Topic vervuiling - n00binvasie

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:54
Al een hele poos merk ik dat er een ware invasie bezig is hier op GoT. Een invasie van mensen die niet onder de noemer tweaker vallen en dit hele forum zien als een simpel helpdeskje.

In alle regels staat dat eerst de zoekfunctie moet worden gebruikt. Ik merk dat dit niet gebeurt en mensen gewoon hun vraag dumpen. Gevolg is nu dat door deze acties het Telfort Internet Ervaringen topic die ik een poos geleden begonnen ben al in deel 4 zit. En om de paar pagina's worden dezelfde vragen gesteld.

Erger nog zijn posts als deze:
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:30:
Misschien is het al voorbij gekomen in de postings of de vorige delen, maar goed hier toch mijn vraag:

Is het mogelijk om mijn huidige draadloze SpeedTouch modem te gebruiken (wat ik van KPN DirectADSL kreeg) voor Telfort ADSL zonder bellen? Ik heb ADSL over een analoge lijn.
j.meloen geeft al aan dat het misschien al voorbij gekomen is maar neemt niet de moeite om te zoeken. Het leuke is dat het antwoord op zijn vraag gewoon in de startpost staat.

Ik erger me hier dood aan. Ik heb een poging gedaan een goed topic op te zetten waar tweakers elkaar kunnen helpen met eventuele echte problemen en andere zaken waar tweakers zich mee bezig houden. Nu is het volledig verkl**t door types als j.meloen. Door mensen als hem heb ik besloten het topic niet meer te onderhouden.

Lieve adjes, wat kunnen we hier tegen doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:39
niets je kan van te voren niet weten wie zich gaat registeren om noob vragen te stellen en wie zich registreert om op een hoger niveau te discuseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het enige wat we kunnen vragen/hopen, is dat TR's sneller worden opgepakt. Sommige topics groeien toch soms al uit tot een tien- of twintigtal replies (over de periode van enkele uren).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

MAX3400 schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:00:
Het enige wat we kunnen vragen/hopen, is dat TR's sneller worden opgepakt. Sommige topics groeien toch soms al uit tot een tien- of twintigtal replies (over de periode van enkele uren).
Zelfs dan zal je niet direct horen of een tr opgepakt is of niet aangezien één poersoon van zo`n vriendelijke user niet erg is. Maar als de ts vaker dit soort reacties tegen komt en dan gewoon meer tr`t dan zal de user vanzelf wat horen :)

Daarom hebben we tr knopjes :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 08:32
Het niet beantwoorden van dergelijke topics kan ook erg effectief zijn. Als duidelijk is dat een topic duidelijk niet aan het hier gewenste niveau beantwoord negeer het gewoon. Aandacht aan dergelijke topics geven werkt het starten van zo een topic in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

trolleystad schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:49:
Al een hele poos merk ik dat er een ware invasie bezig is hier op GoT. Een invasie van mensen die niet onder de noemer tweaker vallen en dit hele forum zien als een simpel helpdeskje.
Dat is niet specifiek recent, hoor. In CSL zie/zag je een dergelijke invasie met boodschappenlijstjes rond de uitkering van het vakantiegeld en rond de kerst. Helpdeskusers zijn van alle tijden. In CSL is men strenger gaan modereren, en worden er stapels slotjes uitgedeeld.

In grote topics is dat wat moeilijker aan te pakken (meer verborgen), en misschien is dat ook een reden voor Invulling en behandeling Grote Topics aangepast :) .

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 24-12-2007 15:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

gambieter schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:08:
[...]
In grote topics is dat wat moeilijker aan te pakken (meer verborgen), en misschien is dat ook een reden voor Invulling en behandeling Grote Topics aangepast :) .
Mwa, het is geen verandering van beleid. Het is het opvoeden van users hier niet op in te gaan. Het beleid is al goed, alleen users gaan te snel op medemensen met dit soort vragen in waardoor een groot topic weer verwaterd.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

disjfa schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:11:
[...]
Mwa, het is geen verandering van beleid. Het is het opvoeden van users hier niet op in te gaan. Het beleid is al goed, alleen users gaan te snel op medemensen met dit soort vragen in waardoor een groot topic weer verwaterd.
Eens. Wat ik bedoel is dat dergelijke vragen veel eerder opvallen als het aparte topics zijn, en minder als ze in algemene topics zijn zoals in de OP aangegeven :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Feit is natuurlijk dat T.net een wat breder publiek aan probeert te boren, en daar hoort natuurlijk ook een wat soepeler beleid bij. Dat er dus niet zo superstreng meer wordt ingegrepen (waar GoT berucht om is) is dan een logisch vervolg. Imho kan je zo'n user als je quote in je topicstart best reporten via een TR, dan zal een rooie er wel (of niet) wat mee doen. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Misschien dat het helpt dat bij verzameltopics met (nuttige) info in de startpost waar in het topic telkens weer op terug wordt gekomen, er boven de quickreply/reply een waarschuwing komt te staan met deze verwijzing?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

AtleX schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:22:
Feit is natuurlijk dat T.net een wat breder publiek aan probeert te boren, en daar hoort natuurlijk ook een wat soepeler beleid bij. (...)
Er is - zeker niet recent of sinds de overname - geen echte verandering in beleid geweest hoor :) . Het is wel zo dat er tegenwoordig denk ik meer dan (héél) vroeger gedacht wordt dat je met een vriendelijke bijsturing in de meerderheid van de gevallen véél en veel verder komt dan met een bot slotje. De users die zich ook van bijsturing niks aantrekken, die kunnen vervolgens alsnog sancties en dergelijke verwachten.
Bastien schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:23:
Misschien dat het helpt dat bij verzameltopics met (nuttige) info in de startpost waar in het topic telkens weer op terug wordt gekomen, er boven de quickreply/reply een waarschuwing komt te staan met deze verwijzing?
Aan de ene kant kan dat misschien in een paar gevallen helpen, maar aan de andere kant is het sinds Invulling en behandeling Grote Topics aangepast zo dat er überhaupt geen concrete/specifieke vragen meer in dat soort topics thuishoren :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@TS: Heb je al geprobeerd een topic warning aan te vragen? Volgens mij is zoiets best effectief.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:03
hoewel ik van mening ben dat zolang ik hier kom er al geroepen wordt er iets aan "die n00bs" gedaan moet worden, het is een probleem van alle tijden zullen we maar zeggen :P, is het misschien een idee om de TR functie iets uit te breiden.
Je zou bijvoorbeeld bij een TR een extra optie kunnen hebben waarmee je het topic aan kunt dragen voor sluiten. Als dan een X aantal mensen (zeg 10, geen idee hoeveel die functie atm gebruikt wordt) een slotje aangevraagd hebben gaat het topic automatisch op slot. Als een topic dan echt ontspoort zonder dat er een modje aanwezig is dan kan het altijd dicht, en omdat het meerdere mensen moeten zijn die een slotje aandragen zal misbruik minimaal zijn. Ook kun je mensen die een keer een OW gekregen hebben bijvoorbeeld uitsluiten, die mensen tellen dan niet mee bij het halen van het aantal waardoor je er een hoop rotte appels tussenuit haalt.
Denk ook dat als die functie er is mensen er sneller gebruik van maken als ze weten dat het nut heeft, nu maakt naar mijn inzicht slechts een select gezelschap echt gebruik van de TR functie, omdat de meesten denk ik niet echt zien dat er iets met hun input gebeurd.

