Toon posts:

hoge CPU load

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb overlaatst last gekregen van extreem hoge temperature in m'n Dell XPS M1710 dus heb ik de heatsinks even uitgekuist.

Na dit avontuurtje heb ik wel het volgende probleem. Mijn CPU blijft maar met hele hoge loads draaie (50-100%). Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Dat komt in ieder geval niet door een hardwarematig probleem lijkt mij.

Kijk gewoon in taakbeheer welke programma zoveel CPU load gebruikt, had je zelf ook kunnen bedenken ;)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:04
Kijk eens in taakbeheer welk programma de load veroorzaakt.

Edit: Leonpwner1 was me voor.

[ Voor 22% gewijzigd door Malantur op 24-12-2007 14:55 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
ja das het rare juist. Heb dat gedaan hoor :)
Geen enkel programma buiten taskmanager zelf neemt meer als 10% in.
Maar nu is het blijkbaar gestopt. Raar voorval. :)

Op naar de volgende vraag :D

Ik had iets in gedachten om mijn laptop meer te koelen. Nl. een houten constructie met 2 fans in die ik rechtstreeks lucht laat inblazen in de intake van mijn GPU en CPU. (door een PVC buis).
Aangezien ik een totale leek ben in dit soort hardware zaken vroeg ik me gewoon af hoe je zo 2 ventillatore zou moeten stroom voeden? (ik kan me moeilijk indenken dat ik ze gewoon in het stopcontact steek :s)

Bedankt voor de snelle replies

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Die moeten inderdaad niet in het stopcontact. Normaal gesproken laat je een fan op ~5V draaien, het stoptcontact levert 230... ;)

Maar ik denk niet dat dat zo'n geweldig idee is om via een PVC buis lucht naar de intake fan te 'drukken', daardoor zorg je voor een druk in die PVC buis waardoor je intake fan als een malloot gaat draaien :P

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-03 14:44

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

je hebt hier standaard oplossingen voor, een aantal merken hebben notebookstands met fannetjes erin die door de usbpoort gevoed worden.

Verwijderd

Topicstarter
ik had het idee van deze site

Mijn GPU heeft absoluut extra koeling nodig (Als ik AoE3 speel wordt die heel heet) dus dacht ik het zo te doen en die fans op een mindere stand gewoon veel meer lucht laten toevoeren, rechtstreeks in de intake aan de onderkant.

Hierdoor zullen mijn fans idd wel sneller gaa draaien maar toch niet zo snel dat er schade aan mijn fans kan ontstaan of wel?

edit:
je hebt hier standaard oplossingen voor, een aantal merken hebben notebookstands met fannetjes erin die door de usbpoort gevoed worden.
Ja maar deze zijn wat duur :)

Iemand een idee hoe ik die voeding kan regelen dan? (materialen enz.)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 16:28 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch allemaal wel heel erg basic vragen hoor! Kijk ook eens naar de term fan-controller, tevens kan je op de websites van de verschillende FAN makers ook wel het een en ander vinden, dicht dus.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.