Toon posts:

[XP]moet eerst inloggen op console,dan pas inloggen via RDP*

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Windows Xp pc waar Extern Bureaublad is geactiveerd. Op zich tot zover geen probleem. Verbinding testen en alles werkt bijna perfect, maar als de pc een tijdje aanstaat gaat hij op de screensaver met password protected opties aan.

Fysiek achter de pc zie je het welkom scherm en vanaf remote kun je niet meer inloggen totdat een gebruiker weer inlogt achter de pc.

Best wel frustrerend als je in het weekend wil werken en eerst naar kantoor moet rijden :/

Iemand dit toevallig ook al eerder tegen gekomen en er misschien een oplossing voor heeft?

Zoeken op Google, Technet, etc kom ik 1001 topics tegen voor mensen die problemen met het instellen van Extern bureaublad, maar tot op heden nog niks gezien wat uberhaupt 10% overeenkomt met deze situatie.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem. Als ik op mijn computer probeer in te loggen dan wordt het scherm zwart en slaat hij op tilt (de externe computer dus).

Bij mij doet hij het echter ook niet als schermbeveiliging zonder wachtwoord aanstaat.

Heel vreemd, want tot een paar maanden geleden deed extern bureaublad het gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:37:
Ik heb een soortgelijk probleem. Als ik op mijn computer probeer in te loggen dan wordt het scherm zwart en slaat hij op tilt (de externe computer dus).

Bij mij doet hij het echter ook niet als schermbeveiliging zonder wachtwoord aanstaat.

Heel vreemd, want tot een paar maanden geleden deed extern bureaublad het gewoon.
In jouw geval kun je kijken naar de standby tijd. Als je pc in standby staat dan krijg je soortgelijke praktijken tot een dusdanig niveau dat je verbinding er elke keer uit klapt.

Niet echt bepaald met mijn situatie te vergelijken, maar oke.....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Reageert de PC sowieso nog wel op netwerkverzoeken (bv. pings?) of ook niet meer? Dit klinkt namelijk een beetje als een PC die wireless verbonden is aan het netwerk waar de wireless tool van de fabrikant alleen werkt als je ingelogged bent? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:13:
Reageert de PC sowieso nog wel op netwerkverzoeken (bv. pings?) of ook niet meer? Dit klinkt namelijk een beetje als een PC die wireless verbonden is aan het netwerk waar de wireless tool van de fabrikant alleen werkt als je ingelogged bent? :)
De pc is bekabeld aangesloten en ik heb afgelopen maandag de fast user switching optie uitgeschakeld + het tonen van het welkom scherm. Ik rij morgen wel even langs bij die persoon om te kijken of het al opgelost is.

Sommige mensen die dit tegen zijn gekomen hebben hun pc opnieuw geinstalleerd, maar dit vind ik zo'n domme oplossing en wat ik ook zeker niet van plan ben.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:18

sanzut

It's always christmas time

als het goed is zou je dan gewoon precies het scherm moeten zien dat je ziet op de client, en zou je dus gewoon 2x in moeten loggen.
Probeer trouwens eens om de laatste updates mbt RDP te installeren, incl de nieuwe client.

Verwijderd

In jouw geval kun je kijken naar de standby tijd. Als je pc in standby staat dan krijg je soortgelijke praktijken tot een dusdanig niveau dat je verbinding er elke keer uit klapt.
Zelfs als alles bij energiebeheer uit staat, krijg ik die melding.

Wat vreemd is, is dat men wel op mijn computer kan inloggen als iemand er een paar minuten nog achter heeft gezeten.

Met andere woordenn, er moet een conflict zijn met een of ander programma dat na verloop van tijd op de achtergrondd gaat draaien, maar wat? Schermbeveiling kan niet want dat staat uit. Hetzelfde geldt voor alle opties bij energiebeheer.

Wat betreft die nieuwe RDC client die je kunt downloaden, via Windows Update, die loopt dus iedere keer vast als ik hem probeer te installeren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1