Edit: Overigens heeft dit geen effect bij het geval bij de TS maar voorkomt het wel de eerder genoemde topics die hier niet horen maar toch in een uur 20 replies krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Maverick op 24-12-2007 16:24 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want de TS was natuurlijk al een expert op tweaker gebied toen hij hier binnenkwam.

En de TS las toen hij hier binnenkwam alvorens te posten elke FAQ, en handelde natuurlijk precies naar de gewenste regels destijds.

Dream on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:03:
Want de TS was natuurlijk al een expert op tweaker gebied toen hij hier binnenkwam.

En de TS las toen hij hier binnenkwam alvorens te posten elke FAQ, en handelde natuurlijk precies naar de gewenste regels destijds.
Sorry, maar voor de doelgroep die jij nu wilt aansnijden is beginnersweb of willekeurig andere fora gemaakt :) Dat weet je zelf natuurlijk ook wel.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

disjfa schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:06:
[...]

Sorry, maar voor de doelgroep die jij nu wilt aansnijden is beginnersweb of willekeurig andere fora gemaakt :) Dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
Hij wil er alleen maar mee zeggen dat zelfs in potentie goede posters in eerste instantie misschien een leerproces nodig hebben. Ongeacht of dat misschien maar in een paar gevallen ook echt zo is met de users waar de TS op doelt, is dat natuurlijk een valide punt. Zoveel goede users hier op GoT zullen met enige schaamte terugkijken naar hun eerste posts ;)

Overigens moeten we er niet al te dramatisch over doen, dit soort topics over newbies verschijnen altijd in golfbewegingen in LA. Dat is van alle tijden en de ene keer is het allemaal heftiger dan de andere keer (met consequenties als opstappende mods, het aanmaken van een GoT Verbeter Forum), maar als je al een tijdje meeloopt dan weet je dat dit er gewoon allemaal bijhoort en dat het wel weer meevalt en ook weer zal afvlakken.

Ik geloof er heilig in dat we met zijn allen op GoT na zoveel jaar 'natuurlijke evolutie' een goed en passend beleid hebben ontwikkeld waarmee iedereen, dus ook de nieuwelingen gepast geholpen kunnen worden en evt op het goede spoor te zetten.

Allereerst heb je het registratieproces en de policy/gedragsregels/FAQ, dan heb je een sociale controle onder de users onderling, en natuurlijk niet te vergeten de mods die nieuwe users kunnen wijzen op de etiquette, dit alles met behulp van de users die dingen melden in TRs of SM. Ik zou niet weten wat we hier nog extra aan moeten doen of wat we zouden moeten veranderen... :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Maverick schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:22:
Denk ook dat als die functie er is mensen er sneller gebruik van maken als ze weten dat het nut heeft, nu maakt naar mijn inzicht slechts een select gezelschap echt gebruik van de TR functie, omdat de meesten denk ik niet echt zien dat er iets met hun input gebeurd.
Dan zie ik meer in het promoten van de TR en verduidelijken hoe het rondom die functie aan toe gaat :)
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:03:

Dream on.
Het probleem wat trolleystad aankaart is er dus of hij al dan niet destijds de faq heeft gelezen lijkt me weinig relevant ;)

De Invulling en behandeling Grote Topics aangepast is hier al aangehaald en geeft ook aan dat we specifieke vragen in aparte topics willen. Dat er toch mensen zijn die zoekvraagjes in ervaringentopics plaatsen blijf je altijd houden, dat kun je niet volledig voorkomen. Wel kun je als user geen aandacht besteden aan zulke vragen of verwijzen naar de plek waar ze zijn moeten (startpost lezen bijvoorbeeld). Door er inhoudelijk op door te gaan, zullen gebruikers uit het voorbeeld van trolleystad er ook niets van leren en zulk gedrag blijven vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
Zo erg is het toch niet, lees er dan maar overheen. En met jouw reactie daarop heb je het topic meer vervuild dan hij deed.

En n00b-invasie? Ga toch weg. Of voel je je heel wat ofzo omdat je een startpost in elkaar hebt geflanst met PS?

[ Voor 32% gewijzigd door hello_moto op 24-12-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
hello_moto schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:24:
Zo erg is het toch niet, lees er dan maar overheen. En met jouw reactie daarop heb je het topic meer vervuild dan hij deed.

En n00b-invasie? Ga toch weg. Of voel je je heel wat ofzo omdat je een startpost in elkaar hebt geflanst met PS?
Ik vind het heus niet erg als er af en toe een vraagje voorbij komt, maar het loopt nu echt de spuigaten uit daar.

En tja, n00b invasie is misschien een verkeerd gekozen woord, maar ik wist even zo snel niks anders. Dit heeft helemaal niets te maken met mijn ego. Het gaat gewoon veel te snel in dat topic omdat heel weinig mensen de startpost lezen (waar bijna alles in staat) en dat is gewoon irritant. En omdat het zo snel gaat gaan (elke dag wel paar pagina's) komen sommige vragen niet aan bod en dan 'kicken' ze hun eigen vraag weer door 'm opnieuw te quoten.

In de vorige delen van dat topic zijn al een paar modbreak en -warnings uitgedeeld, maar de mod van daar moet nog meer topics in de gaten houden.

Maar goed, ik zal eens een poosje proberen de TR knop wat meer te gebruiken. Mijn reactie op die post was inderdaad ook niet al te vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

