'onzichtbare' tekst leesbaar met oranje bril *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246213

Topicstarter
Hey,

Ik zou graag een ludieke tekst schrijven voor kerstmis die enkel zichtbaar is met een bril met oranje glazen. Kent er iemand zo een programma die dit mogelijk maakt?

Ik kwam op het idee via het bordspel brainacademy. Het antwoord is daar enkel leesbaar indien je er een rood plastiek voorhoudt. Het is een soort vlak vol met strepen en lijnen in rood en de oplossing in het blauw. Met het rode plastiek is de oplossing zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om zelf te maken in photoshop of eender welke andere grafische tool? Als je weet welke kleur 'reageert' met een oranje filter* (en dat is geen rocket-science) dan maak je een plaatje met 'ruis' (of een andere inhoud) en in die specifieke kleur zet je je boodschap.

* Lees: de kleur die een oranje filter het best doorlaat

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 24-12-2007 16:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen, zoek even naar de bekende plaatjes met de kleurencirkel en kijk welke kleur er precies tegenover het oranje van de bril ligt.