Hoi tweaker,
ik heb nu zo'n twee maandjes mijn nieuwe pc, en ben aan het overklokken.
Eerst de specs
Asus M2N-X Plus Nforce430 (onboard Gforce 6100 die ik niet benut)
AMD Athlon 64 X2 4000+ Brisbane (2x 512kb L2 Cache)
2x 1gb Corsair PC2-6400
Arctic Freezer 64 Pro cooler
Asus HD2600Pro maar niet van belang
Nu heb ik een stabiele overclock gemaakt (op enkel de processor) op 2,62 Ghz.
FSB: 250mhz
HT MP: 4x
HT link: 1000Mhz.
Proc MP: 10.5
Proc snelheid: 250*10.5 = 2625 mhz.
Temp stressed na ruim uur 2x Orthos, ééntje per core
: 40 graden Celsius (via ProbeII; ja ik weet t over probe, maar ook andere progjes geven hetzelfde aan als probe, dus ik vertrouw de mijne wel onderhand
)
Idle verschilt door kamertemp, dus is niet zo nuttig te vermelden.
Mijn werkgeheugen is uiteraard vastgezet en draait op 238 mhz, geen OC-bottleneck vooralsnog. PCI-frequentie op 100mhz vastgezet. Cool'n Quiet staat uit, Q-fan ook.
Nu is dit resultaat niet via de BIOS behaald, maar via NTune; nergens in de BIOS kan ik mijn HT-multiplier vinden. Ik heb m helemaal doorgespit, niets gevonden. Kan ik mijn BIOS vervangen door eentje mét een HT-MP functie? Of is dat niet mogelijk.
Ik wilde eigenlijk verdergaan met AIBooster, maar die wil niet installeren, kan ook dit aan mijn BIOS of eigenlijk mijn moederbord liggen?
Feit is namelijk dat de schuif om mijn FSB in te stellen bij NTune slechtst tot de 250mhz reikt. Ik zou m softwarematig ook verder willen klokken, dat maakt me niet uit, maar de schuif voldoet dus niet terwijl mijn proc nog veel verder zou kunnen als ik kijk naar de temps en de stabiliteit.
Heb reeds gezocht naar verschillende versies van AIBooster, maar t lijkt erop dat mijn MOBO dat niet wil, heb ik het (hiervoor) verkeerde moederbord gekozen en gaat t gwoon niet wat ik wil?
Wie heeft er ideeën om me proc verder te krijgen?
PS: mss dat dit bij overclocktopic voor AMD 64's moet, maar ik dacht dat dit te specifiek was, plaats hem anders gerust over
ik heb nu zo'n twee maandjes mijn nieuwe pc, en ben aan het overklokken.
Eerst de specs
Asus M2N-X Plus Nforce430 (onboard Gforce 6100 die ik niet benut)
AMD Athlon 64 X2 4000+ Brisbane (2x 512kb L2 Cache)
2x 1gb Corsair PC2-6400
Arctic Freezer 64 Pro cooler
Asus HD2600Pro maar niet van belang
Nu heb ik een stabiele overclock gemaakt (op enkel de processor) op 2,62 Ghz.
FSB: 250mhz
HT MP: 4x
HT link: 1000Mhz.
Proc MP: 10.5
Proc snelheid: 250*10.5 = 2625 mhz.
Temp stressed na ruim uur 2x Orthos, ééntje per core
Idle verschilt door kamertemp, dus is niet zo nuttig te vermelden.
Mijn werkgeheugen is uiteraard vastgezet en draait op 238 mhz, geen OC-bottleneck vooralsnog. PCI-frequentie op 100mhz vastgezet. Cool'n Quiet staat uit, Q-fan ook.
Nu is dit resultaat niet via de BIOS behaald, maar via NTune; nergens in de BIOS kan ik mijn HT-multiplier vinden. Ik heb m helemaal doorgespit, niets gevonden. Kan ik mijn BIOS vervangen door eentje mét een HT-MP functie? Of is dat niet mogelijk.
Ik wilde eigenlijk verdergaan met AIBooster, maar die wil niet installeren, kan ook dit aan mijn BIOS of eigenlijk mijn moederbord liggen?
Feit is namelijk dat de schuif om mijn FSB in te stellen bij NTune slechtst tot de 250mhz reikt. Ik zou m softwarematig ook verder willen klokken, dat maakt me niet uit, maar de schuif voldoet dus niet terwijl mijn proc nog veel verder zou kunnen als ik kijk naar de temps en de stabiliteit.
Heb reeds gezocht naar verschillende versies van AIBooster, maar t lijkt erop dat mijn MOBO dat niet wil, heb ik het (hiervoor) verkeerde moederbord gekozen en gaat t gwoon niet wat ik wil?
Wie heeft er ideeën om me proc verder te krijgen?
PS: mss dat dit bij overclocktopic voor AMD 64's moet, maar ik dacht dat dit te specifiek was, plaats hem anders gerust over