(jarig!)
Maverick schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:22:
...
Je zou bijvoorbeeld bij een TR een extra optie kunnen hebben waarmee je het topic aan kunt dragen voor sluiten. Als dan een X aantal mensen (zeg 10, geen idee hoeveel die functie atm gebruikt wordt) een slotje aangevraagd hebben gaat het topic automatisch op slot. Als een topic dan echt ontspoort zonder dat er een modje aanwezig is dan kan het altijd dicht, en omdat het meerdere mensen moeten zijn die een slotje aandragen zal misbruik minimaal zijn. Ook kun je mensen die een keer een OW gekregen hebben bijvoorbeeld uitsluiten, die mensen tellen dan niet mee bij het halen van het aantal waardoor je er een hoop rotte appels tussenuit haalt.
...
Naar mijn mening is dit niet eens zo'n slecht idee met uitzondering van het uitsluiten van mensen die een keer een OW hebben gekregen (dan sluit je volgens mij meer dan 90% van de crew ook uit ;) ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol.
je moet je gewoon aanmelden om een moderater te worden, dat zou je fantastisch lijken als ik het zo lees haha. het forum is niks zonder noobs. als iedereen hier een hoger niveau dan de TS heeft, dan is hij de noob. over wie moet hij zich dan slimmer voelen? ik heb het niet zo op dat web 2.0 iedereen wil een mening geven, waaronder ikzelf :)
nogmaals, in de maatschappij zijn noobs nodig. een mbo icter kan zich heel wat voelen.. maar bijvoorbeeld een chirurg heeft die ict-noob nodig om zijn computer na te kijken, omdat de medicus nuttigere dingen moet doen. ik vind een forum toch wel tof, prachtig hoe mensen zich op het internet opstellen :P
ik ga dit topic volgen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:33:
[...]
het forum is niks zonder noobs.
Dan heb je misschien toch niet helemaal goed begrepen waar GoT voor is :) . Uit de FAQ:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Het is mischien wel verstandig om een onderscheid te maken tussen n00bs en newbies, alhoewel de termen ook wel door elkaar worden gebruikt. Een quote:
n00b=newbie who has unwarranted confidence in their knowledge and/or abilities.
Oftewel, een newbie kan iemand zijn die graag wil leren, maar nog niet voldoende ervaring/kennis heeft. Een n00b is gewoon lui of arrogant. Newbies kun je helpen in het worden van tweakers, n00bs zullen er niet snel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"n00b=newbie who has unwarranted confidence in their knowledge and/or abilities"

veel tweakers denken dat ze slim zijn. dat maakt ze allen tot noobs. iemand voelt zich slim omdat hij het antwoord weet op de vraag, (stom) bijvoorbeeld:
hoeveel raids gaan er in 1 terrabyte.
ehm |:( 1 terrabyte is altijd 4 raids, maar ik wil je toch erop wijzen dat we hier ietsje meer verwachten van je *link naar tweakers faq*
sterker nog, ik ben zooo slim, ik quote iets uit de faq:
*quote uit de faq*
het lijkt erop dat het niveau steeds minder is.
in 2 googles wat ik ALLANG antwoord, maarja.... welkom op het forum
wauw, die reply heeft de domme vraagsteller echt 'geschoold' (of hoe de 1337 tweakers het noemen)
maar de vraagsteller denkt: die nerd meent echt slim te zijn, hehe en alleen omdat die sul totaal geen vrienden heeft hoogstwaarschijnlijk, geen echte hobbies, vriendin of whatever, wat een sulletje, naja gun hem ook maar iets:
bedankt voor de reply, ik was in de war met een s.m.a.r.t. hier zitten namelijk 6 raids in, maarja die terrabyte is nu toch de standaard, ik ging ook uit van 4 maargoed, toch bedankt voor de hulp en de volgende keer zal ik beter zoeken!
probleem is idd dat de vraagsteller meer op internet moet zoeken. maar alle kennis van alle tweakers op aarde is altijd terug te vinden op het internet buiten tweakers. niemand hoeft dan vragen te stellen geloof ik. google is your friend.
in ieder geval leiden alle 'wiseguy' reacties vaak tot irritatie: omdat iemand niks beters te doen had en dus altijd met zijn hoofd in de computers gezeten heeft, maakt hem niet tot slimmer oid, imho.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:12:
veel tweakers denken dat ze slim zijn. dat maakt ze allen tot noobs. iemand voelt zich slim omdat hij het antwoord weet op de vraag, (stom) bijvoorbeeld:
[...]
wauw, die reply heeft de domme vraagsteller echt 'geschoold' (of hoe de 1337 tweakers het noemen)
maar de vraagsteller denkt: die nerd meent echt slim te zijn, hehe en alleen omdat die sul totaal geen vrienden heeft hoogstwaarschijnlijk, geen echte hobbies, vriendin of whatever, wat een sulletje, naja gun hem ook maar iets:
[...]
probleem is idd dat de vraagsteller meer op internet moet zoeken. maar alle kennis van alle tweakers op aarde is altijd terug te vinden op het internet buiten tweakers. niemand hoeft dan vragen te stellen geloof ik. google is your friend.
in ieder geval leiden alle 'wiseguy' reacties vaak tot irritatie: omdat iemand niks beters te doen had en dus altijd met zijn hoofd in de computers gezeten heeft, maakt hem niet tot slimmer oid, imho.
Jammer dat je zo'n negatieve opinie hebt over de tweakers. Het is echt niet zo dat de mensen die hier vragen beantwoorden dit doen omdat ze zich beter voelen dan de vragensteller, de meesten doen het uit oprechte hulpvaardigheid. Het feit dat men inzet verwacht van de vragenstellers komt vooral doordat je anders de "helpdeskusers" blijft krijgen, die het verdommen om zelf iets te doen en vinden dat ze een recht op hulp hebben.

Natuurlijk is niet iedereen even handig in het overbrengen van de hulpvaardigheid, inclusief moi van tijd tot tijd ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zou dit topic gesloten moeten worden aangezien "n00b" een kinderachtige naam is net zoals MS$. Maar als de TS er zo'n probleem mee heeft waarom leest hij deze topics en/of reageert hierop. Ik irriteer me meer aan de TS'er dan aan de beginnende tweakers.

Er zijn de laatste tijd wel vreemdere dingen veranderd op GOT dan wat de TS aangeeft.

EDIT: voor hieronder

Vooral het veranderen van " het grote...." beleid is me een doorn in het oog. En geeft meer van deze topics die de TS zo stoort.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:41:
Er zijn de laatste tijd wel vreemdere dingen veranderd op GOT dan wat de TS aangeeft.
Zoals? Als je iets insinueert moet je het ook gewoon zeggen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:41:
Maar als de TS er zo'n probleem mee heeft waarom leest hij deze topics en/of reageert hierop.
Dat is natuurlijk geen oplossing. Je leest/maakt bepaalde topics omdat de materie je interesseert. Als iemand dan het topic vervuilt met basic vraagjes en dergelijke is het vrij raar om te zeggen dat je er dan maar weg moet blijven. Er wordt niet voor niks tegen opgetreden, het hoort namelijk niet op GoT thuis :)

Wel is het natuurlijk het beste om dit soort posts te laten liggen en een TR in te dienen, zoals al gemeldt is. Iemand die fout post aanspreken en/of discussie over dit soort dingen starten in het topic zelf is ook vervuilend en bovendien zal de sfeer er waarschijnlijk niet beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was was maar een grap. :) tweakers zijn gewoon ruige mensen.
ik vind het fijn als iemand behulpzaam een vraag van mij beantwoordt, om deze reden zal ik dat zelf ook altijd behulpzaam en netjes proberen te doen. als iedereen zo doet dan is er geen probleem.

offtopic: persoonlijk stoor ik me heel erg aan het apple screenshot/foto topic, in mijn ogen heeft iemand bepaald dat je alleen over de geplaatste foto/screens mag praten. als ik het topic doorlees kom ik vaak iets interessants tegen, wat vervolgens door een *snip* mod wordt afgekapt. daarom lees ik het niet meer, omdat ik me eraan stoorde. wat wil ik dan doen? mailen met de moderator dat ik het niet eens ben?
op het internet is je hoofd in het zand steken vaak een goede oplossing :)

