PK5-E + Promise Ultra 133 TX2

Pagina: 1
Acties:

• Ayrton
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb een vraag met betrekking tot de combinatie van in titel genoemde onderdelen.

Als volgt:

Ik heb een ASUS moederboard. Al mijn SATA aansluitingen worden gebruikt door harddisks. Er is maar 1 onboard IDE. Deze IDE wordt bezet door 2 DVD-writers. Dus zou je zeggen dat er niks meer aangesloten kan worden :(

Ik heb nog 2 harddisks liggen a 300GB die ik graag zou willen aansluiten voor backup enz.
Ik heb een Promise Ultra 133 TX2. Echter, zodra ik deze in mijn pc steek en de harddisks erop aansluiten, lijkt op 1 of andere manier de onboard sata te worden disabled. BIOS en POST meldingen geven niks meer door. Alleen de onboard ide en de promise worden herkend.

Graag zou ik dit alles toch willen aansturen, wat mij gewoon ook mogelijk lijkt, echter ben ik er nog niet echt achter hoe ik dit moet configureren.

Als iemand mij kan helpen, alvast bedankt.

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 00:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Probeer eens een ander PCI slot. Misschien helpt dat.

This footer is intentionally left blank

• Ayrton
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2025
ajhaverkamp schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:01:
Probeer eens een ander PCI slot. Misschien helpt dat.
Ik heb meerdere PCI sloten al geprobeerd. De situatie blijft hetzelfde.

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Helaas heb ik al een aantal keer gemerkt dat Promise icm andere raid-controllers problemen geeft. Ik heb gemerkt dat dit soms goed gaat, maar soms dus ook fout. Het lijkt dan te liggen aan de combinatie van factoren, dus moederbord met (onboard) raid controller en een Promise kaart.

Je kan proberen om met de IRQ instellingen van je moederbord te spelen, als deze zijn te configureren. Dit kan tegenwoordig steeds minder. Ook kan je kijken of je de Promise kaart in een ander PCI slot kan steken.

Mocht dit niks baten is het waarschijnlijk gewoon een compatibiliteitsprobleem, wat waarschijnlijk niet op te lossen is.