Graag uitleg over VoDSL instellingen/config

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• antiheroic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-10 16:55
Nee ik vraag niet de specifieke instellingen van provider a of b!

Ik zoek al een paar uurtjes op internet via google en via de zoek functie hier op got naar informatie waarvoor alle instellingen staan van VoDSL

VoDSL Configuration
ATM Settings:

VPI:
VCI:
PCR: cells/s
CDVT: cells

Coder Settings
Coder law:

VoDSL Signalling
None
CopperCom
Paradyne/Jetstream
BLES
Profile:
Proprietary test mode

Nou weet ik de instellingen van mijn provider wel, maar dit werkt niet helemaal zoals het hoort, dus ik wil het graag wat proberen te tweaken, maar ik weet natuurlijk niet waar alles voor staat en wat alles zou doen.

Mijn vraag is dus: Heeft iemand hier ervaring met VoDSL en het veranderen van de waardes??
en eventueel uitleg waarvoor alles staat en wat er gebeurt als je iets verandert.

[ Voor 31% gewijzigd door antiheroic op 24-12-2007 11:42 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ATM
VPI
VCI
CDVT(0+1): The amount of 'clumping' between ATM cells. Some routers require high Cell Delay Variation Tolerance (CDVT) values (250,000 microseconds) due to performance issues. For voice, video, or circuit emulation services CDVT values such as 5,000 microseconds or less is desired to ensure constant play-out of cells.
...

Enzovoorts.

Met zo'n magere topicstart kan niemand wat, en ik kan me niet voorstellen dat je deze definities niet zelf kon vinden. Wat wil je nou eigenlijk weten? Waar de afkortingen voor staan en wat de functies doen? Zie dan bovenstaande links en ga zelf verder googlen.

Aha, het internet werkt brak. Wat houdt "werkt niet helemaal zoals het hoort" in, en heb je al eens gebeld met de helpdesk van je provider, om even je lijn te laten checken? Zelf aan deze waardes gaan rommelen zal hoe dan ook inhouden dat je verbinding slechter, of zelfs gewoon helemaal niet meer gaat werken.

[ Voor 32% gewijzigd door CodeCaster op 24-12-2007 11:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• antiheroic
Jah ik heb met mijn provider gebelt en die zeggen dat het mijn telefoon is die wel niet zal werken met VoDSL (op hun site staat dat elke telefoon hoort te werken, maargoed).

Ik probeer dus wat algemene kennis te verkrijgen over VoDSL zodat ik wat kan klooien met de VoDSL instellingen om te proberen het zelf goed te krijgen. Ik kan altijd de instellingen weer terug zetten en mijn VoDSL waar laten werken op de oude manier.

Het geen wat niet werkt is dat mijn telefoon nooit overgaat, mijn display gaat wel over met het nummer wie belt, dat blijft maximaal 2 seconden staan en dan valt het weg (ik krijg geen belsignaal). Als ik opneem krijg ik wel iemand aan de lijn (mits hij niet heeft opgehangen).

Ofwel ik hoor nooit of iemand mij belt ja of nee, ik zie even wat, en ik zie het phone 1 lampje knipperen dat ik gebelt wordt maarja, zit niet altijd voor het modem he?
Gaat trouwens om de provider Alice (BBned) met zo'n slechte helpdesk =)

Maar alvast bedankt voor de wikipedia links, kan ik daar alvast even verder snuffelen =)

[ Voor 4% gewijzigd door antiheroic op 24-12-2007 11:56 ]

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
antiheroic schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:55:
Jah ik heb met mijn provider gebelt en die zeggen dat het mijn telefoon is die wel niet zal werken met VoDSL (op hun site staat dat elke telefoon hoort te werken, maargoed).

Ik probeer dus wat algemene kennis te verkrijgen over VoDSL zodat ik wat kan klooien met de VoDSL instellingen om te proberen het zelf goed te krijgen. Ik kan altijd de instellingen weer terug zetten en mijn VoDSL waar laten werken op de oude manier.

Het geen wat niet werkt is dat mijn telefoon nooit overgaat, mijn display gaat wel over met het nummer wie belt, dat blijft maximaal 2 seconden staan en dan valt het weg (ik krijg geen belsignaal). Als ik opneem krijg ik wel iemand aan de lijn (mits hij niet heeft opgehangen).

