LCD TV gebruiken als PC monitor; verstandig?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tommie360
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 22:42
Beste Mede-tweakers,

Ik ben op dit moment over een bepaalde beslissing aan het nadenken. Sinds vorig jaar heb ik mijn Xbox 360 aangesloten op een 20" TFT Monitor (Viewsonic VX2025WM) en in die tijd was het een verademing. Aangezien ik mijn Xbox 360 zowat naast mijn PC heb staan, heb ik beide systemen aangesloten op de monitor, PC in de DVI en Xbox 360 via VGA. Sindskort heb ik echter ook mijn Xbox 360 Premium vervangen door een Xbox 360 Elite, waardoor ik nu een HDMI aansluiting voor de Xbox 360 heb.

Daarom ben ik nu aan het kijken naar een Full HD LCD TV, omdat de nieuwste games toch steeds mooier worden in HD en mijn TFT monitor geen HD ondersteunt. Ook komt Microsoft binnenkort met de Video Marketplace naar Europa en ik wil graag ook HD films downloaden en bekijken. Daarom ben ik op zoek naar een LCD TV die 1080p oftewel Full HD ondersteunt.

Echter moet ik hierbij met een aantal dingen rekening houden. Ten eerste staat alles op een bureau, waar ik nog geen halve meter van het scherm zit. Een erg grote HDTV lijkt me dus niet slim. Daarnaast weet ik niet zo goed of hetgeen van PC op een LCD TV aansluiten wel goed werkt en of het wel handig is. Ik heb gezocht en gezocht op internet maar ik kon niet echt een goed beeld krijgen of het goed werkt. Toen viel mijn oog op de Sharp LC-32X20E, een 32" Full LCD HD TV. Na want rondzoeken bleek dat de TV erg stijlvol en ook vol kwaliteit was. Voor de mensen die niet bekend zijn met de TV, of even de specificaties wil checken, kijk dan hier even.

Nu zit ik ook met een budget, wat niet meer dan 1100/1200 euro mag zijn. Deze LCD TV bleek pas net op de markt te zijn in Nederland en de prijs is nagenoeg perfect voor mij. Nu vraag ik me echter af, is het wel verstandig om je PC aan te sluiten op een LCD TV. Zeker als je kijkt als je er maar een halve meter van af zit. De TV zal alleen gebruikt worden voor de Xbox 360 Elite en de PC, dus niet voor gewoon analoge TV kijken.

Dan nog een opmerking. Sinds vorige week zijn wij in de huiskamer in het bezit van een 37" LCD Full HD TV van Panasonic. De TV is erg mooi, maar met analoge TV valt het me best tegen en dan bedoel ik met name de tekst. Bij reclames of gewoon programma's ziet de tekst er vaak wat kartelig en soms zelfs erg onduidelijk uit, waardoor ik me af vraag, krijg ik dit dalijk op de PC ook met die TV van Sharp?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde. Zou in principe allenmaal goed moeten gaan echter denk ik dat ik nog even wacht tot er nog wat meer 32" 1080P op de markt komen. Evt. over een paar maanden wel een 10bit scherm, 100hz etc.

Mega thread over het (ik denk) US model;
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1171795

Gaat veelal over het gebruiken als PC monitor. 31 paginas, veel plezier :D.

Rood zou teveel aanwezig zijn. Maar weet zoals ik al zei niet zeker of dit hetzelfde model is en van de X20E serie zijn nog geen reviews.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 02:08 ]

Verwijderd

Ik gebruik een Samsung 37m86 dbx als monitor voor een Vista Media pc, met 60 cm afstand op mijn buro van het scerm is het een perfect scherm als monitor. Alleen de eerste dag leek het wat te groot, maar dat went erg snel, als ze 4k tv's zouden hebben nu (4000x2000 Cinema dci format) mag er nog wel een groter scherm op mijn buro. In 1080p televisies is 37 wel het grootste formaat wat je als monitor kan gebruiken, anders worden de pixels te groot. Misschien dat anderen dit al een te grote pixel vinden als monitor?

Op 1920x1080, 60 Hhz kan hij goed 32bits kleuren weergeven, ik gebruik een 8800GTX over DVI-D -> HDMI, bij nieuwe video kaarten kan hij ook HDMI 1.3 geluid weergeven. Ik wil nooit meer terug naar mijn 20 ich monitor.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 03:28 ]

• Tommie360
Oké, bedankt voor de reacties ik heb veel informatie verzameld van die thread op Hardforum.

Dan nog iets, ik heb een beste oude computer met 'slechts' een Sapphire ATI Radeon 9600XT 128MB videokaart, kan dit voor problemen zorgen als ik die TV er op aansluit. In de zin van, zal het beeld wel goed zijn en zijn er wel goede resoluties voor en dergelijke.

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Natuurlijk zou hij gewoon goed beeld moeten weergeven, zijn echter een aantal Maar's: als die kaart niet HDCP is dan kan je hem niet dvi->hdmi aansluiten. verder is gamen nu niet echt geweldig met 128mb aan geheugen en zon hoge resolutie.

• Tommie360
Klopt, maar ik game ook enkel en alleen op de Xbox 360, uitgezonderd Football Manager 2008 op de PC. De PC gebruik alleen voor MSN, Office en Internet dus niet voor gamen. De Xbox 360 is mijn gamemachine en daarom wil ik graag een 1080p TV. Maar ik heb begrepen dat die TV gewoon een VGA aansluiting aan, dus kan ik dan niet gewoon de TV via VGA aansluiten op mijn PC? Ik hoef niet zo zeer de hoogste settings op de PC.

Dan nog een klein off-topic vraagje. Als ik die TV koop, heb ik natuurlijk niks meer aan mijn 20" TFT Monitor. Dus die wil ik dan graag verkopen, maar wat zou een goede verkoopprijs zijn? De monitor is nog in perfecte conditie en behoort nog steeds tot één van de beste op de markt. Destijds gekocht voor 450 euro, specs vindt je hier.
Pagina: 1