Toon posts:

Z-5500 sub vervangbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk staat de complete vraag al in het titel, maar zal het wat proberen uit te leggen.

Ik zit nu dus met een Z-5500 waar ik echt enorm tevreden mee ben, geluidskwaliteit is erg goed. Echter ben ik opzoek naar een betere subwoofer die nog ff wat mooiere (en dikkere) bass geeft. Nu vraag ik me af of dat wel mogelijk is omdat de sub van de set tot 200/300Hz toestaat. En of het uberhaubt wel verstandig is om de sub van een complete set te verandere, ivm afstelling op elkaar.

Mijn budget is rond de 300/400 euro en al zou ik toch voor een nieuwe set gaan wil ik er max. 500/550 aan kwijt zijn.

Wat ik uiteindelijk wil is gewoon echt onwijs dikke bass :) Ik hoef dus ook geen reacties over hoe goed of hard de sub van de Z-5500 wel niet kan. Niet hard genoeg voor mij dus.

Misschien komt het trouwens wel door em kamer, want ik heb al een tijdje geen behang (invloed?).

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

wauw, jij bent gewoon de 1e persoon in jaren die zegt dat de sub van een logitech thx set de sub NIET hard genoeg gaat. 8)7

mag ik zo vrij zijn om je te adviseren eerst even langs een arts te lopen voor een audiologisch onderzoek? want naar mijn inzien moet je toch iets niet helemaal 100% hebben in je oren... :X

iets meer ontopic:

sub vervangen heeft geen zin, zal slecht passen en harder zal die ook niet gaan omdat de amp is afgestemd op de sub.

je kan natuurlijk er een aparte sub aanhangen (even langs de mediamarkt voor een baskist en 12v omvormer... O-)

[ Voor 28% gewijzigd door flippy op 24-12-2007 09:05 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

off maybe slecht ge tweaked geluids instellinging ;>
mijn sub trillt op de grond op een normaal volume

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44

Sa1

lijkt me niet, de sub van de z-5500 is ook direct de reciever, control unit is ook direct daarop aangesloten.

Je zou dan dus voor die 300 / 400 euro een reciever en een sub moeten kopen.

edit: k heb idd ook m'n bass bijna helemaal dicht anders krijg ik ruzie met de buren tijdens een film :d, draai ik de sub open dan trillen de glazen uit de kasten..

[ Voor 30% gewijzigd door Sa1 op 24-12-2007 09:10 ]

• flippy
  • Niet online

flippy

:X

[ Voor 97% gewijzigd door flippy op 24-12-2007 09:10 . Reden: ho, verkeerde topic.... ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

In de sub zitten de versterkers van de speakers, en de kast van de sub is op de speaker die er in zit ontworpen, dus nee, je kan de sub niet vervangen.

Maar je kan ook proberen de sub iets te verplaatsen, zoals verder van de muur af. Ik weet niet hoe veel ruimte je hebt, maar strak tegen de muur aan is niet goed.

En de nieuwe versie van de Z5500 heeft blijkbaar een minder harde sub, ik moet hem altijd op 100% zetten voor een beetje geluid bij films (introscene Star Wars 3 :9)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft wel heerlijke bass hoor, maar als ik in een auto zit met een sub van 150/200 euro heb ik nog dikkere bass. Mijne staat op 100% en in windows heb ik hem nog op +10db gezet en toch is die in de auto beter. Op veel plaatsen heb ik ook wel extreme bass hoor, maar niet overall tegelijk (bank en stoel). Nu is me kamer 3x3 meter ongeveer misschien te groot voor die sub?

Zowiezo gaat de set eerst RMA want in de kast trilt een plank of iets dergelijks. Dan kan ik die verkopen voor 240/250. Echter zit ik dan weer voor de keuze wat ik moet nemen rond de 500/600 euro

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 09:23 ]

Verwijderd

Ik weet niet of het kan, maar... Is het niet makkelijker, ipv de subwoofer, een paar van de kleine speakers te vervangen door grotere? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ook al aan gedacht, gaat wel werken maar er worden echt alleen maar midde en hoge tonen naar gestuurd, de lage tonen zullen er dus niet beter op worden.

