Toon posts:

Asus P5GPL-X SE - welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk m'n handleiding er al op na geslagen, en ook alwetende google geraadpleegd, maar toch vind ik geen duidelijk antwoord op mijn vraag.

Aangezien vista nogal veeleisend is voor je werkgeheugen, hebben we besloten het uit te breiden. Omdat ook onze processor (pentium 4, 3.2 Ghz.) niet alles is, ga ik er vanuit dat we die in de nabije toekomst ook moeten upgraden. Dan moet ook een ander moederbord gekocht worden.

In onze computer zit nu 1 kingston 1GiB ddr2. (de exacte code weet ik niet) Het moederbord heeft 2 sloten, dus ik zou 1 dezelfde er bij kunnen doen. Alleen lijkt het mij, ivm een mogelijk nieuw moederbord, handiger om 1x 2GiB erbij te kunnen doen. (of, als het niet anders kan, alleen 1x 2GiB), zodat ik in de toekomst het makkelijk uit kan breiden naar 2 x 2 GiB, en niet allebei weer moet vervangen. Ook omdat het verschil in prijs tussen 1 en 2 GiB niet zo groot is, lijkt dit mij handig.

Mijn vragen zijn dus:
- Is het mogelijk om een 2 GiB staafje erbij te doen, moet de huidige dan weg, of kan hij blijven zitten?
- Is het aan te raden om meteen maar een nieuw moederbord (evt. 2de hands) te kopen, die dan wel ondersteuning bied voor 2 GiB DDR2?

Alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:24:
Mijn vragen zijn dus:
- Is het mogelijk om een 2 GiB staafje erbij te doen, moet de huidige dan weg, of kan hij blijven zitten?
2 x 184-pin DIMM Sockets support max. 2GB DDR 400/333 non-ECC memory
ASUS Hyper Path2
(Note: Due to chipset limitation, this motherboard supports a maximum of 2GB total memory)
Dus 2GB is maximum.
- Is het aan te raden om meteen maar een nieuw moederbord (evt. 2de hands) te kopen, die dan wel ondersteuning bied voor 2 GiB DDR2?
Als jij denkt dat je er veel baat bij hebt en er veel presatiewinst mee zal hebben dan kan je het altijd doen. Hou wel rekening mee met je huidige hardware.
Alvast bedankt.
No problem :)

Wauw, een sig!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met oog op de toekomst zou een nieuw mobo dat DDR 2 support wel handig zijn, voor zover ik kan vinden support jouw plankje alleen DDR1 (de chipset kan wel met beiden overweg, maar natuurlijk moeten dan wel de sloten daarvoor aanwezig zijn :)).

Overigens zijn het dimmen van 1 en 2GB, niet GiB).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus ik zou een staafje van 2 GB kunnen kopen, moet ik wél de huidige opgeven (bewaren), en met oog op de toekomst (de nieuwe mobo) raden jullie aan dat dat staafje DDR 2 support heeft, en niet ECC is.

en @ Terw_Dan, aangezien m'n computer altijd netjes zegt dat ik 1024 MB heb, ga ik er vanuit dat het gewoon GiB is. klik