DVD+RW niet herschrijfbaar met samsung sh-s203d

Pagina: 1
Acties:
  • 1.087 views sinds 30-01-2008

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

eisbaer

Zie signature

Topicstarter
In mijn nieuwe sata systeempje zit een samsung sh-s203D sata burner. Gisteren liep ik er tegenaan dat dvd+rw schijfjes maar eenmaal beschreven konden worden. Na het schrijven kan de samsung ze niet meer wissen. Met mijn oude nec 3520aw lukt het prima om de schijven weer te wissen. Na veel gezoek kwam er een een tip op cdfreaks wat de oplossing bleek te zijn. Omdat ik veel tijd bezig ben geweest met dit gezeur leek het me handig om de oplossing hier ook te noemen.

Oplossing 1:
Ga in alcohol120% naar opties - branden - emulatie en vink uit Negeer Media Type.

Oplossing 2:
Zoek in daemon tools naar de optie "Hide CDR media" en zet die uit.

De setting aangevinkt verhult dat het om een writable disc gaat zodat backups van games en software gebruikt kunnen worden alsof het de originele disc is.
Als je die setting uitzet kan er weer normaal gewist worden.

Doe er je voordeel mee.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 19:03
uuhm lool :p. normaal zie je hier altijd problemen/vragen. Maar nu direct een oplossing.

Maar dat is ook handig en aardig, dus toch bedankt ;).

Verwijderd

Bedankt voor deze uitleg. Ik snapte er echt niets meer van toen dit mij overkwam. Heb alle opties bij Daemon Tools uitgezet. _/-\o_

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-02 11:22
Wat een super tip zeg!!!
Had sinds enkele dagen ook last van bovenstaand probleem.
Met oplossing 2 was het binnen een paar seconden gefixed. :*)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor dit soort dingen hoef je een oud topic niet te kicken.

Dit topic is gesloten.