ASUS M2N-SLI deluxe spontane reset

Pagina: 1
Acties:

• g.jansen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:28
Ik heb een M2N-SLI onder mijn hoede gekregen. Het probleem is spontaan resetten, dus geen blauw scherm, gewoon een harde reset. Tot op heden nog niet kunnen vinden waaraan het ligt, hij doet het ook maar af en toe. Nieuwe XP erop gezet, ander geheugen maar geen effect. Wel merk ik dat de NF570 chipset erg heet wordt, ik schat zo'n 70 graden.

De vraag is nu hoe heet mag die chipset worden en is dit via een tooltje uit te lezen. Ik heb de indruk dat de heatpipe die eraan verbonden is slecht werkt, in ieder geval het uiteinde met de koelribben wordt nauwelijks warm

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03 06:49
Je zegt dat de chipset erg warm word, je schat 70 graden. Waarom denk je dat?

Je voelt aan de heatpipe en die is "koud"

• g.jansen
Ja de heatpipe zelf wordt niet erg warm, wel het plaatje op de chip. Ik kan er mijn vinger niet op houden vandaar de inschatting 70 graden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zet je kast eens open en hou er eens een ventilator tegenaan (natuurlijk wel met de benodigde ruimte er tussen). Wat doet je moederbord dan?

En volgens mij kan Speedfan het een en ander uitlezen en anders MBM wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 24-12-2007 16:20 ]

Wauw, een sig!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

NForce 5 chipsets worden al vanaf 50 graden instabiel. Heb je een staande 'standaard' kast of heb je een liggende kast? Je hebt toch niet je moederbord op z'n kop gemonteerd? Ik geloof dat heatpipe slechter of niet werken als ze een verkeerde orientatie hebben tov de grond (zwaartekracht).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

g.jansen schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:13:
Ja de heatpipe zelf wordt niet erg warm, wel het plaatje op de chip. Ik kan er mijn vinger niet op houden vandaar de inschatting 70 graden.
Het warm water staat in mijn ketel op 70oC ingesteld. En ik verband zowat mijn handen onder de kraan. ;) Zelfs vijftig graden voelt op de blote huid al behoorlijk warm aan.

Ik gebruik PC Probe van Asus gewoon om mijn temps te checken. En ondanks veel mensen het geen fijn proggie vinden, geeft het de temps hier wel juist aan.

Ik heb een 6000+ op mijn M2N bordje, met een Arctic Freezer 64. Vond zelf ook al dat mijn systeem erg warm werd met de orginele processor koeler. Die arctic Freezer koelt tegelijk ook de heatpipe, en dat is wel prettig.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• g.jansen
Het moederbord is op een gebruikelijke manier gemonteerd en de kast wordt zeer goed gekoeld, 12cm inlaat en 12 uitlaat fan. Het uiteinde van de heatpipe met de koelribben wordt tevens gekoeld door de proc. koeler. Dus qua montage en koeling is er niks mis. Ik ga even testen met MBM om te kijken hoe heet de chipset wordt. thx zover voor alle info.
Pagina: 1