[ Voor 4% gewijzigd door JHS op 24-12-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Saladin: Schelden is totaal niet nodig, offtopic replies zijn ook in LA ongewenst, en ja, als je het met het beleid aangaande één specifiek topic niet eens bent kan je met de moderator mailen :) . Als je er met hem niet uitkomt kan je de admin mailen, of desnoods het doktersteam.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
"n00b=newbie who has unwarranted confidence in their knowledge and/or abilities"

Als ik zo'n reactie zou kunnen produceren noem ik mezelf best slim. Of het nuttig is hoor je waarschijnlijk heel snel ...
Als hij zou weten dat wij de enige bevolkingssoort zijn zonder nageslacht zou hij het nooit gevraagd hebben. :+

Maar om serieus te antwoorden:

Het overgrote deel van GoT heeft het wel begrepen. Zeker tijdens de kerstdagen: Love, Peace and Understanding.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hebben tegenwoordig gewoon geen geduld meer.

Er wordt meer moeite gestoken om de mensen terecht te wijzen en voor mini mod te gaan spelen dan de persoon te helpen. Natuurlijk moet de beginneling gewezen worden op de FAQ en beleid van GOT, Maar als je de personen afblaft of de les gaat lezen zegt dit meer van hoe we op GOT zijn geworden dan van de beginnelingen. Vaak weet iedereen het antwoord maar geeft niemand die.

De nieuwe mensen op GOT weten niet beter en moeten op de correcte wijze gewezen worden, maar een Tweaker moet beter weten. En mag in mijn ogen wel eens wat behulpzamer en/of op z'n minst wat aardiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:09:
Mensen hebben tegenwoordig gewoon geen geduld meer.
Dat klopt.
De nieuwe mensen op GOT weten niet beter en moeten op de correcte wijze gewezen worden, maar een Tweaker moet beter weten. En mag in mijn ogen wel eens wat behulpzamer en/of op z'n minst wat aardiger zijn.
Maar ook dan komt soms die eerste zin van je weer tevoorschijn :)
Mensen (en dus ook users) hebben geen geduld meer.
Dat uit zich in ongeduldig gedrag naar nieuwe users, maar ook ongeduldig gedrag ván die nieuwe user want die wíl helemaal niet weten hoe hij/zij zelf iets moet uitzoeken.
Die wil gewoon een antwoord op z'n vraag en wel gisteren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Is het niet mogelijk om het Topic Report-knopje naast View en Quote neer te zetten bij iedere post? Nu staan de TR, bookmark en ToDo-knopjes links van de titel, waar er genoeg plek is om ze bij view en quote neer te zetten. Grote kans dat mensen dan sneller het TR-knopje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:09:
Er wordt meer moeite gestoken om de mensen terecht te wijzen en voor mini mod te gaan spelen dan de persoon te helpen.
precies zoals je zegt, "mini mod", lol :D
dit is toch ook waar het internet (soms) voor dient, een plaats waar een illussie geschept wordt dat betreffende mini mod 'macht' geniet, oid, noi, imho. Als de 'noob' het recht heeft een vraag te stellen en onderwezen te worden in forums dan is het in feite ook het recht van de 'mini mod' om 'stoer' te antwoorden en te onderwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

veel tweakers denken dat ze slim zijn. dat maakt ze allen tot noobs.
En jij bent, in al je verlichte alwetendheid, tot die conclusie gekomen na krap 2 maanden registratie? Mooi zo. Relativeringsvermogen lijkt er alvast niet in te zitten?
[gewauwel] die reply heeft de domme vraagsteller echt 'geschoold' (of hoe de 1337 tweakers het noemen) maar de vraagsteller denkt: die nerd meent echt slim te zijn, hehe en alleen omdat die sul totaal geen vrienden heeft hoogstwaarschijnlijk, geen echte hobbies, vriendin of whatever, wat een sulletje, naja gun hem ook maar iets
Ok :? Mag ik vragen waar je dat zwart-witdenken haalt?

Met zo'n houding vraag ik me af waarom je je überhaupt op GoT geregistreerd hebt. We zijn immers toch te min voor jou, de razend interessante, coole jongen, die ongetwijfeld twee SIM-kaarten nodig heeft om al z'n contacten te onderhouden en elke keer weer mensen moet weigeren om z'n MSN omdat er geen meer bij kunnen?
:
Perfect. Waar wacht je nog op om ons te mijden? :w
De wiseguy-reacties zijn inderdaad irritant. Je bezondigt je er anders zelf ook wel aan. Veel wiseguy-reacties komen ook - en dan heb ik het over technische reacties - vaak van mensen die al wat langer rondhangen op zo'n forums - omdat ze toch tijd teveel hebben, niet? - en diezelfde vraag voor de zoveelste keer zien passeren. Voor veel mensen gaat het zo:
- 1e keer: tof, die kan ik helpen
- 2e keer: goed, ik heb het al es uitgetikt, maar we blijven vriendelijk
- 3e keer: *zucht* heb ik al twéé keer uitgetikt, dus ik wijs naar de search, wat trouwens ook in de registratievoorwaarden staat
- 4e keer: vul zelf maar in

Ik durf ervoor wedden dat het veel mensen zo vergaat. Niemand doet graag robotwerk, ook al doe je het om anderen te helpen. Dus van die kant-en-klare vraagjes die met een simpel zoekopdrachtje op te lossen zijn, die zijn zelfs voor een beginnende GoT-ter simpel - iedereen kan wel een beetje googlen, wel, de search, die werkt zelfs nog iets eenvoudiger.

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 25-12-2007 13:07 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zeg, ik begreep dat veel mensen zo reageren, het is niet dat ik zelf zo "zwart-witdenken"-denk.
ik vind het naar als je op de man doet spelen, mijn gebrek aan vrienden staat niet ter discussie.

overigens ben ik het met je eens dat veel vragen vaak voorkomen, als ze in de startpost staan dan mag hier zeker naar verwezen worden. ik kijk nu altijd eerst naar de startpost, dan zoek ik en als ik via de search niks tegenkom stel ik de vraag. maarja, het blijft vervelend voor de slimme mensen die alles weten en die dus het hele topic al uit hun hoofd kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:15:
nou zeg, ik begreep dat veel mensen zo reageren, het is niet dat ik zelf zo "zwart-witdenken"-denk.
ik vind het naar als je op de man doet spelen, mijn gebrek aan vrienden staat niet ter discussie.
Ik speel het niet op de man. Jouw sociale situatie interesseert me niet. Ik draai je opmerkingen gewoon om :). Met clichés smijten is makkelijk. Ik kon me niet van de indruk ontdoen dat je ook zo lijkt te denken over het doorsnee GoT-publiek.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:15:
[...]

