Toon posts:

SFV incompleet na afspelen in Media Player

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn computer wat albums staan met een sfv-bestand. Ik doe altijd even een sfv-check met QuickPAR.

Gebruik dit al langer, maar was nu al mijn bestanden aan het archiveren. Dus maak ik voor elke stijl muziek een andere map. Ik deed nogmaals een CRC/SFV-check voordat ik ze in deze mappen stop. Het rare was echter dat hij nu aangaf dat sommige liedjes incompleet waren.

Deze waren eerst wel goed, dus ik begreep niet goed waardoor dit kwam. Ben ik logisch na gaan denken en kwam ik erachter dat elk nummer wat ik in Windows Media Player draai dat deze daarna door QuickPAR de status incompleet krijgt.

Nu wil ik graag alles compleet houden en vroeg me af hoe ik dit voor elkaar krijg. Ik vind het namelijk gekkenwerk om elk album dubbel op de computer te hebben staan. Één voor het archief en de kopie om te beluisteren.

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit probleem op kan lossen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dus je beweert dat Windows Media Player je bestanden aanpast als je ze afspeelt? :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Rating? Of aantal keren gespeeld :)

Perfect normaal!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:14
Misschien dat WMP ID3 tags toevoegt? Ik ben het niet zeker, maar dat zou logisch zijn vind ik.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Metadata-aanpassingen zijn niet heel spannend idd, maar zorgen wel dat een CRC32 de mist in gaat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
* pven heeft weer wat geleerd; ik wist niet dat media-bestanden door players aangepast worden

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon als ik het bestand één keer afspeel in mediaplayer heb ik dit. Normaal doe ik de playlist openen, m3u-bestand. Dacht dat het misschien daardoor kwam, maar heb ook gewoon los een nummer uit een bepaald album gekozen. CRC was niet meer compleet.

ID3 tags heeft toch niks te maken met CRC dacht ik?

Vind allemaal heel raar en wil dat de CRC gewoon klopt ook na het afspelen. Iemand een oplossing hiervoor of toch weer terugschakelen naar Winamp?

Dit kan ik wel doen, maar ben van plan een server thuis te maken, waarop al het mediagebeuren op komt te staan. Mijn broertje en mijn moeder gebruiken WMP waardoor de bestanden alsnog aangepast worden. Voor hun is Winamp niet flistend genoeg en willen gewoon WMP gebruiken.

Iemand een oplossing?

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 20:58
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:07:

ID3 tags heeft toch niks te maken met CRC dacht ik?
De tag wordt in het bestand opgeslagen en zodra de data in de tag gewijzigd wordt zal het bestand dus ook veranderen. Een ander bestand = andere hash (en in de SFV wordt de hash over het volledige bestand opgeslagen).

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet constant die CRC32's blijven checken? Dat heeft namelijk compleet geen nut.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 26-12-2007 16:14 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Zet de bestanden gewoon op read-only (= "alleen lezen") in je archief. In de eigenschappen van je map is dat te vinden (logischerwijs).

En gebruik foobar2000 ipv brakke MS mediaspelers :)

@hieronder:
Beetje creatief denken... zet de hoofdmap waar al de albums in staan op read-only en windows vraagt je automagisch of je het ook op alle submappen wilt toepassen.

[ Voor 32% gewijzigd door Erik Jan op 27-12-2007 14:59 ]

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alles op alleen lezen zet, werkt het. Wordt wel een heel karwij om alle albums op alleen lezen te zetten. Iemand een tip voor, of moet ik me vakantie er maar voor opofferen :)
Pagina: 1