Mijn K7S5A moederbord en zijn geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.393 views sinds 30-01-2008

• mk0111
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik heb een vraagje over mijn oude moederbord, welke nog steeds actief is :)

Ik heb een K7S5A moederbord in mijn computer uit een fossiel tijdperk

Het geheugen is nogal aan de lage kant. Er zit nu een 256 MB SDR Ram geheugen in. Ik wil dit drastisch verhogen en heb nu een DDR PC2100 kaartje gezien van 2GB.

Ik heb nog 3 vrije geheugen sleuven. 2x DDR (2.5 volt) en 1x SRD (3,3 volt)

Zal dit werken of kan ik beter wat anders doen? Er wordt 61 euro voor het geheugen gevraagd.

Mijn maximum budget om dingen te veranderen is ongeveer 75 euro.

groeten,
marcel

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
te duur dat geheugen voor de winst die je er likely mee haalt. Kijk tweedehands voor het geheugen anders eens op marktplaats?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:03
je moederbord kan maar 1gig per bankje aan, dus een geheugenreep van 2gb zal niet werken of maar voor de helft gezien worden

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05:32
Het is daarbij ook nog de vraag of het geheugen compatibel is met je moederbord. Ik zou dat ook eens uitzoeken in de handleiding van je moederbord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt max 1GB erin duwen volgens de handleiding. Verder wordt er weinig vermeld over het geheugen. Maar je kunt geen SDR en DDR tegelijkertijd gebruiken het is 1 van de 2.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De K7S5a was altijd erg picky wat betreft geheugen.
Ik zou daar niks meer in investeren, zeker als je een c2d mobo en een cpu al voor iets meer als 100,- hebt. Geheugen kost ook geen drol dus met 150,- heb je nieuw spul, zelfs nog met AGP als je dat wil.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

K7S5a wat een super bordje was dat, ik kan het beamen dat hij erg kieskeurig is met sommig geheugen, zoek dus eerst uit welke chips, en vooral hoeveel chips er op 1 reepje mogen zitten. En ga dan zoeken of die combi werkt. ;)

sus6

K7S5a O+

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb in mijn K7S5A (ja ik draai er nog op, heck dit is mijn normale PC waar we het over hebben, zie ondertitel <<---) 2 DDR repen zitten. In mijn geval betreft het:
  • 512MB PC2100 CAS2 DDR-SDRAM van Dane-Elec
  • 512MB PC3200 DDR-SDRAM Dane-Elec
Eigenlijk heb ik nog geen gezeik met geheugen meegemaakt op deze plank. Zolang je maar merkgeheugen pakt gaat het goed, voordat ik overstapte naar DDR ergens in het stenen tijdperk zat er 256MB PC133 SDRAM Kingston op.

Als je er nog in wilt investeren zou ik 2 repen van 512MB DDR-SDRAM halen. En dan praten we over DDR1 en dus niet DDR of 3. PC2100, PC2700 en PC3200 is allemaal prima, zolang je gewoon A-merk geheugen neemt. Wat inhoud merken als Corsair, Dane-Elec (zie je stuk minder tegenwoordig), OCZ, Kingston, enzo.

Als je geen behoefte hebt om de nieuwste games te spelen kun je hier nog zat mee vooruit. Voor fatsoenlijk internetten en werken heb ik hier aan mijn AthlonXP 2400+ met 1GB RAM voldoende.
Alleen zit ik wel te denken om binnenkort een keer wat anders kopen omdat de huidige games wat minder vooruit te branden zijn ;)

Alleen vind ik dit wel een beetje een vraag die je met wat zoekwerk prima zelf op had kunnen lossen. In de handleiding staat keurig beschreven dat je óf SDR-SDRAM óf DDR-SDRAM kunt gebruiken en niet beiden tegelijk en dat er tot 1GB ondersteunt wordt. Ook is deze vraag zeker weten wel vaker langsgekomen, de K7S5A is namelijk een redelijk legendarisch bord uit 2002 ;)
Kwestie van even een shop vinden waar ze fatsoenlijk A-merk DDR-SDRAM geheugen verkopen en doen. Eigen inzet is wel een graag gezien iets hier op GoT.

[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 24-12-2007 17:03 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Er zijn meer topics over de K7S5A op GoT dan zowat welk ander moederbord :o

Hou er -zoals in veel van die topics beklaagd wordt- wel rekening mee dat dit bord nog kieskeuriger kan zijn dan een gemiddeld Asus-bord als het op geheugen aankomt, en dat er geen QVL is van de afgelopen 5 jaar, dus dat een willkeurige DIMM misschien wel, maar misschien ook niet gaat werken.

Los daarvan, idd, uit dit topic blijkt veel te weinig eigen inzet, dus gaat hij dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.