Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WM6 Smartphone]Niet mogelijk om netwerkshares te benaderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Had deze vraag ook al gesteld in het "grote samsung i600" topic aangezien ik die telefoon heb, maar daar weet niemand het en het is volgens mij een algemeen manko (of onbekend) van Windows Mobile 6, Smartphone edition.

Mijn telefoon heeft wifi en ik zou graag via een wifi-verbinding, bestanden van mijn netwerk willen openen. In het bijzonder om MP3's via windows media player pocket te kunnen openen.

Ik heb al diverse trucs geprobeerd via internetexplorer (onder andere FILE:\\ of gewoon \\SERVER\SHARE), maar het lukt me niet om een verbinding naar een verder volledig open share te krijgen.

Het lijkt me dat meerdere Smartphones hier last van hebben maar dat het toch wel vrij basic functionaliteit is. Mijn Qtek9100 had er geen enkele moeite mee, maar hier je ook vanuit de explorer zelf een netwerkpad openen, waarna hij in "my device" tevoorschijn kwam als subfolder "NETWORK" (net als "STORAGE CARD").

Hoop dat iemand 'm al uitgevogeld heeft!

edit: even voor de duidelijkheid, ik heb een werkende wifi-verbinding met mijn netwerk. En de shares zijn helemaal open (zowel share als NTFS permissies), en er is geen kerberos authenticatie vereist (standaard win2k3 instelling die de zaken nog wel eens kan bemoeilijken).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 13:45 ]

Verwijderd

Standaard is het niet mogelijk om met Windows Mobile Smartphone- gebaseerde devices netwerkshares te kunnen benaderen. Je vorige Qtek draaide op het Windows Mobile Pocket PC Phone Edition platform, en die heeft die mogelijkheid standaard wel.

Wellivht kun je zoeken naar 3rd party software voor WM Smartphone voor het benaderen van netwerkshares; ik zou zo snel niet kunnen zeggen of dat bestaat.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, waarom zouden ze in godsnaam die functionaliteit eruit slopen, was er al bang voor maar heb het nergens gelezen waarom het zo is. Zonde!!

Verwijderd

Om netwerk shares te benaderen gebruik ik resco explorer.
Werkt perfect

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 08:36:
Om netwerk shares te benaderen gebruik ik resco explorer.
Werkt perfect
De Smartphone versie van Resco ondersteunt volgens de site geen netwerkshares, ik vermoed dat jij de PPC versie gebruikt.

Verwijderd

damn, you heeft helemaal gelijk :$

Ik gebruik idd de ppc versie.
Weer eens niet goed gelezen, sorry

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-10 01:23
same problem hier. Wel balen, met wm5 ging het prima, maar nu met wm6 kan ik niet meer bij mijn mp3's hoop dat er snel een oplossing door iemand wordt gecreerd. Heb overigens een mda III

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Topicstarter
Echt suf, nu kan ik m'n wifi eigenlijk alleen maar gebruiken voor voip (lagere latency dan 3G/umts), voor de rest niet echt zinvol :-S! Had ik dit geweten had ik idd niet geupgrade naar WM6, zonde!

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

http://www.pocketpcfrmeew...k-folder-plugin-v1-0.html

daar is een utility die het mogelijk maakt een netwerk drive te exploren. Ik heb het zelf net geinstalleerd dus ik garandeer niet dat het 100% werkt. Ik kan al wel mp3's streamen vanaf m'n desktop naar m'n touch dus. Anderso heb ik t nog niet aan de praat.

Tis freeware, dus ik hoop dat die link posten ok is?

Verwijderd

Topicstarter
hm ja de touch is PPC en niet smartphone. Met mijn MDA vario lukte het ook :( Maar ga het eens proberen, bedankt!

Verwijderd

Total Commander ondersteunt netwerkshares zoals de topicstarter wil.
Is een file explorer die veel meer kan dan de "normale" filexplorer van Windows.
Zie o.a. de volgende post in de Tytn II topic

johnwoo in "HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 6"

Verwijderd

Topicstarter
ook PPC edition :( En die doet het idd wel!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:30
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:58:
Echt suf, nu kan ik m'n wifi eigenlijk alleen maar gebruiken voor voip (lagere latency dan 3G/umts), voor de rest niet echt zinvol :-S! Had ik dit geweten had ik idd niet geupgrade naar WM6, zonde!
Kleine troost, met WM5 was je dit ook niet gelukt. Deze functionaliteit heeft het WM Smartphone/WM6 standard OS nog nooit bevat. Ben ook nog geen applicatie tegengekomen die dit toevoegt. Alleen de touchscreen WM's kunnen dit.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10
Als je het alleen belangrijk is om MP3's af te spelen zou je ook naar Orb.com kunnen kijken. Via Orb kan je je mp3's op je pc via Wifi streamen op je telefoon (elke telefoon met een browser werkt). het leuke aan Orb is dat dit voor al je media files werkt op elke internetverbinding. Orb past de bitrate aan aan je verbindingssnelheid zodat je niet hoeft te bufferen. een Wifi verbinding is dusdanig snel dat je de volledige bitrate van je mp3's krijgt, dus geen kwaliteitsverlies.
Het lijkt een beetje een omweg omdat het via het internet werkt maar uiteindelijk krijg je volgens mij precies wat je wilt :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:41
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:35:
Total Commander ondersteunt netwerkshares zoals de topicstarter wil.
Is een file explorer die veel meer kan dan de "normale" filexplorer van Windows.
Zie o.a. de volgende post in de Tytn II topic

johnwoo in "HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 6"
Die heb ik ook op m'n Pocket PC, en die kan inderdaad netwerkshares openen ;)
Pagina: 1