Verwijderd

je zou crystalizer op 100% kunne probere als je die optie hebt.
geeft je 100% zeker sterke bass

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, moet daar waarschijnlijk wat beters voor hebben dan me onboard? (Creative Labs X-Fi)

Heb trouwens analoog en digitaal geprobeert, maar analoog geeft me meer bass :) Maarja zal het nog wel ff uithouden met me z-5500 en me buren hoop ik ook. Die lopen namelijk wel te klagen over dikke bass :D

Verwijderd

als je echt wil wete wil lekker sterke bass en nieuw geluidskaart kope
zou ik voor auzentech prelude 7.1 gaan heeft nog betere crystalizer dan creative
ook x-fi chip.
mjah ligt er allemaal aan wat je er mee wil is het alleen voor muziek dan extreme music voldoende
of ook voor game dan creative elite pro off prelude van auzentech ;>

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Koop gewoon een splitter voor je subkanaal op je geluidskaart en hang er een actieve subwoofer bij. Dan heb je meer bas. Ik kan me niet inbeelden dat jij het erg vind dat het een niet helemaal audiofiel verantwoorde oplossing is. ;)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je bent echt ziek als die sub niet hard genoeg gaat... :X (of doof :+)

Maar goed, je zou eventueel en versterker kunnen kopen en een apparte sub.
Misschien zelfs eentje die je normaal in de auto gebruikt met een omvormer.
Genoeg mogelijkheden.

Wat misschien ook wel een idee is om de logitech sub te gebruiken met de andere erbij, splittertje er tussen en klaar. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Waarschijnlijk heb je problemen om lage tonen te horen en vind jij pas dat er bass is als je hem helemaal door je lichaam voelt. Dan zou ik je aanraden om gewoon een paar bass shakers te halen en die erop aan te sluiten dan is de ervaring van bass een stuk groter.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zullen de buren leuk gaan vinden... :o

Maar goed, je kan best wel gelijk hebben. Klinkt erg aannemelijk iig.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 12:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Voor 500 euro zou ik een fatsoenlijk stel speakers en een versterker van marktplaats hengelen...

blabla

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoeft niet eens 2e hands, nieuw kan je 2 leuke instap modellen speakers en een apparte sub halen en een mooie receiver/versterker. :) (denk aan eltax speakers, jvc receiver etc)

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 24-12-2007 20:57 ]

Verwijderd

Wat ik voor dat geld zou proberen is een oude versterker met heel veel vermogen op de kop tikken voor 100 euro. Vervolgens maak je een MDF behuizing van ongeveer 150 liter(of wat de berekeningen je vertellen). Daar prop je dan een zo'n groot mogelijke woofer in met een zo groot mogelijke XMAX. Niet vergeten een basreflex poort toe te voegen.

Verwijderd

slaat echt nergen op
een sub geeft alleen trilingen door
Moment dat je stemmen gaat horen dat staat de sub totaal verkeert.
Zeker met alle subs met mini speakers komen er ok de laag uit de sub.
Als je alleen de front speakers vervangt naar een leuke 2\3weg systeem zodat het laag ook door de speakers worden weer gegeven.
Heb je een totaal anderen geluidsbeeld van je audio.

