overclockprobleempje

Pagina: 1
Acties:

• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03 16:14
Ik ben mij Q6600 (B3 stepping) aan het overclocken. Ik heb een Gigabyte P35-DQ6 moederbord. Ik kan deze gerust op 3ghz (fsb 333 mp 9 ) laten draaien met een vcore van 1.25. Als ik deze dan op 3.2ghz wil zetten (fsb 400, mp 8 ) en de vcore op 1.3 start deze gewoon op, als ik dan ga stressen met orthos klapt na een 15 minuten de pc in 1x uit. Dus krijg geen error of iets maar hij valt echt gewoon helemaal uit.

Ligt dit probleem dan aan dat de vcore te laag staat of kan het probleem ook nog ergens anders liggen?

Verwijderd

Zoveel vcore kan toch niet :S
Denk dat je met verkeerde settings aan het spelen bent ofzo...

• Destroyertje
oeps foutje gemaakt tijdens typen, btje dom :P

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Misschien je Vcore hoger zetten?
Kan je zelf ook wel verzinnen :? 1.4V is bijvoorbeeld echt geen ramp.
En tja, een B3, daar mag je niet al te veel van verwachten.

[ Voor 22% gewijzigd door Maarten-NForce op 24-12-2007 14:08 ]

www.koopeendroom.nl

• Destroyertje
mjah ik vond 't nogal apart dat de pc dan in een keer uitvalt, aangezien ik de vcore eerst lager had staan en toen gaf orthos gewoon een melding dat er een fout was, en toen ik hem op 1.3 zette viel die gewoon steeds uit.

daarbij worden de cores bij 1.3 al zo'n 63 graden wat ik al wel redelijk wat vind (heb Thermalright Ultra-120 eXtreme)

kan het dan niet zo zijn dat de fsb niet genoeg stroom krijgt of zoiets

[ Voor 9% gewijzigd door Destroyertje op 24-12-2007 14:13 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

63 Graden idle of stressed?

www.koopeendroom.nl

• Destroyertje
stressed

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om het voltage van je North Bridge omhoog te gooien? Dit was bij mij ook nodig, toen ik de MP op 8 zette bij de E6850 icm P5B Deluxe.

• Destroyertje
en hoe doe ik dat allemaal :P

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk in het zelfde menu als waar de voltages en snelheden van je RAM en FSB staan. Bij mij heet het NB VCore.

• woetski
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik de bios misschien?

Verwijderd

Destroyertje schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:11:
mjah ik vond 't nogal apart dat de pc dan in een keer uitvalt, aangezien ik de vcore eerst lager had staan en toen gaf orthos gewoon een melding dat er een fout was, en toen ik hem op 1.3 zette viel die gewoon steeds uit.

daarbij worden de cores bij 1.3 al zo'n 63 graden wat ik al wel redelijk wat vind (heb Thermalright Ultra-120 eXtreme)

kan het dan niet zo zijn dat de fsb niet genoeg stroom krijgt of zoiets
Hebbiem gelapped? Dat scheelt namelijk nog wel eens een boel ;)

• Destroyertje
hehe tot dat gedeelte snapte ik het nog wel, maar ja er staan heel wat voltages die ik kan verhogen :P

en hoeveel hoger is dan nog redelijk voor de Northbridge? Want heb geen idee wanneer het schadelijk word.

@Ramius23
Nope niet gelapped, vond ik nogal veel werk en volgens mij is het redelijk recht (daarbij ben ik dan meteen garantie kwijt)

[ Voor 24% gewijzigd door Destroyertje op 24-12-2007 14:38 ]

Verwijderd

Mijn NB staat gewoon 1 stapje hoger, 1.45V. Maar dat kun je ook wel zelf raden, je gaat niet in 1 keer voltages torenhoog instellen, dat doe je rustig aan.

[edit]
Je bent je garantie ook kwijt als je gaat overklokken, dus naar die garantie kun je nu sowieso al gedag zeggen. Daarbij komt dat cpu's toch _bijna_ nooit kapot gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 14:45 ]

• Destroyertje
Maar stel dat ding brand door of iets valt er toch moeilijk te zien of die is overgeklokt lijkt mij. Als je IHS gaat lappen valt nogal op

Ik zag nergens iets staan waar ik NB voltage hoger kon zetten. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Destroyertje op 24-12-2007 14:53 ]

Verwijderd

Je cpu zal heus niet doorbranden. Als ie te heet wordt, zal ie zichzelf uitschakelen, maar een koeler als de jouwe zal dat niet gebeuren. Maar lappen hoef je wat mij betreft ook niet te doen. Als de temperaturen gewoon goed blijven, kun je het gewoon zo laten.

• Destroyertje
Mjah ik blijf met het probleem zitten dat ik mijn processor niet gewoon op 3.2ghz kan laten lopen :P, omdat ie dan na een kwartier stressen met orthos gewoon uitvalt. Als ik de proc op 3.6ghz wil laten lopen moet de vcore ook gigantisch hoog staan en dan kan ik em nog alleen maar opstarten (verder nog niks)

Verwijderd

Je moet gewoon gaan spelen met instellingen in je bios. Maar er is niemand die gaat beweren dat het ook gaat lukken, want elk stukje hardware is weer uniek en heeft weer andere mogelijkheden en beperkingen.
Pagina: 1