Toon posts:

Kan ati kaart niet meer installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Radeon X1950 Pro. Een MSI K9A Platinum. En windows XP Pro. Niks bijzonders dus. Maar ik kan mijn videokaart drivers van mijn ati niet meer installeren.

Ik had hiervoor versie 7.10 en ik wou versie 7.12 installeren. Dat gaat dus niet. Zodra de setup start en hij de drivers wil installeren zegt hij dat hij geen compatible apparaten kan vinden op mijn pc. Ik heb alles al geprobeerd. Die uninstall utility van ati zelf. Driver Cleaner Pro. Veilige modus (daar typ ik nu ook in). Hij verdomd het gewoon. Slaat helemaal nergens op want ik kan zelfs niet eens de vorige driver installeren die geeft exact dezelfde error.

Nu herinner ik me dit ook met de vorige versie dat ik het ook had. Toen had ik wel succes na het in systeembeheer deleten van de apparaten. Maar dat helpt nu dus ook niet. Ook kan ik bij AMD niet eens wat vinden overd dit probleem. Een kennis van mij had precies hetzelfde en heeft toen Windows opnieuw geinstalleerd. Daar heb ik dus geen zin in en vind ik ook absurd.

Iemand een idee?

met de 2900XT had ik dit ook op me ASUS A8R32 MVP Deluxe met de Omega drivers 7.10 maar met ATi Cat 7.12 werkte dit wel dus waarom me X1950 pro zo moeilijk er over doet is me ook nog eens de vraag heh.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 03:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Up :o
Modbreak:Niks daarvan. Pas na 24u is kicken toegestaan - en dat weet je dondersgoed :o

Afbeeldingslocatie: http://www.hostedscripts.nl/upload/kutati.jpg

Als ik met de hand de drivers selecteer krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.hostedscripts.nl/upload/kutati2.jpg

[ Voor 154% gewijzigd door dion_b op 24-12-2007 21:44 ]

Verwijderd

Ik kan me iets herinneren van standaard svga driver installeren, rebooten en dan de nieuwe driver setup draaien bij problemen met windows videokaarten. Misschien helpt dit in deze.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:40:
Ik kan me iets herinneren van standaard svga driver installeren, rebooten en dan de nieuwe driver setup draaien bij problemen met windows videokaarten. Misschien helpt dit in deze.
Ik kan geen standaard svga kaart kiezen. Ik krijg alleen maar een lijstje met oude Ati kaarten als ik een beelschermadapter selecteer in windows.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:47:
[...]

Ik kan geen standaard svga kaart kiezen. Ik krijg alleen maar een lijstje met oude Ati kaarten als ik een beelschermadapter selecteer in windows.
Formateer eens , want dat kan komen door je "expiriment" van die hd2900xt en hd3870 ;)
Dat er nog driver restanten zijn .

• steven_86
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
is met systeemherstel terug gaan naar de datum voordat je 7.12 probeerde te installeren geen oplossing ? dan zou je in ieder geval weer gewoon moeten kunnen werken met 7.10

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is weer gelukt.

Ik heb eerst de moederbord drivers wederom geinstalleerd en daarbij heb ik alle display drivers uitgevinkt. Vervolgens bleef er een simbus controller staan die problemen veroorzaakte. Die heb ik ook nog kunnen installeren. Nog wat drivers moest ik handmatig selecteren.

En toen de videokaarten weggedonderd en toen vond de setup zo spontaan wel weer. Nu is alles weer goed :)
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:59:
[...]

Formateer eens , want dat kan komen door je "expiriment" van die hd2900xt en hd3870 ;)
Dat er nog driver restanten zijn .
Dit is een ander systeem hehe ;) Ik draai nu op een Sapphire HD 2900XT 512MB met ook de Voodoo5 5500 PCI Macintosh er in als de Sub VGA natuurlijk ;) en wacht met smart op de tweede HD 2900 XT, die original boxed as built by ATi HD 2900XT uit Canada, die in me main rig gaat bij die Sapphire HD 2900 XT die er nu in zit als VGA 1

Heh en dat gaat prima met me nieuwe Antec True Power Quattro 850 EPS12V :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 20:48 ]

Pagina: 1