Ik speel het niet op de man. Jouw sociale situatie interesseert me niet. Ik draai je opmerkingen gewoon om :). Met clichés smijten is makkelijk. Ik kon me niet van de indruk ontdoen dat je ook zo lijkt te denken over het doorsnee GoT-publiek.
het is beter om soms niet voor andere mensen denken. hieruit onstaan zoals je kunt zien vaak misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:28:
[...]
het is beter om soms niet voor andere mensen denken. hieruit onstaan zoals je kunt zien vaak misverstanden.
Wijze woorden, die Verwijderd in "Topic vervuiling - n00binvasie" hadden voorkomen. Je denkt namelijk voor anderen dat ze minimods e.d. zijn, waarmee dit stukje discussie begon. Misschien maar hier stoppen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:28:
[...]

offtopic:
Ik denk voor mezelf, niet voor jou, en evenmin voor anderen. Die pretentie heb ik niet. Ik probeer je gewoon een spiegel voor te houden. Wat je daar dan mee doet is jouw zaak.

De 'misverstanden' heb je overigens zelf in de hand gewerkt met je polariserende posts.

Voor de rest ben ik het volledig eens met Gambieter hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 26-12-2007 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Heren, ik zou graag zien dat de discussie over wat mensen al dan niet hebben bedoeld en gaan bedoelen wordt afgekapt en dat er weer gesproken kan worden over óf er een probleem is met een influx van nieuwe mensen en of daar dan iets aan gedaan kan worden :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Misschien een idee, in plaats van een Topic Report knop een Post Report knop? Maakt het stukken makkelijker om een bepaalde post van een user aan een mod te overhandigen ter beoordeling. Of net zo'n rating systeem als op de frontpage waarmee je zelf posts weg kan modden? Klinkt misschien een beetje hard, maar het zou misschien wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waarom? Je kunt toch gewoon een TR maken met een link naar die post erin. Zo moeilijk is dat toch niet?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

trolleystad schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:06:
Misschien een idee, in plaats van een Topic Report knop een Post Report knop?
Copy paste in TR... Staat hierboven al.
Of net zo'n rating systeem als op de frontpage waarmee je zelf posts weg kan modden? Klinkt misschien een beetje hard, maar het zou misschien wel helpen.
Is vaker voorgesteld en 21.354 redenen om dat niet te doen.

Beginnende gebruikers komen er natuurlijk altijd bij. Na mijn registratie zijn er >150.000 gekomen waarvan de meesten inmiddels goed "functioneren" en een aanvulling zijn op de kennis van den Tweakert in het algemeen.

Het enige alternatief om de nOObinvasie te stoppen is een gebruikersstop maar daar lijkt me sowieso geen behoefte aan te bestaan. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hej, hij isser weer, de oudste discussie op GoT wordt weer aangesneden. :P Volgens mij is dit "probleem" zo oud als GoT zelf.
noobs euh mensen die niet zo veel verstand hebben van pc's zul je altijd blijven houden. En daar iets tegen gaan doen lijkt me eigenlijk niet fair. Dat zou betekenen dat GoT zich elitair opstelt, en doet alsof het beter/slimmer is dan de rest.
Ik kan me een topic van vroeger herinneren waar ook van alles werd aangedragen om dit soort users "buiten de deur te houden" met toelatingstests zelfs :D

Natuurlijk ik denk bij sommige topicstarts ook van, rot effe op ofzo. Maar ik zeg het niet. Gewoon beleefd blijven tegen dit soort users lijkt mij het beste. Wat iemand anders net al aanhaalde: je kunt beter inhoudelijk en nuttig reageren, en pas daarna wijzen op het feit dat het eigenlijk niet de bedoeling is.

Ik denk niet dat dit een probleem is wat "op te lossen is" anders was dat al lang gedaan. Learn to live with it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Ik begrijp wel waar de frustratie vandaan komt overigens. Het grote k800i topic wat ik graag volgde is ook naar de klote gegaan door mensen die hun eerste post op GoT even in dat topic kwamen plaatsen. Als dat maanden door gaat dan wordt het lastig discussieren voor de mensen die niet dagelijks GoT bezoeken, maar dat soort topics wel regelmatig bekijkt.
Dat topic had notabene al een dikke mod boodschap bij het plaatsen van een post staan ("Weet je zeker dat je wat toevoegt?")

Ik zie ook niet zo 1-2-3 een oplossing behalve stricter modereren met meer moderators (veel sneller OW uitdelen (na die 1e post dus), 2 strikes your out)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MrAngry schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:33:
Ik begrijp wel waar de frustratie vandaan komt overigens. Het grote k800i topic wat ik graag volgde is ook naar de klote gegaan door mensen die hun eerste post op GoT even in dat topic kwamen plaatsen. Als dat maanden door gaat dan wordt het lastig discussieren voor de mensen die niet dagelijks GoT bezoeken, maar dat soort topics wel regelmatig bekijkt.
Dat topic had notabene al een dikke mod boodschap bij het plaatsen van een post staan ("Weet je zeker dat je wat toevoegt?")

Ik zie ook niet zo 1-2-3 een oplossing behalve stricter modereren met meer moderators (veel sneller OW uitdelen (na die 1e post dus), 2 strikes your out)
In PSSG worden mensen eigenlijk standaard verwezen naar het grote XXXX topic over hun telefoon, want aparte topics met vragen over een specifieke telefoon worden dichtgedaan met een verwijzing naar het grote topic. Dat lijkt dus een bewuste policy in PSSG. Dat mensen daarna de grote topics gebruiken zonder te zoeken is iets wat heel moeilijk op te lossen is; TR dat soort posts, meer kan je niet doen :) .

Je zou specifieke voorstellen kunnen doen in PSGG Feedback?

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 26-12-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:19:

Natuurlijk ik denk bij sommige topicstarts ook van, rot effe op ofzo. Maar ik zeg het niet. Gewoon beleefd blijven tegen dit soort users lijkt mij het beste.
Waarom zou je die moeite doen? Als je de noobs echt wilt afschrikken, zodat ze niet nogmaals zo'n prut topic openen, dan moet je juist eerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:53:
[...]
Waarom zou je die moeite doen? Als je de noobs echt wilt afschrikken, zodat ze niet nogmaals zo'n prut topic openen, dan moet je juist eerlijk zijn.
Ik heb het sterke vermoeden dat de moderators liever hebben dat je dat niet doet, en het aan hen overlaat ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad. En afschrikken lijkt me niet de juiste aanpak. Met een beetje vriendelijk sturen kun je in veel gevallen een hoop meer bereiken dan iemand afkafferen op z'n eerste post :) Verder wordt er bij herhaling echt wel opgetreden als desbetreffende user het echt niet wil begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:53:
[...]

Eerlijk zijn komt in verschillende vormen. Bot reageren is in ieder geval niet de bedoeling omdat je zo snel aversie krijgt tegen het sturende commentaar wat bij noobvragen wordt gegeven.

