Hiervoor is er een inschrijvings pagina.
Deze heeft tot afgelopen jaar keurig zijn werk gedaan.
Nadat ik alles had veranderd en ging testen werkte deze niet, hierna heb ik mijn backup erop gezet en deze blijkt dus ook niet te werken.
Gegevens:
http://toernooi.tornado70.nl/inschrijven.php
Waarmee ben ik aan het prutsen:
- Dreamweaver
- Notepad
Wat werkt wel:
- Hij verstuurd een email naar mijn adres
- De text boxen (zoals Naam vereniging en klasse)
- De selectie van datum van arriveren (nog van vorig jaar)
Wat werkt niet:
- Alle boxen waarbij je een aantal moet selecteren.
Stukje code van inschrijven.php, werkt:
code:
1
2
3
4
| <tr>
<td>E-mail</td>
<td><input name="E-mail" type="text" id="E-mail" style="width:240px" maxlength="50"></td>
</tr> |
Stukje code van inschrijven.php, werkt niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <td width="83" valign="bottom"><select name="Zaterdaglunchaantal" size="1" id="Zaterdaglunchaantal">
<option value="0"></option>
<script type="text/javascript">
for (i=1; i<= 70;i++)
{
echoOption(i);
}
</script>
</select></td> |
Verder haalt mail.php de gegevens op en verstuurd deze.
Stuk code van deze pagina:
code:
1
2
3
4
5
| $content .= "Telefoon : " . $_POST['Telefoon'] . "\n"; $content .= "E-mail : " . $_POST['E-mail'] . "\n"; $content .= "Zaterdag lunch : " . $_POST['Zaterdaglunchaantal'] . "\n"; $content .= "Zondag Ontbijt : " . $_POST['Zondagontbijtaantal'] . "\n"; |
De email die ik krijg laat zien:
code:
1
2
3
4
| Telefoon : Test 1 E-mail : Test 2 Zaterdag lunch : Zondag Ontbijt : |
Zou iemand mij kunnen helpen met het ontrafelen van het mysterie, waarom de text boxen wel werken en de select boxen niet? Misschien dat ik iets over het hoofd zie?
Ligt het aan mij? Of aan wat er op de server staat? (lijkt mij niet, maar ik ben maar een leek die veel leest en probeert op te zoeken)