Powerconnect 2716 direct op internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 18:23

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik heb hier een omgeving met een Dell Powerconnect 2716.
Op dit moment is de internetverbinding gekoppeld aan de WAN poort van een wireless router waarna de verbinding via een LAN poort de Powerconnect in gaat (de rest van het netwerk is ook gekoppeld aan de Powerconnect).
Dat lijkt mij een rare configuratie, dus ik wil graag het internetdraadje direct in de Powerconnect stoppen en dan de wireless router als device op de Powerconnect aansluiten.

Echter ik krijg het niet aan de praat.
Mijn plan was om de Powerconnect managed te maken en ook als DHCP server te laten fungeren. Maar als ik de hem managed maak, kom ik met geen mogelijkheid de management console van de Powerconnect in.
Pingen gaat niet en ik krijg van de huidige DHCP server een IP adres toegewezen wat ik niet kan plaatsen (10.0.0.138 als gateway, terwijl de IP range 192.168..... geconfigureerd is)

Maak ik een denkfout of ervaringsfout?

MSX 2 rulez more

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06

Super_ik

haklust!

kan je powerconnect wel nat? anders gaat het niet werken

verder, krijg je een 10.x.x.x of een 192.168.x.x ip van de dhcp van de powerconnect
anders zal je je management console moeten zoeken op 10.0.0.138
heb je geen seriele poort console? of een manual?

[ Voor 67% gewijzigd door Super_ik op 24-12-2007 13:51 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Goed punt, dat NAT, daar kan ik niets van in de manual vinden.
Dat zal dan wel niet.

Als je de Powerconnect in managed mode zet, dan staat de DHCP service nog niet aan. Ik neem begrijp dus in die zin ook niet goed waar ik die 10.0.0.138 als gateway vandaan krijg.
Ook het pingen of via IE benaderen van 10.0.0.138 werkte niet.

MSX 2 rulez more

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ehm, de 2716 is een switch, niets routerigs, dat ding kan toch helemaal geen dhcp (Zou eens moeten kijken, zelf de 2724). En daarin zit ook het probleem, je geeft de switch wss een ip in het 'ene' subnet, terwijl je van je 'oude' dhcp server een ip in een andere range krijgt. Zet de switch in hetzelfde subnet, dan heb je redelijke kans dat je wel bij de management kunt komen.

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik heb het inderdaad verkeerd gelezen, er staat DHCP client en niet server. (ik ben niet echt in vorm vandaag merk ik wel)

Maar dan zou hij toch van mijn huidige DHCP server een IP adres in het juiste subnet moeten krijgen?

MSX 2 rulez more

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Volgens mij wel inderdaad, maar dat kun je juist weer in de webinterface van je router zien, die heeft meestal wel lijsten wat hij aan welk ding heeft uitgedeeld :).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18

BHQ

Wat je wel kan doen (als je je internetlijn echt op de switch wil prikken om de knipperende lampjes): Maak een vlan van 2 poortjes en knal daar je modem en WAN poort van de router in. Wil je achteraf in de modem config, knal dan het poortje waarop je machine hangt tijdelijk in die vlan zodat je in de settings kan.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
Yapser schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:48:
Wat je wel kan doen (als je je internetlijn echt op de switch wil prikken om de knipperende lampjes): Maak een vlan van 2 poortjes en knal daar je modem en WAN poort van de router in. Wil je achteraf in de modem config, knal dan het poortje waarop je machine hangt tijdelijk in die vlan zodat je in de settings kan.
En wat precies zou je daar mee opschieten?

De huidige opstelling lijkt mij de meest logische...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18

BHQ

Meer knipperende lampjes, de droom van elke ICT'er. En makkelijker in de config van het modem kunnen komen, zonder om te patchen..
Pagina: 1