Moderators zijn geselecteerd op hun houding en manier van optreden en zijn daarom bij uitstek geschikt om dit soort gebruikers aan te spreken. Ook hebben zij de mogelijkheid consequenties te verbinden aan herhaaldelijk ongewenst gedrag, iets waar gewone gebruikers onvoldoende inzicht in hebben.

Als gewone gebruiker kun je daarom beter netjes en behulpzaam blijven en dat kan soms net zo goed helpen iemand op te voeden zodat moderatie door de crew niet eens meer nodig is :)

En als je je op zit te vreten door wéér zo'n noobvraag in "je" topic, dan is de TR-knop de beste uitlaatklep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n instelling blijf je topics als "Waarom is mijn topic dicht? nog maar een keertje dan" (5x op een rij) houden natuurlijk :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:07:
Met zo'n instelling blijf je topics als "Waarom is mijn topic dicht? nog maar een keertje dan" (5x op een rij) houden natuurlijk :Y).
Waarom? Ik denk dat een vriendelijke houding veel eerder aanspoort tot positief gedrag dan dat een botte reactie dat doet. Dat er af en toe eentje tussenzit die het niet wil begrijpen doet daar imo weinig aan af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:07:
Dat valt behoorlijk mee en áls dat echt voorkomt heeft de crew genoeg mogelijkheden om de user even pas op de plaats te laten maken en écht even te laten luisteren naar wat we te zeggen hebben.

Belangrijkste vind ik dat users beseffen dat de crew alleen met hulp (denk aan TR's) dergelijke noopvragen goed kan aanpakken.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
AtomicShockwave schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:19:
Natuurlijk ik denk bij sommige topicstarts ook van, rot effe op ofzo. Maar ik zeg het niet. Gewoon beleefd blijven tegen dit soort users lijkt mij het beste. Wat iemand anders net al aanhaalde: je kunt beter inhoudelijk en nuttig reageren, en pas daarna wijzen op het feit dat het eigenlijk niet de bedoeling is.
Het blijft lastig. Beleefd blijven, toch helpen, en pas dan erop wijzen dat het eigenlijk niet de bedoeling is, ik weet niet of dat nou de bedoeling is. Want dan verbind je eigenlijk geen consequenties aan de slechte topic start, en zien ook andere newbies dat je er kennelijk toch wel mee wegkomt. Vaak zeg ik dus eerst nee. Soms krijg ik dan achteraf toch nog bloed achter mijn hart, en wil dan alsnog wel een moederbordje noemen of zo -- al blijf ik ook dan zeggen dat ik eigenlijk vind dat ie zo niet geholpen is, en er echt beter aan doet zich eerst wat in te lezen. En dan besef je dat je full circle gekomen bent, en dat de regeltjes er niet zijn om hem te pesten, maar dat er ook gewoon een heel redelijke filosofie achtersteekt.

Over 'mini-mod' gesproken, ik betrap mezelf daar ook wel eens op. Dan laat ze mensen weten dat we hier een FAQ hebben en zo. Kan nou niet zeggen dat ik dan echt het idee heb dat ik de mod aan het uithangen ben of zo; eerder is het zoiets dat ik het bijna genant vind om weer een topic report te moeten versturen. Soms ben ik bang dat ze wel eens erg moe worden van al die reports die ik instuur. :) Dus probeer ik tegenwoordig een beetje een middenweg te vinden: ik zeg wel eens wat tegen een noob, maar laat het toch het liefst aan de mod over. En ik ga er dan maar vanuit dat als ze mijn topic reports zat raken, dat ik het dan wel te horen krijg. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan het natuurlijk ook overdrijven:
Verwijderd in "Het Xbox 360 ervaringen Topic #43"
Verwijderd in "hulp met geheugen instellen"
Verwijderd in "Het SonyEricsson K850i Topic - deel 2"
En dat met een account van twee maanden.

Laat alles gewoon aan de mods over zoals ook gezegd in Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics, ik irriteer me meer aan de berg "n00b-reakties" bij slechte topics dan aan het slechte topic zelf.

Verwijderd

zucht, de algemene conclusie van dit topic is toch dat het beter is om te verwijzen naar de zoekfunctie, hoe groot de noob ook is. uiteindelijk leert hij deze zelf gebruiken en dan blijven onnodige vragen of geopende topics achterwege. tell me if i am wrong

edit: dit is imho een zeer volledige post:
er ontbreken enkel een aantal html linkjes. zou een voorbeeld kunnen zijn!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 15:02 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Tjah...als je dan al naar de zoekfunctie verwijst, doe het dan op een vriendelijke manier waar zo'n persoon ook iets mee kan :). Het enkel en alleen verwijzen naar de search/google vind ik soms wat te gemakkelijk en wordt ook niet altijd gewaardeerd.

En als je iets beweert en iemand vraagt je om een onderbouwing, dan is het toch ook veel te gemakkelijk om dan maar naar google te verwijzen. Op die manier blijft er ook maar heel weinig over om over te discussiëren.

[ Voor 28% gewijzigd door PromoX op 27-12-2007 14:58 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:47:
zucht, de algemene conclusie van dit topic is toch dat het beter is om te verwijzen naar de zoekfunctie, hoe groot de noob ook is. uiteindelijk leert hij deze zelf gebruiken en dan blijven onnodige vragen of geopende topics achterwege. tell me if i am wrong

edit: dit is imho een zeer overbodige volledige post:
Daar is namelijk de topic report voor. (of je moet MOD-aspiraties hebben)

• MrAngry
  • Laatst online: 19:44
Het is ook gewoon forum vervuiling. Je posts zijn trouwens slecht leesbaar door ontbrekende interpunctie en hoofdletters.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43

Ik heb net dat draadje eens bekeken: allemaal mod-edits op je posts, en in andere posts van je ook, zie ik net. Dus, dokter, heel Uzelve!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zullen we de discussie over Saladin79 hier verder buiten laten? Dit topic heeft als doel een meer algemene discussie, dus laten het voorbeeld Saladin79 vanaf nu beter rusten :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Jongens, kap eens met 'op de man spelen'... En posts van iemand anders er bij halen heeft 0,0 meerwaarde. De post hierboven is dan ook totaal loos, waarom zoiets gepost wordt ontgaat mij even. Voer deze, in mijn eeuwig uitgekauwde discussie, in de breedte, niet op de persoon. Wanneer je denk het allemaal beter te kunnen dan een ander, scroll dan even terug naar je eigen begin hier op GoT, je zal je waarschijnlijk schamen over je eigen posts...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Veel mensen hier lopen gewoon teveel te zeiken, zonder gebruikers die iets niet snappen, heb je hier nauwlijks een forum. Soms kijk ik zelf ook een half uur een topic door maar vind ik ik niet het antwoord wat ik wil, ook al zou die best ergens in het topic kunnen staan. Zo moeilijk is het niet dan even antwoord te geven. Iets minder klagen en moeilijk doen, als je een topic van een n00b ziet dan druk je gewoon kruisje.

