Toon posts:

Kritiek op de Gouden Steeksleutel Prijs

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zoals jullie waarschijnlijk hebben kunnen lezen is er bij de dagelijkse 'gouden steeksleutel' polls veel kritiek en als je naar de reacties kijkt had dit niet gehoeven als er gewoon een beetje nagedacht (hoe kan in vredesnaam @Home/Orange ontbreken, de fuckup met geheugenfabrikanten, de totaal onlogische beste printer (maak er beste thuis/foto/kantoor cats van; heel Brother/HP Laserjet komt er niet in voor poll enz) en overlegd was. Tweakers hebben altijd kritiek - daar is niet aan te ontkomen - en je kan lang niet altijd iedereen blij maken, maar:

Het 'spelletje' zoals het nu gaat is gewoon niet helemaal eerlijk want er wordt straks wel gezegd 'als gekozen door Tweakers.net bezoekers'. Namens ons dus. Maar het is nu meer het spelletje van Wilbert de Vries dan van ons: hij had gewoon beter met de community eerst moeten overleggen en dit niet over ons hoofd moeten spelen aangezien ze straks wel namens ons uitgereikt gaan worden - vind ik het gewoon niet eerlijk dat we er zo weinig stem in hebben. Het is nu zoiets: Jullie mogen zelf je burgemeester kiezen, maar alleen als die uit de PvdA komt'.

De printerpoll als voorbeeld: nieuws: Gouden Steeksleutel: beste printer hoeveel kritiek er wel niet opgekomen is en terecht. Dit kon je verwachten, tenzij je echt totaal geen feeling hebt met de Tweakers.net community.

Het is een geweldig idee maar de uitvoering is ronduit slecht - en je moet toch echt een bord voor je hoofd hebben gehad als je dit niet zag aankomen en op z'n minst even een klein beetje te overleggen met de community over de 'nominaties'.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Wat in deze context waarschijnlijk wel interessant is, is http://yoeri.tweakblogs.n...reputatie-hooghouden.html :) . (Let wel op "Posts in deze categorie zijn nadrukkelijk niet bedoeld als officieel redactiestandpunt.")

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 20:22

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Fijn om te horen dat je het idee in ieder geval geweldig vindt. Zoals duidelijk mag zijn, heb ik bij de voorbereiding de nodige steekjes laten vallen. Een pijnlijk leermoment zal ik maar zeggen. Voor de resterende polls heb ik alsnog (ja te laat maar goed) input gevraagd van relevante moderators op GoT. Volgend jaar zal zit zeker anders gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:48:
Fijn om te horen dat je het idee in ieder geval geweldig vindt. Zoals duidelijk mag zijn, heb ik bij de voorbereiding de nodige steekjes laten vallen. Een pijnlijk leermoment zal ik maar zeggen. Voor de resterende polls heb ik alsnog (ja te laat maar goed) input gevraagd van relevante moderators op GoT. Volgend jaar zal zit zeker anders gaan.
Goed om te horen dat het duidelijk is dat het niet helemaal goed verlopen is, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sluit me eigenlijk bij de TS aan. Het idee is best goed, de uitwerkelijk is gewoonweg slecht door de gebrekkige keuzes die je kan maken. De enige poll die OK was, was de eerste.

Maar je hebt eerder al aangegeven dat je de ISP-poll opnieuw gaat doen, toch? Kan je dan de rest (behalve de 1e) ook niet gewoon opnieuw laten doen, en de huidige polls gewoon discarden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 20:16
Allereerst goed dat er naar ons wordt geluisterd ;)

Ik sluit me ook bij wildhagen aan om de mislukte polls opnieuw uit te voeren. We hebben nu 1 pol per dag maar we kunnen toch makkelijk meerdere polls op een dag aan dus gooi er dan maar een paar in de herhaling.

Op het moment is nu de enige poll waarvan ik nog nieuwsgierig ben naar de uitkomst, de poll: "beste processorfabrikant". De andere polls zijn wat mij betreft mislukt.

