5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD
5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD
Maar als je het echt niet vertrouwd, dan kan je altijd nog de tool van Western Digital draaien om je schijf te testen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik weet niet wat, maar íets ontgaat me aan deze denkwijze. Ook als jij het 'tussenstation' bent, dus als de PC nog ter reparatie gestuurd moet worden: gewoon lekker doorsturen, hier is niks meer aan te redden
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik zit nu op mn werk ja, pc was 2 weken geleden teruggestuurd en opgehaald door de klant. Moederbord is niet dood, want die IS al vervangen bij FJS 1 maand geleden. Je moet wel even LEZEN wat ik post, reply anders gewoon niet. Moederbord is bij FJS vervangen door een andere (nieuwe), die werkt prima. Alleen is de computer traag. Na onderzoek blijkt dit waarschijnlijk door de harde schijf te komen. Heb schijfcontrole uitgevoerd en defragmentatie blijkt niet nodig te zijn. Momenteel ben ik op een TD harde schijf xp aan het installeren om hd tune daar opnieuw te testen (klant staat er bij).CodeCaster schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:51:
Je krijgt een PC terug van een moederbordreparatie (c.q. -vervanging), neemt er genoegen mee dat er een dood moederbord in teruggeplaatst wordt en gaat vervolgens problemen zoeken bij de harddisk?
Ik weet niet wat, maar íets ontgaat me aan deze denkwijze. Ook als jij het 'tussenstation' bent, dus als de PC nog ter reparatie gestuurd moet worden: gewoon lekker doorsturen, hier is niks meer aan te redden
Chrono Trigger schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:03:
Moederbord is bij FJS vervangen door een andere (nieuwe), die werkt prima. Alleen is de computer traag.
Ja hoor, het werkt prima. Volgens mij moet ik niet aan m'n leeskunsten werken, maar jij aan je schrijfkunsten. Als bij een nieuw moederbord een geheugenslot en een USB-poort kapot zijn, noem jij het prima werkend?nieuwe moederbord (A8N VM-CSM), werkt prima etc., maar 1 dimm slot is kapot, geheugen word in geen enkele combinatie in die slot herkend, 1 usb ingang werkt maar af en toe en de pc is tergend traag.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 24-12-2007 12:06 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Zoals je onder je naam aangeeft. Zeikerd. Post hier niet meer, want jij bent hier om te zeiken niet om te helpen. De klant geeft aan genoegen te hebben met een pc waarvan 1 dimmslot het niet doet en 1 usb slot. Het probleem is nog altijd de traagheid van de pc (waarschijnlijk door harde schijf).CodeCaster schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:05:
[...]
[...]
Ja hoor, het werkt prima. Volgens mij moet ik niet aan m'n leeskunsten werken, maar jij aan je schrijfkunsten. Als bij een nieuw moederbord een geheugenslot en een USB-poort kapot zijn, noem jij het prima werkend?
@boegie59: dit is zeker geen PIO/DMA issue. De transferrates komen wel op een acceptabel niveau, alleen niet constant. Ook is de CPU load lager dan 100%, een teken van DMA problemen.

WD schijf in een ander systeem zorgt ook vertraging. Waarschijnlijk is die schijf gewoon slecht of aan het einde van zn leven.
Wat zegt S.M.A.R.T.? Als ik kijk naar het HDTune grafiekje valt me op dat de access-times ook extreem hoog zijn. Heb je chkdisk er al eens overheen gegooid om te kijken of die vreemde problemen vind?
Bij mij bleek, na veel zoeken, bleek dat er een hele serie 2000BB's was met soortgelijke problemen, maar welke revisie/firmware staat me ff niet meer bij.