Ik heb hier twee jvc woofers staan die ik meestal niet eens gebruik om dat de gewonen speakers al goeie geluids weer kan geven kwa laag.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ga eens naar een Hifi winkel en beluister daar een echte set. Na 3 uur luisteren wil jij die sjonniebass nooit meer horen :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Barry|IA schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:34:
Ga eens naar een Hifi winkel en beluister daar een echte set. Na 3 uur luisteren wil jij die sjonniebass nooit meer horen :)
Hear hear :) Dikkere bas is niet mooiere bas. De mooiste bas is de bas die je niet hoort.
Wat je met al die subjes hoort zijn harmonischen van de oorspronkelijke toon. Nu is het
menselijk oor een raar ding en verzint het gewoon geluiden die er niet zijn. Daarom klinkt
het alsof je een echte lage bas hoort die er eigenlijk niet is. Speakers welke een lage toon
kunnen laten voelen i.p.v. horen zijn natuurlijk duur en sub setjes zoals menig een thuis
heeft staan zijn voor de echte hifi freak eigenlijk rommel.

p.s. Barry, na drie uur pas? :)

• Seers
WiXX schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:28:
Waarschijnlijk heb je problemen om lage tonen te horen en vind jij pas dat er bass is als je hem helemaal door je lichaam voelt. Dan zou ik je aanraden om gewoon een paar bass shakers te halen en die erop aan te sluiten dan is de ervaring van bass een stuk groter.
Ik weet niet of je ervaring met die dingen hebt voor muziek, maar dat is totaal niet wat PC_killer wilt. Buiten het feit dat een basshaker echt veels te traag is voor muziek is het gewoon vervelend, de trillingen worden op je contactpunten overgebracht, terwijl PC_killer de bas overal met gewoon veel druk wilt voelen.

Ik zou hem ook zonder schroom en serieus aanraden om een mooie PA-subwoofer te kopen op marktplaats ofzo met een nette 18"-woofer in basreflex. Dit gaat namelijk de sound opleveren die meneer wilt krijgen.

@Hierboven: Nu zet je je eigen [naar jouw inzicht superieure] smaak neer als een absolute waarheid! Dit is helemaal niet zo. Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen het niet eens met je eens zullen zijn, als je ziet hoe de gemiddelde PA-set staat afgesteld. En over car-audio niet te zwijgen.
Sommigen willen nu eenmaal veel/diep/hard de bastoon horen. Tja, mijn smaak is het niet. Maar ik ga niet wijzen als hij vraagt hoe het nog harder en beter kan zeggen van jij luistert verkeerd, je moet netzoals ik naar bas luisteren, bla dit en bla dat.
Ik respecteer zijn smaak en probeer hem daarmee te helpen, als hij wilde dat we heb hielpen bij hoe muziek het mooist zou moeten klinken had hij dat wel gevraagd.

[ Voor 28% gewijzigd door Seers op 25-12-2007 00:55 ]

Verwijderd

Seers schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:47:
[...]
@Hierboven: Nu zet je je eigen [naar jouw inzicht superieure] smaak neer als een absolute waarheid! Dit is helemaal niet zo. Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen het niet eens met je eens zullen zijn,
Als ik @hierboven ben: Smaak != waarheid, waarheid is dat door aparatuur toegevoegde harmonischen zo veel mogelijke vermeden dienen te worden als je gaat voor kwaliteit.
als je ziet hoe de gemiddelde PA-set staat afgesteld. En over car-audio niet te zwijgen.
Wat heeft een public address systeem hier mee te maken? Bij een pa systeem gaat het al
helemaal niet over kwaliteit maar voornamelijk over kwantiteit.
Sommigen willen nu eenmaal veel/diep/hard de bastoon horen. Tja, mijn smaak is het niet. Maar ik ga niet wijzen als hij vraagt hoe het nog harder en beter kan zeggen van jij luistert verkeerd, je moet netzoals ik naar bas luisteren, bla dit en bla dat.
Waarom is het verkeerd om mensen op de goede weg te helpen en ze eens na te laten denken
over de andere mogelijkheden die er zijn? Misschien heeft Barry wel gelijk dat de topic starter na
een tijdje luisteren naar een serieus audio systeem besluit dat ook te willen en afstapt van sub setjes
en dergelijke?