Verwijderd

@TS

Ik neem aan dat de eigenlijke klacht ging over het '' Telfort ervaringen topic'? Graag wil ik hierover kwijt dat het soms inderdaad opvalt dat mensen zomaar iets vragen, neem bijvoorbeeld een vraag als deze:
schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:37:
mijn zoon is overgestapt van kpn planet naar telfort.

ik heb hetnet als provider.

ik kan hem nu niet meer bellen op zijn vaste telefoon!

weet iemand inmiddels hoe dat komt?
Zijn geheel overbodig en begrijp ik de ergenis over. Maar wanneer ik een post lees van iemand die net als mij van @home naar telfort is overgestapt, en ik vraag aan deze persoon tegen welke struikelblokken hij was aangelopen, (denk hierbij aan modem terugsturen, spookfacturen etc), dan krijg ik doodleuk te horen..
trolleystad schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:16:
Wat dacht je van de startpost lezen? Daar staat alles eigenlijk al in. En van kabelinternet naar ADSL is eigenlijk niet echt een overstap zoals je dat bij DSL diensten bedoelen. Je vraagt gewoon een nieuwe dienst aan en je zegt het oude op.
In de gehele startpost wordt dit niet besproken, immers het gaat grotendeels over de overstap van ADSL - ADSL, over Kabel - ADSL staat maar beperkt besproken, en ga hier maar van uit dat ik het heb nagelezen op zowel telfort/home.nl en de SP. Het ging mij puur en alleen over de problemen die @home wel eens kon opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:21:
Zijn geheel overbodig en begrijp ik de ergenis over. Maar wanneer ik een post lees van iemand die net als mij van @home naar telfort is overgestapt, en ik vraag aan deze persoon tegen welke struikelblokken hij was aangelopen, (denk hierbij aan modem terugsturen, spookfacturen etc), dan krijg ik doodleuk te horen..
Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Maar eigenlijk is van Kabel naar ADSL geen overstap. Dingen als modem terugsturen naar @home heeft helemaal niks met je nieuwe ISP te maken. Opmerkingen daarover horen wat mij betreft dan ook niet in dat topic thuis.
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:21:
In de gehele startpost wordt dit niet besproken, immers het gaat grotendeels over de overstap van ADSL - ADSL, over Kabel - ADSL staat maar beperkt besproken, en ga hier maar van uit dat ik het heb nagelezen op zowel telfort/home.nl en de SP. Het ging mij puur en alleen over de problemen die @home wel eens kon opleveren.
Natuurlijk ga ik in een post over Telfort niet vertellen wat voor ongein elke provider zou kunnen uithalen. Dat is totaal niet relevant. Ik ga toch ook niet in het Orange topic vragen naar ervaringen over UPC met betrekking tot het stoppen van een contract en eventuele incasso's e.d.?

[ Voor 5% gewijzigd door Dolan op 28-12-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basovic88
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben 'nieuw' op dit forum en met simpelere vragen word je direct afgesnauwd.
Erg jammer, maar van de andere kant is het inderdaad vervelend om als experts steeds van die 'opzoekvragen' e.d. te krijgen.

Doet me een beetje denken aan m'n rijlessen. In het begin dan wil 't niet altijd vlotten met 't autorijden, en dan begint dat verkeer om je heen direct zo gehaast en onvriendelijk te reageren; maar zij hebben het ook een keer moeten leren!

Ik had bijvoorbeeld wat twijfels bij bepaalde zaken wat een verzending betrof en sommige users gaven fijn antwoord en deden hun eigen verhaal, maar enkele reageerden vrij lullig.

Verder vind ik het immers vrij normaal. De hele IT sector groeit zo razendsnel en alles wordt ontzettend ongewikkeld. De meeste nieuwe apparaten zijn zo fantastisch dat de eindgebruikers er niet meer mee overweg kunnen omdat ze simpelweg te geavanceerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
BasTimmermans, ik heb even beide door jou gestartte topics doorgelezen. Op zich valt het best mee. Erg lullige replys zie ik niet. Wel een aantal relativerende nuchtere replys. Uiteraard kan het vooral vervelend zijn als jij in de stress zit, dan kan er inderdaad iemand voorbij komen die niet in de stress zit. Dan zijn dat soort reacties een stuk minder prettig.
Maar goed, je topics zelfs zijn niet slecht. Alleen de discussie-waarde is beide keren erg laag, daardoor is het gesloten. Uiteraard hebben beide mods netjes uitgelegd waarom het gesloten is en waar je eventueel nog naar kijken.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:10
Ik begrijp zelf het probleem wel wat omschreven wordt. Het is inderdaad vervelend dat er een grote groep nieuwe users zijn die compleet slechte en ononderbouwde topics openen. Die moeten echt tegengehouden worden.

Ik zie echter ook geregeld topics voorbij komen van nieuwe users die wel een goede startpost kunnen maken ook al is de vraag vaker voorbij gekomen. Er wordt dan vaak afgesloten met UTFS. Welnu, na zoveel jaar GoT is de database zo gigantisch groot geworden dat je ondertussen zelf wel voor Google moet werken om een fatsoenlijk antwoord uit de search te toveren, en dan vinden we het vreemd dat nieuwe users moeite hebben om iets uit de search te halen? Ik zelf heb hedendaags nog geregeld problemen iets terug te vinden waar ik wat aan heb. Er is gewoon teveel informatie beschikbaar op GoT. Over Google maar niet te spreken, de eerste 15 pagina's bestaat uit rommel van verkoop- en vergelijkingswebsites, daar wordt je vrolijk van als je informatie zoekt over bijvoorbeeld een specifiek moederbord. Buy <insert produktnaam> here! :r

Mijn punt is dus dat naar de search verwijzen wel heel makkelijk is, maar zo makkelijk iets terugvinden op internet in anno 2007 is het niet, niet als het een technisch iets is en zeker niet als het software/hardware betreft.

Ik zou graag zien dat in elk subfora de FAQ ook een echte actuele FAQ wordt. Veel voorkomende vragen dienen met antwoord opgenomen te worden. Daarmee creeer je dan een echte knowledgebase waar A) iedereen en vooral nieuwe users wat aan hebben en B) waar de echte Tweakers zelf ook aan kunnen bijdragen. Want laten we dat laatste niet vergeten. Er zit op GoT een zeer grote groep meubilair die zich heel erg elitair opstellen en structureel ook weigeren kennis te delen met mensen die van een minder niveau zijn. Daarmee bedoel ik absoluut niet iedereen die x jaar hier zit of x posts heeft, maar ze zijn er zeer zeker wel.

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat het goed zou zijn als FAQs vaker geupdate worden is duidelijk - als mods zijn we er constant mee bezig en beseffen we dat het beter kan we staan trouwens altijd open voor content van users om de FAQs te verbeteren :)

Maar het is een vergissing om de FAQs als de knowledgebase van GoT te zien. Dat is heel GoT. En ja, zoeken op een enkele zoekterm zonder modifiers levert heel veel ruis op - maar dat doet Googlen op een enkele zoekterm ook. "Zoeken" is veel meer dan lukraak een term in een zoekengine smijten en dan de eerste hit pakken en als dat niet letterlijk 1:1 de vraag beantwoordt gelijk opgeven en een topic openen...