De beste printer poll:
Deze is veel te specifiek. Had er beste printer fabrikant van gemaakt en het had er al een stuk beter uitgezien. Nu krijgen we een lijstje met een paar printers waar (schatting) 90% van de tweakers geen ervaring mee hebben. De enige manier waarop zij nu nog kunnen stemmen is specificaties vergelijken op websites, en over tot de beste specificaties te komen is naar mijn inzien geen poll nodig.

Beste internetprovider:
Gemiste kans door een aantal providers niet op te nemen in de lijst.

Beste mp3-speler:
Ontbreken van opties.

Beste besturingssysteem:
Drama. Het is logisch dat niet alle besturingssystemen zijn op te noemen, maar kies dan voor een andere indeling. Omdat mensen denken: he Debian staat er niet bij, dus ik kies maar Ubuntu krijgt bijvoorbeeld Ubuntu al veel te veel stemmen en kun je dit al niet meer meetellen als beste besturingssysteem. Aan de andere kant krijgen de besturingssystemen die wel genoemd zijn een hoger percentage, omdat mensen die hun besturingssysteem er niet bij staan zich onthouden van stemming. Hier had gewoon beter gekozen kunnen worden voor Linux algemeen, ipv alle losse distro's op te noemen. Zo niet dan was in indeling naar package systemen oid beter geweest voor de linux distro's. (apt (debian-based dus), rpm (red-had based?), portage (gentoo-based?)). En natuurlijk is BSD gewoon vergeten.

Ik hoop dat er nog een mogelijkheid is om de mislukte polls overnieuw te doen, want tot een echte terechte winnaar kunnen we volgens mij op deze manier niet komen.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

MDtje schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:15:
De beste printer poll:
Deze is veel te specifiek. Had er beste printer fabrikant van gemaakt en het had er al een stuk beter uitgezien. Nu krijgen we een lijstje met een paar printers waar (schatting) 90% van de tweakers geen ervaring mee hebben. De enige manier waarop zij nu nog kunnen stemmen is specificaties vergelijken op websites, en over tot de beste specificaties te komen is naar mijn inzien geen poll nodig.
Op zich gaat de poll over 2007, en grote kans dat 66%* geen nieuwe printer heeft gekocht in 2007 en daarom niet kan stemmen. So be it, in dit geval. Het kan dus wel gewoon, maar je krijgt veel minder stemmen. Een optie met 'geen ervaring met bovenstaande printers' zou ik dan nog toevoegen. Zo hou je vervuiling tegen door mensen die toch íets willen stemmen.

De rest van de polls heeft daar minder last van, aangezien die producten altijd in ontwikkeling zijn, zoals besturingssystemen: er komen nog steeds patches en verbeteringen voor XP ook al is het 6 jaar oud.

*Uitgaande van een afschrijvingstijd van 3 jaar.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
MDtje schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:15:
Hier had gewoon beter gekozen kunnen worden voor Linux algemeen, ipv alle losse distro's op te noemen.
Dan kun je ook wel alle Windows-smaakjes op een hoop gaan vegen; je kunt je daarbij sowieso al afvragen hoeveel mensen een oude Windows-versie daadwerkelijk beter zullen vinden als ze de nieuwste al gebruikt hebben. Bij de Linux-distributies gaat het dan tenminste nog om verschillen die niet enkel te maken hebben met de leeftijd van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 20:16
Onno schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:29:
[...]
Dan kun je ook wel alle Windows-smaakjes op een hoop gaan vegen.
;) Juist! Daar ben ik ook voor.
Zo veel verschil (behalve leeftijd zoals je zelf al zegt) zit er niet in de verschillende windows versies. Mocht ik windows zelf aan de pol hebben toegevoegd dan zou ik ook voor windows HOOGUIT 2 groepen kiezen. (windows vista mag van mijn part eventueel nog wel apart van de andere windows versies omdat dit nog wel wat ' vernieuwends' heeft, maar voor de andere versies is het absoluut niet nodig)

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Niet mee eens, ook Windows is er in de "smaken" 4, 5 en 6. Respectievelijk NT, 2000/XP en Vista...