Zoals al eerder gezegd hier, een knappe versterker vinden met een behoorlijke speaker, al dan niet alleen voor het laag, is ook een optie, zelf iets bouwen en je verdiepen in de ins en outs van hifi kan een leuke hobby opleveren voor velen. Voor het geld wat hij mogelijk kan uitgeven is er een hoop te vinden op de tweedehands markt wat een openbaring aan muziekbeleving kan opleveren, ook al denkt iemand in eerste instantie alleen maar een vettere(tm) bas te willen.

Ik probeer niemand een mening op te dringen, geef wel een voorstelling van de feiten. Sub setjes zijn bijna allemaal rommel en hoe je het ook wendt of keert da's een feit en geen smaakverschil.

p.s. Als je het zwart wit wil stellen is mijn smaak dan
inderdaad superieur en ik schaam me daar geenzins voor.

p.p.s. Als ik naar dat Z-5500 setje kijk kan daar inderdaad op geen enkele manier
laag uit komen. Het is simpelweg te klein en da's wederom geen smaak da's gewoon
een natuurkundige wetmatigheid waar je niet omheen kan :) Dan heb ik het niet eens
over de inhoud, de vermoedelijke armoedige kwaliteit van de gebruikte componenten
en de interne bedrading, breek me de bek niet open ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 10:40 ]

Verwijderd

Stellings is dat het geluid gewoon uit de speakers komen
De sub is voor het voelen van het bass.
Een goed op elke kaar afgestemde set zorgt voor veel muziek plezier .
Maar een hoop vervals gebrom en gebonk word je gewoon sneller moe van.
Wat ts wil is zeker alleen boem boem en is hij inderdaad beter uit om een dikke woefer te kopen die alles overheerst met piep geluid uit de tweeters.

Als hij een keer een goeie set hoort die goed op elkaar afgstemt is dat wil hij geen boem boem meer.
Dan is alle geluiden aanwezig met zelf trilingen in zijn maag die je niet overheersen.

Mijn tip
Koop wat hout en twee dikke woofer er in met een mono inbouw versterker en gaan met die banaan.

Of ga eens naar een echte hifi zaak en ga luisteren (oor-arts ook een optie omdat misschien dat je een toon niet hoort wat je wilt compenseren met je geluids afstelling)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 14:55
Het hangt ook van de kamer af. De subwoofers van Logitech die ik heb gebruikt klonken in de huiskamer van mijn vader veel harder dan op mijn kleinere slaapkamer. Waar het bij hem al erg zwaar klinkt op 3 streepjes klinkt het bij mij pas op 5 streepjes.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Seers
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 01:13:
Als ik @hierboven ben: Smaak != waarheid, waarheid is dat door aparatuur toegevoegde harmonischen zo veel mogelijke vermeden dienen te worden als je gaat voor kwaliteit.
Ja. Maar deze jongen is helemaal niet op zoek naar kwaliteit. Deze persoon is zoals heel veel mensen op zoek naar beleving van het geluid. MyFi. Buizenversterkers. Vinyl. De kraakjes wat je doet denken aan vroeger. Niet iedereen wil klasse D met een elektrostaat in een dode kamer. Sterker nog, bijna niemand wil in een dode kamer luisteren. Hoe de beleving is voor iemand is per persoon anders.
Wat heeft een public address systeem hier mee te maken? Bij een pa systeem gaat het al
Als je de topicstart gelezen hebt kan ik daar wel een verband uit meenemen hoor.
Waarom is het verkeerd om mensen op de goede weg te helpen en ze eens na te laten denken
over de andere mogelijkheden die er zijn? Misschien heeft Barry wel gelijk dat de topic starter na
een tijdje luisteren naar een serieus audio systeem besluit dat ook te willen en afstapt van sub setjes
en dergelijke?
Omdat 'ie anders met zijn EQ zijn bas wel zachter had gezet in plaats van alsmaar harder harder harder? Over tien jaar, dan zal het wel beter worden.
Ik probeer niemand een mening op te dringen, geef wel een voorstelling van de feiten. Sub setjes zijn bijna allemaal rommel en hoe je het ook went of keert da's een feit en geen smaakverschil.
Maar velen vinden het lekker om naar rommel te luisteren. Ikzelf ben heel kritisch, vooral qua bas. Maar dan ga ik dat niet verkondigen als waarheid. De nieuwe Cremona Auditor M van Sonus Faber vond ik best wel slecht klinken. Maar dat vond IK. Ik ga niet in het rond tetteren dat het slecht is. Of een ScanSpeak A4, nog beter voorbeeld. Allemaal lyrisch hoeveel bas er wel niet uit het konusje komt. Feit is dat het geperst klinkt. Ik vind het lelijk. Velen om mij heen niet. So be it.
p.s. Als je het zwart wit wil stellen is mijn smaak dan
inderdaad superieur en ik schaam me daar geenzins voor.
Jammer.

