foutje van AMD?

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik heb net de plastic backplate van mijn athlon slot-a geropt. Een blikje naar binnen geworpen en tot mijn verbazing ontdekte ik dat mijn cache-chips niet 100% zijn verbonden met de heatplate dmv geleidingsprut (wat amd er in de factory tussen smeert bedoel ik dus). ik kan op sommige stukken tussen de cache-chip en de heatplate doorkijken. Dikke bagger dus want dit betekent minder contact tussen heatplate en cache chip en dus ook minder afgifte van hitte :(
Laat ik hier nu net nog wat arctic silver (II) liggen, zou ik daarmee de boel wat "op kunnen vullen" zodat de cache chip 100% contact maakt met de heatplate? wat vooral handig is bij het oc'en, maar da's oude koek...
alvast bedankt voor jullie advies!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Cache-chips kun je beter niet met de heatplate verbinden dmv pasta oid. Ja that's right .. de cachechips genereren zelf amper hitte. De heatplate wordt door de hitte die van de core af komt zelf vrij heet en verwarmt hierdoor zelfs de cachechips :o ! Ik heb zelf een een slotA CPU gehad en zonder pasta (die na een tijdje gaat verschuiven en dat wil je niet hebben >:) ) net zo hoog liep als met pasta (400MHz) ... je kunt dus het beste de bestaande pasta er tussen uit halen en ze gewoon blank laten.

Ik zal nu wel op m'n flikker krijgen van de 'experts' hier >:) maar het is echt zo ...

PC Specs

Verwijderd

Klopt, bij Athlon classic sluit het cache-geheugen niet tegen de heatsink aan.
Meet op hoe groot de spleet er tussen is en doet er een sukje Koper/Aluminium tussen.
Je kan er misschien wat extra MHzjes uit persen.

• Dr.Q
hee bedankt voor jullie replies. Als ik het nu van deze kant bekijk is deze "geleidingspasta" niets meer dan een soort lijm? Zal ik dan met een scalpel (of een ander operatiegeval) die snot ertussenuut
porren?
nogmaals bedankt, ik had bijna die arctic er tussen gesmeerd.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Als je er verder geen last van hebt zou ik het gewoon laten zitten .. je hoeft er iig geen Arctic Silver tussen te doen.

PC Specs

• Dr.Q
oke dan. gewoon laten zitten. die a/silver gaat toch wel op aan dingen die het harder nodig hebben. bedankt.

Pagina: 1