"Zoeken" bestaat uit eerst je vraag duidelijk definieren, waar ook het opzoeken van de exacte relevante technische termen bij hoort (hoe vaak je mensen dingen fout ziet spellen en dan niets vinden... :X ). Als je je vraag duidelijk hebt, verzin daar dan meerdere zoektermen bij. Vind je niets? Dan moet je de termen losser gooien. Vind je teveel? Dan moet je meer termen erbij doen en/of op anderen manieren modificeren (denk aan synoniemen, of idd alleen op open topics te zoeken). Bij Google kan het heel veel uitmaken of je op exacte termen (tussen aanhalingstekens) zoekt of niet, op GoT of je in het juiste subforum kijkt en of je enkel in open topics kijkt. Vind je op GoT topics die relevant lijken, gebruik dan de in-topic search om bij de exacte passages te komen. etc. etc.

Als je bij het zoeken op Google naar iets eerst door 15 pagina's rommel moet waden, dan doe je echt iets verkeerd met je zoektermen, je bent niet specifiek genoeg voor de informatie die je echt wilt hebben. Idem op GoT. En dat is niet elitair oid, dat is gewoon een kwestie van jezelf relevante vaardigheden aanleren voor het online-tijdperk. Dat is anno 2007 een basic skill die je nodig hebt, niet alleen op GoT. Duizenden Tweakers doen dat ook, het is dus niet onmogelijk ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad. Ik vind de kracht van GoT onder andere dat, als je de juiste steekwoorden gebruikt, de search met de goede topics omhoog komt. Ik heb er echt nog nooit moeite mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tja, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook tegen veel n00b-ism aanloop. Niet zozeer in de gestartte topics, want die kan ik nog vrij gemakkelijk negeren, maar in lopende topics.
Vooral VB lijkt op het moment vol te lopen met mensen die elkaar flink ongefundeerd 'advies' geven omtrent de nieuwste videokaarten. Nou heb ik een beetje het idee dat VB er wat gevoeliger voor is doordat het veel gamers trekt die zich eigenlijk geen tweaker mogen noemen, maar de laatste tijd....
Het lage niveau in sommige topics trekt het niveau van GoT flink omlaag imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Zal misschien te maken hebben met het uitkomen van bijvoorbeeld Crysis en CoD4. Ook voor grote topics is het aanmaken van TR's met een linkje naar de betreffende reactie het beste wat je kunt doen. In VB wordt er voor zover ik weet over het algemeen ook vrij strak gemodereerd, waarbij desnoods de betreffende reacties gewoon verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou wil ik hier niet gaan zeuren over de de moderaties in VB, maar bijvoorbeeld het [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 27 ontaard steeds meer in het Show hier je 3dmark06 score of Crysis fps met je 8800GT-topic. Dat het ook anders kan, bewijst het [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 77.
Nou is dit geen goed voorbeeld van wat ik met mijn eerdere post bedoel. Ik doel meer op slecht geinformeerde users, die onderbuik-advies geven zonder achterliggende kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Adviezen zonder verdere onderbouwing schiet niemand echt wat mee op en lijken me dan ook minder gewenst. En voor het modereren van de grote topics zijn de mods natuurlijk nog meer afhankelijk van TR's; ik kan me in ieder geval voorstellen dat de mods niet al die topics nauwlettend volgen.

Overigens, in de topicregels van het topic dat je aanhaalt staat dat dergelijke 3Dmark reacties niet gewenst zijn. Dan zullen TR's over dat soort reacties ongetwijfeld helpen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat men er dan niets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Hmm,

Ik volg het Telfort topic sinds het begin en begin me net al Trollystad inderdaad ook steeds vaker te ergeren aan dergelijke posts zoals in de SP van dit topic besproken. Zoals je aan m'n registratiedatum kunt zien ga ik al een tijdje op GoT mee en voel ik me in zekere zin ook aangesproken als het mensen het over elitair meubilair hebben. Toch denk ik dat het merendeel van deze groep waar ik mezelf ook onder schaar toch de 'vriendelijke' die-hard userbase van GoT vormen die het goede voorbeeld moeten geven.

De oorzaken zijn wel redelijk duidelijk imo, de steeds groter wordende ongeduldig-heid en arrogantie (wat we uiteindelijk zelf in de hand hebben gewerkt door mensen zo goed en snel te helpen) én ook de groter wordende onverschilligheid van nieuwe gebruikers. Af en toe denk ik dat er echt steeds meer, vooral jongere gebruikers zijn die een totaal irrelevante en offtopic vraag neerplempen, en dan maar verwachten dat er toch altijd wel andere GoTters zitten te lezen en ze snel een pasklare oplossing als reactie krijgen.

Meestal als je dan in hun profiel kijkt, dan zie je dat ze nog 'fris' zijn en nog een boel moeten leren.
En vooral als er dan ook nog msn-like slecht gespelde teksten in staan als 'khad ffies gezocht maar kon gwoon nix vinde" of bijv. groetjes e.d. dan gaan bij mij alle alarmbellen af en probeer ik even rustig tot 10 te tellen voordat ik reageer.

Voorzichtig sturen en doorverwijzen blijft natuurlijk het advies maar je zult over een grote dosis geduld moeten beschikken wil je dit blijven volhouden.

Ik denk niet dat je dit gedrag of eigenlijk is het een fenomeen, met nog meer regeltjes, waarschuwingen en modereren oplost. Het hoort gewoon bij een groot forum met vrije registratie, anno 2008 imo.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Hachy schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:35:
Ik volg het Telfort topic sinds het begin en begin me net al Trollystad inderdaad ook steeds vaker te ergeren aan dergelijke posts zoals in de SP van dit topic besproken. Zoals je aan m'n registratiedatum kunt zien ga ik al een tijdje op GoT mee en voel ik me in zekere zin ook aangesproken als het mensen het over elitair meubilair hebben. Toch denk ik dat het merendeel van deze groep waar ik mezelf ook onder schaar toch de 'vriendelijke' die-hard userbase van GoT vormen die het goede voorbeeld moeten geven.
Vroeger waren de mensen even slecht hoor. De enige die verandert ben jij die wat volwassener word :) De mensen die meukposten zijn er altijd al geweest :)

Maar dan moet alles toch nog steeds opgelost worden met elkaar en werken tr`s nog altijd goed toch :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Natuurlijk, maar vroeger had je wel een stuk minder mensen en vooral minder noobs op GoT om het maar even oneerbiedig te zeggen, wat dit dus expliciet een probleem van deze tijd maakt.

//offtopic
en vroeger waren er ook een stuk minder regeltjes 8) en was er een mooiere layout (oeps sorry flapte er zomaar uit) maar dat is een kwestie van smaak denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Hachy op 02-01-2008 13:42 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Pagina: 1