Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een programma waarmee op het bureaublad van servers de betreffende specificaties te zien zijn. Via een Googly ben ik niet verder gekomen, niks gevonden. Doormiddel van de bureaubladtool zou er op de server bureaublad de specs van de server te zien moeten zijn. Ik weet niet of dit een tool van server2003 zelf is of dat dit een (derde) programma is.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Exact wat ik zocht! Ik ga met beide tools aan de slag. Hiermee kan ik doormiddel van o.a. KVM switches gemakkelijk zien op welke server ik werk en wat de vrije bronnen etc. zijn.
Als je echt een serverfarm te beheren hebt zou ik eerder in de richting van Nagios en dergelijken gaan kijken. Dan heb je het tenminste allemaal centraal met alerts en dergelijken. Dan moet je niet elke keer al je servers met de hand afgaan om te kijken of er nog iets klopt. 9 keer op 10 zal er toch niks aan de hand zijn. Natuurlijk is het een beetje overkill als je 2 of 3 servers hebt.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dat is zo inderdaad. Ik heb de tool nodig voor 7 servers in een vrij dynamische omgeving, vandaar, des te meer info ik kan verkrijgen des te gemakkelijker ik het mezelf kan maken in geval van nood en bij inventaris opnames etc.
Pagina: 1