Verwijderd

Seers schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 02:02:
[...]
Ja. Maar deze jongen is helemaal niet op zoek naar kwaliteit.
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 08:52:
geluidskwaliteit is erg goed. Echter ben ik opzoek naar een betere subwoofer
Nee inderdaad, hij zegt dat hij op zoek is naar iets slechters, wat stom van mij ;)

Zolang we even aannemen dat beter ook echt beter betekent, zoals de meesten
van ons het zouden denken, is hij dus op zoek naar kwaliteit.
Als je de topicstart gelezen hebt
In de 'topicstart' kan ik niets lezen wat ik met een pa systeem kan koppelen.
Omdat 'ie anders met zijn EQ zijn bas wel zachter had gezet
Is harder per definitie slechter? Een kwaliteits audio set kan ook harder en levert
dan ook echt hardere bassen in plaats van harmonischen wat uit dit en andere sub
setjes komt. Bassen die je in je onderbuik voelt en niet in je oren hoort zoemen,
De nieuwe Cremona Auditor M van Sonus Faber vond ik best wel slecht klinken
Ik zeg dat een 25x25cm kastje met een poortje slecht klinkt omdat dat niet anders kan,
slecht is niet zo subjectief als jij misschien zou willen doen voorkomen maar is een
redelijk bekend gegeven. Dat jij een kwaliteitsproduct minder goed vind klinken
dan een vergelijkbaar product van een andere fabrikant is een ander verhaal.

De bottom line is dat PC_killer, als hij zoals hij zegt op zoek is naar een betere
subwoofer, beter af is door te kijken naar andere oplossingen dan die kant en
klare sub (pc audio) setjes.
Jammer.
Niets mis met superieur hoor, dat politiek correcte gewauwel hebben we wel gehad 8)

• Seers
Jij leest en quote wel een beetje selectief hoor. :X
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:57:
[...]

[...]

Nee inderdaad, hij zegt dat hij op zoek is naar iets slechters, wat stom van mij ;)

Zolang we even aannemen dat beter ook echt beter betekent, zoals de meesten
van ons het zouden denken, is hij dus op zoek naar kwaliteit.
Hij geeft in de topicstart tot twee keer toe aan dat hij gewoon een dikkere bas wil?
Wat ik uiteindelijk wil is gewoon echt onwijs dikke bass :)
[...]

In de 'topicstart' kan ik niets lezen wat ik met een pa systeem kan koppelen.
Wat ik uiteindelijk wil is gewoon echt onwijs dikke bass :)
Jij beweerde zelf dat PA alleen voornamelijk om kwantiteit ging en niet om kwaliteit.
[...]

Is harder per definitie slechter? Een kwaliteits audio set kan ook harder en levert
dan ook echt hardere bassen in plaats van harmonischen wat uit dit en andere sub
setjes komt. Bassen die je in je onderbuik voelt en niet in je oren hoort zoemen,
Meestal gaat alles dan harder en niet alleen de subwoofer. Overigens zeg je nu toch wel dat hij een PA-sub moet hebben. Om op echt ruige volumes de bas met weinig vervorming te geven, dan worden die hifi subjes met 10"-jes er toch volledig uitgespeeld. Maak je de kasten gesloten en stel je ze waarheidsgetrouw af krijg je zelfs kwaliteit die je zo 1-2-3 niet bij een hifi-subwoofer zal vinden.
[...]

