[terminal server] Blauwe of grijze achtergrond

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23
He allemaal,

Misschien wat vreemde vraag :).

Ik heb bij mijn terminal server wat vaag probleem. Bij sommige users krijg ik een grijze achtergrond en bij sommige een blauwe. Eerst dacht ik dat het te maken had als je inlogt d.m.v. run --> mstsc.exe /console

Dit blijkt het vervolgens niet te zijn.

Vervolgens bedacht ik me dat het misschien te maken had of je in administrator / domain admin group zit...

Gekke is dat ik bij inloggen van users een grijze achtergrond krijg en bij inloggen administrators een blauwe?

Wie kan me vertellen wanneer je nou een grijze achtergrond krijgt en wat dit zegt?

En wanneer je een blauwe achtergrond krijgt.

Bedankt alvast!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

ga eens kijken welke policies de normale users krijgen en welke de administrators. Als iemand een policie ingesteld heeft voor de users van gebruik blauwe achtergrond... en de admins krijgen de policy niet weet je waar je probleem ligt. :)

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:23
mutsje schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:11:
ga eens kijken welke policies de normale users krijgen en welke de administrators. Als iemand een policie ingesteld heeft voor de users van gebruik blauwe achtergrond... en de admins krijgen de policy niet weet je waar je probleem ligt. :)
Alleen bij de users wordt een policy toegepast. Daarin staat niets aangegeven over de kleur achtergrond.

de policy wordt niet toegepast op administrators.

gekke is dan dat achtergrond van administrators blauw is en van de users grijs.... maakt in dat geval niet uit of ik via MTSC /console inlog of niet.

Is gewoon meer dat ik niet begrijp wanneer windows 2003 'm grijs maakt en wanneer blauw. En wat dit dan vervolgens zegt.

Staat iig nergens in een policy aangegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door cue op 24-12-2007 16:33 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoeveel terminalservers :? 1 of meerdere :?

anders lijkt het me een klassiek gevalletje van 'default user profile' welke niet op alle Terminalservers gelijk is gezet.

A wise man's life is based around fuck you