Toon posts:

grouperen van collectie compilaties in je ipod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je een cd als bijvoorbeeld cafe del mar hebt met verschillende artiesten kunnen hem als compilatie opslaan wat je ipod netjes houdt.

Alleen als je alle cafe del mar cd's hebt, heb je in compilatie lijst in je ipod een hele rits van 10 albums staan. de helft van alle compilatie cd's die ik heb zou je kunnen groeperen.
Dit zou de compilaties in mijn ipod een stuk overzichtelijker maken.
Je hebt wel een grouping tag in itunes maar daar doet je ipod verder niks mee.

weet iemand hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Selecteer alle nummers van de betreffende CD, en geef ze gezamelijk een Album Artist. Zo ziet iTunes dat ze als 1 album moeten worden gezien. Als een album verschillde artiesten heeft kan je dat dus oplossen door een album artist in te voeren. Wel zo logisch lijkt me, het album is Cafe del Mar dus voer je dat in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope, album artist veranderd op je ipod niks. volgens mij gebruikt itunes album artist voor sorteren. als je in itunes sorteert op album, dan heeft ie niet altijd de tracks ook op goede volgorde. wanneer je album artist invoert doet hij dit wel goed.

dat is iig het nut van album artist dat ik heb gevonden. voor je ipod doet het helaas niks

tenzij ik ergens wat mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
Laat ik het zo zeggen, zolang de albums van CD geript zijn (en dus de juiste track info hebben van de server) of de albums gekocht zijn in de iTunes store, kan er niets mis zijn. Zodra je zelf nummer bent gaan inporteren en info bent gaan in vullen kan het wel mis gaan, en de sortering dus om zeep helpen.

Ik heb zelf voor 87GB aan albums, vrijwel allemaal geript van originele CD en sommige gekocht vanuit iTunes store, en er is niets mis mijn collectie. Alles staat zoals het hoort te staan. Ga dus gewoon je album info na en kijk of alles klopt zoals het hoort te zijn.

Er moet iets mis zijn, anders is de sortering niet zo vreemd.