Ik zeg dat een 25x25cm kastje met een poortje slecht klinkt omdat dat niet anders kan,
slecht is niet zo subjectief als jij misschien zou willen doen voorkomen maar is een
redelijk bekend gegeven. Dat jij een kwaliteitsproduct minder goed vind klinken
dan een vergelijkbaar product van een andere fabrikant is een ander verhaal.
Ik vind anders dat ze er een behoorlijk grote poort in hebben gestopt waar veel fabrikanten jaloers op zouden moeten zijn. En d'r zijn best woofers die zo zijn gepept dat ze in kleine behuizingen kunnen. Dat de kast van 12mm spaanplaat is gemaakt en te populair (=te hoog) is getuned heeft er meer mee te maken imo. Maar dit is wat de mensen willen.
De bottom line is dat PC_killer, als hij zoals hij zegt op zoek is naar een betere
subwoofer, beter af is door te kijken naar andere oplossingen dan die kant en
klare sub (pc audio) setjes.
PA is the way to go, echt waar. Car audio gaat de TS niet de beleving geven die hij in de auto krijgt.

Edit: Ik ben 't trouwens wel met je eens hoor, bovendien is het kerst. :>
Intussen dat onze replies steeds langer worden zou ik wel weer eens een reactie van PC_killer willen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Seers op 25-12-2007 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die reply(s) is/zijn er een beetje bij ingeschoten, het is tenslotte kerst. Daarom wenst ik jullie allereerst allemaal een prettige kerst. Ook nu heb ik niet de tijd die ik gehoopt had om alles door te lezen (hadden jullie allemaal niks te doen :P), en kunnne jullie in de loop van de dag wel een wat uitgebreidere reactie verwachten.

Verwijderd

Seers schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:44:
PA is the way to go, echt waar. Car audio gaat de TS niet de beleving geven die hij in de auto krijgt.
Makkelijkste oplossing is dan het volume van zijn kamer van naar iets
vergelijkbaars met een auto te brengen, een muurtje er in en klaar ;)
In die richting denkend, genoeg freaks die zoiets gedaan hebben.
Van een muur met speakers tot een hoorn systeem meters lang onder de vloer.
Edit: Ik ben 't trouwens wel met je eens hoor, bovendien is het kerst.
[superior_mode]Je kan ook niet anders dan het met me eens zijn[/superior_mode] :Y)
Intussen dat onze replies steeds langer worden zou ik wel weer eens een reactie
van PC_killer willen zien.
Die is vast heel hard op zoek naar een knappe audio set binnen zijn budget.
Ik zou een setje vintage electro voice sentry's zoeken een een knap 2Kwh
klasse a versterkertje :) Fkes een extra groep aan laten leggen en go!

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed de conclusie is dat het een beetje kansloos is dus?

Mjah dan wordt het een compleet nieuwe set denk ik.

Heb trouwens wel een handoek in me bassreflexport gepropt tegen het trillen en de bass lijkt wel wat strakker zo :)

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
om even off topic tegaan: dit is tegen mijn zere been! ik ben zelf namelijk geluidsman in grotere zalen en theaters, en het gaat daarom wel degelijk over kwaliteit!(waarom zouden er anders tonnen aan euro's in worden gepompt?). ik heb zelf gewerkt in een ijslands theater, dat een volledig MEYER systeem had, en ik moet zeggen, ik heb ongelofelijk veel verschillende setjes gehoord, maar ik weet zeker dat een 10.000+ systeem in je huiskamer NIET beter gaat klinken. PA voor de kwantiteit, maar dat betekent niet dat het ongelofelijk RUK klinkt..

