In mijn nieuwe sata systeempje zit een samsung sh-s203D sata burner. Gisteren liep ik er tegenaan dat dvd+rw schijfjes maar eenmaal beschreven konden worden. Na het schrijven kan de samsung ze niet meer wissen. Met mijn oude nec 3520aw lukt het prima om de schijven weer te wissen. Na veel gezoek kwam er een een tip op cdfreaks wat de oplossing bleek te zijn. Omdat ik veel tijd bezig ben geweest met dit gezeur leek het me handig om de oplossing hier ook te noemen.
Oplossing 1:
Ga in alcohol120% naar opties - branden - emulatie en vink uit Negeer Media Type.
Oplossing 2:
Zoek in daemon tools naar de optie "Hide CDR media" en zet die uit.
De setting aangevinkt verhult dat het om een writable disc gaat zodat backups van games en software gebruikt kunnen worden alsof het de originele disc is.
Als je die setting uitzet kan er weer normaal gewist worden.
Doe er je voordeel mee.
Oplossing 1:
Ga in alcohol120% naar opties - branden - emulatie en vink uit Negeer Media Type.
Oplossing 2:
Zoek in daemon tools naar de optie "Hide CDR media" en zet die uit.
De setting aangevinkt verhult dat het om een writable disc gaat zodat backups van games en software gebruikt kunnen worden alsof het de originele disc is.
Als je die setting uitzet kan er weer normaal gewist worden.
Doe er je voordeel mee.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3