Verder klokken?

Pagina: 1
Acties:

• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-01 21:43
Hoi tweaker,

ik heb nu zo'n twee maandjes mijn nieuwe pc, en ben aan het overklokken.
Eerst de specs :)

Asus M2N-X Plus Nforce430 (onboard Gforce 6100 die ik niet benut)
AMD Athlon 64 X2 4000+ Brisbane (2x 512kb L2 Cache)
2x 1gb Corsair PC2-6400
Arctic Freezer 64 Pro cooler :)
Asus HD2600Pro maar niet van belang :+

Nu heb ik een stabiele overclock gemaakt (op enkel de processor) op 2,62 Ghz.
FSB: 250mhz
HT MP: 4x
HT link: 1000Mhz.
Proc MP: 10.5
Proc snelheid: 250*10.5 = 2625 mhz.
Temp stressed na ruim uur 2x Orthos, ééntje per core :) : 40 graden Celsius (via ProbeII; ja ik weet t over probe, maar ook andere progjes geven hetzelfde aan als probe, dus ik vertrouw de mijne wel onderhand ;) )
Idle verschilt door kamertemp, dus is niet zo nuttig te vermelden.

Mijn werkgeheugen is uiteraard vastgezet en draait op 238 mhz, geen OC-bottleneck vooralsnog. PCI-frequentie op 100mhz vastgezet. Cool'n Quiet staat uit, Q-fan ook.

Nu is dit resultaat niet via de BIOS behaald, maar via NTune; nergens in de BIOS kan ik mijn HT-multiplier vinden. Ik heb m helemaal doorgespit, niets gevonden. Kan ik mijn BIOS vervangen door eentje mét een HT-MP functie? Of is dat niet mogelijk.
Ik wilde eigenlijk verdergaan met AIBooster, maar die wil niet installeren, kan ook dit aan mijn BIOS of eigenlijk mijn moederbord liggen?
Feit is namelijk dat de schuif om mijn FSB in te stellen bij NTune slechtst tot de 250mhz reikt. Ik zou m softwarematig ook verder willen klokken, dat maakt me niet uit, maar de schuif voldoet dus niet terwijl mijn proc nog veel verder zou kunnen als ik kijk naar de temps en de stabiliteit.

Heb reeds gezocht naar verschillende versies van AIBooster, maar t lijkt erop dat mijn MOBO dat niet wil, heb ik het (hiervoor) verkeerde moederbord gekozen en gaat t gwoon niet wat ik wil?

Wie heeft er ideeën om me proc verder te krijgen? _/-\o_

PS: mss dat dit bij overclocktopic voor AMD 64's moet, maar ik dacht dat dit te specifiek was, plaats hem anders gerust over :)

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 19:48
Download A64tweaker maar eens voor je HT link multiplier, er zijn vast wel utilities om je FSB hoger te krijgen... zoek anders op je chipset icm google en overclock ofzo..

PVoutput

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:07
Je hebt in sommige BIOS'en ook 'verborgen' functies. Die zijn met een toetsencombinatie als bv. shift + F2 open te halen. Zoek eens op hoe dat bij jouw moederbord zit :) Misschien kom je dan verder.

PHILIPS Motional Feedback 544

• hugoarts
Ik ben wel eventjes zoet met het doorspitten van de hits van google die ik krijg bij mijn chipset+overclocking. Dankjewel :) Hoewel het tot nu toe er op lijkt dat t niets uit gaat halen.
Als ik mij niet vergis doet A64Tweaker niets met mijn proc, maar voornamelijk met mijn geheugen. FSB en HT MP kan ik zo te zien niet aanpassen.

K zal eens proberen, in mijn user guide staat er niets over (maar anders was het natuurlijk ook niet verborgen natuurlijk ;) ) Misschien dat ik op internet wat kan vinden.

Dank jullie wel :) Ik meld me weer als k vast loop.

• hugoarts
Op deze site wordt gezegd dat clockgen geen overclocking shuifjes laat zien als je BIOS die niet ondersteunt. Nu is het geval dat als ik ClockGen opstart, hij wel de klokjes laat zien, maar geen schuiven. Dit lijkt er dus op te wijzen dat het niet door mijn BIOS wordt ondersteund. Hoewel er ook wordt gesteld dat nTune dan ook niet wil werken, terwijl mijn pc nTune wél draait, hetzij tot de 250mhz omdat ie niet verder wil.
Systool wil mijn instellingen niet detecteren.
De verborgen functionaliteiten in de BIOS lijken er bij mij niet te zijn. Allerlei cominaties van toetsen geprobeerd.
T enige dat k eigenlijk nodig heb is een progje dat mijn FSB in windows aan wil passen tot 300mhz.
Systool werkt niet
A64Tweaker werkt wel, maar heeft geen nut
Clockgen werkt niet

Wat resteert?

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03 09:34

paularts

Paulux !!!!!!

bij Clockgen moet je wel in je bios de (fsb mult) HTT etc etc op manual hebben staanals deze op auto staan krijg (kreeg ik tenminste) je geen schuifjes te zien.

kan ook zijn dat je HT-mult gekoppelt is aan de geheugen snelheid in de bios
dus je geheugen mult (ASrock dualsata2 had dat bij mij)

hoop dat je wat verder komt

thanx @hieronder

[ Voor 6% gewijzigd door paularts op 25-12-2007 15:46 ]

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
AMD gebruikt geen FSB meer sinds de Athlon 64 met geïntegreerde geheugencontroller. HTT is wat je bedoelt.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:30

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Alsnog ben ik bang dat je (budget)chipset het gewoon niet ondersteunt... Je zit hier gewoon tegen de grenzen van je spullen aan, en de enige manier daaromheen is nieuw spul :+
Of je dat ervoor over hebt is een tweede, want volgens mij mag je niet echt klagen met zo'n overklok, wellicht wordt het nog een aantal procentjes beter, maar of dat een nieuw moederbord rechtvaardigt moet jij beslissen...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• hugoarts
Hmm ik zal eens alles op manual gaan zetten dan, misschien dat dat helpen gaat.
Dat FSB-HTT verhaal ken ik, maar overal in de progjes wordt er over FSB gesproken en zelfs in mijn BIOS staat FSB..
De budget BIOS ondersteunt niet het verzetten van de HTT-MP denk ik idd. Ik mag niet klagen inderdaad, maar ik dacht dat met de huidige temps dit ding mss wel naar de 3 ghz te schoppen was.

Dank iedereen. Ik ga proberen, maar niet vandaag.

MERRY XMAS 8) ;)
Pagina: 1