Ofwel ik hoor nooit of iemand mij belt ja of nee, ik zie even wat, en ik zie het phone 1 lampje knipperen dat ik gebelt wordt maarja, zit niet altijd voor het modem he?
Gaat trouwens om de provider Alice (BBned) met zo'n slechte helpdesk =)

Maar alvast bedankt voor de wikipedia links, kan ik daar alvast even verder snuffelen =)
Klinkt meer alsof de aansluitfactor van je telefoon te hoog is. Als het [ringing] signaal niet goed doorkomt maar er is wel iemand aan de lijn als je opneemt zou ik toch echt even een andere telefoon direct op je modem aansluiten. Minder moeite dan in de settings te gaan klooien (met het gevaar dat je alles sloopt) :)

• antiheroic
Helaas ben ik net bij mijn ouders uit huis gegaan en heb ik nog maar weinig spullen =)
Ik heb dus maar 1 telefoon (thuis) en 1 mobiel :P Dus ik kan niet "ff snel" een andere telefoon eraan hangen, volgens de helpdesk moet ik die zelf maar "ff" regelen of er maar een kopen =\

Dus ik wou het eerst proberen via de config van het modem in de VoDSL instellingen, zoals ik al zei, of mij afvroeg, als ik daarin iets fout doe, wat kan er dan als ergste fout gaan? dat ik niet meer kan bellen/gebelt kan worden?? Ik kan toch zo de oude instellingen terugzetten?

• denan
antiheroic schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:08:
Helaas ben ik net bij mijn ouders uit huis gegaan en heb ik nog maar weinig spullen =)
Ik heb dus maar 1 telefoon (thuis) en 1 mobiel :P Dus ik kan niet "ff snel" een andere telefoon eraan hangen, volgens de helpdesk moet ik die zelf maar "ff" regelen of er maar een kopen =\

Dus ik wou het eerst proberen via de config van het modem in de VoDSL instellingen, zoals ik al zei, of mij afvroeg, als ik daarin iets fout doe, wat kan er dan als ergste fout gaan? dat ik niet meer kan bellen/gebelt kan worden?? Ik kan toch zo de oude instellingen terugzetten?
Klopt, maar als daar iets niet goed zou staan zou je voicedeel over het algemeen niet werken. Check anders eens de aansluitfactor van je telefoon.. uit het blote hoofd was de aansluitfactor van de cjt 2 oid. Ald je telefoon een hogere aansluitfactor heeft is er niet voldoende spanning om hem continu over te laten gaan.

• antiheroic
Aansluitfactor is voor mij iets nieuws, ook een tip waar ongeveer dat staat? handleiding of op de producten zelf?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 20:00
Als je maar één (analoog) telefoon toestel (of DECT basisstation op de VoDSL uitgang aansluit kan ik me nauwelijks voorstellen dat dit een probleem kan geven wat te maken heeft met de aansluitfactor. De aansluitfactor is eigenlijk alleen van belang als je op één analoge lijn (of VoDSL) meerdere telefoontoestellen, fax(en), antwoordapparaten e.d. aansluit.

Daar is in het bovenstaande geval geen sprake van als ik het goed lees.

• antiheroic
Hm iniedergeval heb ik maar 1 dect set met 3 toestellen, (geld dit als 1? of als 3?).

Bij Alice staat het volgende in de FAQ:
Dat hangt sterk af van het type , dat u gaat gebruiken. Houdt er rekening mee dat de totale aansluitfactor van de aangesloten apparatuur niet hoger mag zijn dan 2.
Dus de copperjet is 2 =)
Philips nog zoekende, niet in handleiding of op telefoons/basisstation / niet op internet

• denan
antiheroic schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:48:
Hm iniedergeval heb ik maar 1 dect set met 3 toestellen, (geld dit als 1? of als 3?).

Bij Alice staat het volgende in de FAQ:

[...]

Dus de copperjet is 2 =)
Philips nog zoekende, niet in handleiding of op telefoons/basisstation / niet op internet
Staat op de onderkant bij de meeste toestellen/basisstations. Er zijn toestellen die een a.f. van 0.5 hebben, maar ik heb ook al veel (gamma) telefoons gezien die er een van 4.0 of 5.5 kunnen hebben :)

Als het een basisstation is is het meestal 0.5, maar wellicht hebben de buren ergens een analoge telefoon rondslingeren?
Pagina: 1