Maar over de vraag: wat is nou het beste? Ik denk niet dat daar nou zo eenvoudig antwoord op gegeven kan worden. Laat staan dat je zomaar een keuze kunt maken.

Uiteraard is het gewoonweg stom dat de *BSD's ontbreken, gezien de gemiddelde uptimes etc zijn het blijkbaar al de stabielste OS'sen, ook security is top. Daarmee zijn denk ik zelf de 2 belangrijkste voorwaarden al geschapen.

Qua gebruiksgemak wint Windows ruim denk ik, maar wat weegt zwaarder?

Ook die provider keuze is er zo één. Ik zou toch wel Xs4all gekozen hebben, ben al 11 jaar zeer tevreden abonnee.. Maar wat moeten al die @Home (etc..) abonnee's nou???

Het idee van deze verkiezingen is helemaal TOP, maar doe het Tweakers waardig! Ik verwacht dat veel tweakers nu al de uitslag van een aantal poll's "zomaar" kunnen voorspellen en dat lijkt me toch niet de bedoeling.....

Maar ga alsjeblieft door met dit soort initiativen, het houdt Tweakers.net interessant! Maar dan wel dooordacht a.u.b. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

De huidige poll, beste computerfabrikant, klopt ook niet helemaal.
In de lijst staat zowel HP als Compaq, en dat is dus één en dezelfde fabrikant. Compaq is alleen nog maar een (sub)merknaam van HP. Misschien handig voor het eindresultaat de stemmen op beiden voor HP te laten tellen?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SambalBij schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:08:
In de lijst staat zowel HP als Compaq, en dat is dus één en dezelfde fabrikant. Compaq is alleen nog maar een (sub)merknaam van HP. Misschien handig voor het eindresultaat de stemmen op beiden voor HP te laten tellen?
Klopt sinds 2002 al. Maar eindelijk wel een keer een complete behoorlijke stemlijst, bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Moet opnieuw kritiek leveren op de poll. Waar is de optie zelfbouw??? Dat had er op zijn minst bij moeten staan, is en blijft tweakers...

Ben het er wel mee eens dat Compaq en HP los staan btw, tenminste, was altijd wel dat er een kwaliteitsverschil tussen zat in bv de afwerking.

Wat me wel onduidelijk is of het gaat over notebookfabrikanten of desktopfabrikanten. Zo te zijn beide, maar dat lijkt me niet helemaal eerlijk en correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zelfbouw is per definitie geen fabrikant, dan had de vraag ook anders moeten zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Wouter Tinus op 25-12-2007 13:26 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kom nou jongens.. Laten we het vooral niet TE serieus nemen. Het zijn leuke lijstjes, maar zeker bij een site als T.net (vele duizenden gebruikers) toch meer een lijstje van "dat merk ken ik" dan een wel overwogen lijst waaraan je echt kwaliteit kunt toekennen.

Het zijn gewoon lijstjes beetje analoog aan (in goede vnu traditie) de ComputerTotaal trofee van een paar jaar terug.

Het is dus gewoon een leuk idee, maar volledig en betrouwbaar zal het nooit worden. Dus ja, sommige (schoonheidsfoutjes) mogen eruit en hoeven volgend jaar niet meer gemaakt te worden. Maar laten we ophouden de lat op een hoogte te leggen die gezien de kwaliteit van de invullers/gebruikers toch nooit reeel zal worden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
SambalBij schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:08:
Ferrari en Fiat vallen ook onder dezelfde fabrikant, maar de producten zijn totaal anders. Ik denk dat dat onderscheid ook bij computers gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 20:46

Electrowolf

Mod met Liefde!

Kunnen we geen chrome steeksleutel poll maken voor de categorie waar de grootste misser is gemaakt? Hier kunnen we teminste niet zeggen dat we niet uit de goede dingen kunnen kiezen ;-)

Nog even wat directere vraag, hoe kan je een stem eigenlijk ongedaan maken als je perongeluk hebt gestemt? (lang leven langzaam ladende reclame...)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ongedaan maken kan volgens mij niet, wel kun je je stem nog wijzigen.
Pagina: 1