on-topic:
misschien een eigen sub erbij bouwen? als je er een beetje in verdiept heb je zometeen het perfecte subje voor jou! :)

Jeroen.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 21:28

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

flippy.nl schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:03:
wauw, jij bent gewoon de 1e persoon in jaren die zegt dat de sub van een logitech thx set de sub NIET hard genoeg gaat. 8)7

mag ik zo vrij zijn om je te adviseren eerst even langs een arts te lopen voor een audiologisch onderzoek? want naar mijn inzien moet je toch iets niet helemaal 100% hebben in je oren... :X

iets meer ontopic:

sub vervangen heeft geen zin, zal slecht passen en harder zal die ook niet gaan omdat de amp is afgestemd op de sub.

je kan natuurlijk er een aparte sub aanhangen (even langs de mediamarkt voor een baskist en 12v omvormer... O-)
ROFL, die subs zijn uber

Maar misschien dat je in een wat grotere kamer er wel last van krijgt dat ie niet hard genoeg is. Verder heb ik niets toe te voegen ;)

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• flippy
  • Niet online

flippy

classpc schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:25:
[...]

ROFL, die subs zijn uber

Maar misschien dat je in een wat grotere kamer er wel last van krijgt dat ie niet hard genoeg is. Verder heb ik niets toe te voegen ;)
mijn z560 (zelfde sub, alleen 4.1 :9 ) staat in een "riante" woonkamer en de overburen hebben een 5500 in een NOG grotere kamer staan en daar klinkt het alleen maar harder O-) (goede plaatsing sub is ook belangrijk)

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad plaatsing is zeker belangrijk, echter heb ik het z'n beetje overal in me kamer gezet. Zelfs 2 meter boven de grond!

Naja misschien moet ik eerst me kamer maar is op gaan knappen (behangen/schilderen) :P

Achja en de mensendie beweren dat de sub slecht is of geen laag kent, waarom krijg ik na 25 sec met een constant 30/35Hz geluidje toch altijd de buren aan de telefoon.

@iemand hierboven, vind je me sub klein? Is volgens mij 40*35*35 oid, lijkt me voor de gemiddelde student nou niet de kleinste.

Losse sub lijkt me nog iets om overna te denken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 08:32 ]

• Seers
Het zou me niet verbazen als ie rond die frequentie (nog iets hoger) staat te pieken. Een goede sub doet dat niet en daar hebben de buren minder last van.

En ja die subwoofer is klein voor een subwoofer. Voor een PC-setje is ie groot maar voor een subwoofer in het algemeen is ie niet groot ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://hermes.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/Terremoto75.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hermes.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/DTS59.jpg

Zoals je ziet: valt best mee die Z-5500 sub.

• flippy
  • Niet online

flippy

jij zal goede vrienden zijn met de buren :9

(mooi kassie overigens, wasda? O+ )

Verwijderd

flippy.nl schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:11:
jij zal goede vrienden zijn met de buren :9

(mooi kassie overigens, wasda? O+ )
Zebrano om het maar even te verklappen. (ik volg al zijn bouw topics @HTF)

Verwijderd

djoenez schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:40:
[...]
om even off topic tegaan: dit is tegen mijn zere been!
Zelf ook jaren geluidstechniek gedaan en oke er zijn genoeg zalen waar een
kwaliteits geluidssysteem aanwezig is. Ik doelde op het oerbegrip PA, wat voor
public address staat, en in die definitie gaat het er om zoveel mogelijk mensen te
bereiken met voornamelijk spraak. Hoe dan ook niet 'ruk' maar vaak wel minder
van kwaliteit dan een goede huiskamer audio setup. Er zijn ook bij pa natuurwetten
welke bepalen welke geluidsdruk/kwaliteit voor welk budget te behalen is en als er
minder geld uitgegeven kan worden en wel een bepaald volume bestreken moet worden
zal de kwaliteit er onder gaan lijden. Dussss, geen bedoelde schop tegen het been hoor :)
Pagina: 1