Toon posts:

NEC 3540 - Kan wel DVD's, maar geen CD's lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dat mijn DVD-brander tegenwoordig alleen nog maar DVD's kan branden en lezen?

Het lezen van CDROM's gaat altijd mis.

Firmware: 1.04
Probleem speelt al meer dan een jaar. Wellicht is de CD-laser gewoon kapot.

Wat denken jullie van deze zaak?

Verwijderd

heej mijn nec brander 35xx heeft precies de zelfde kuren. Leest en schrijft alleen maar dvd schijfen. Zou dit een nec kwaal zijn?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk dat je conclusie terecht is. Ik heb ook een stel NEC 3500 branders gehad met hetzelfde euvel. Geen probleem met DVD's maar wel met alle CD's, lezen en schrijven.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Akkoord.

Weinig keuze behalve nieuwe DVD-rewriter kopen. Is toch zonder van het geld voor een 4 jaar oude computer.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Mijn NEC-4571 heeft hier ook last van, maar alleen in combinatie met Nero.
Kan met Nero alleen DVD's branden maar CD's mislukken altijd. Met PowerIso gaan beide media prima.

Gebruiken jullie ook allemaal Nero als brand-software?

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 24-12-2007 18:07 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
De firmware van de ND-3540 is ondertussen bij versie 1.09, zou je hem niet eerst eens updaten voor je de drive afschrijft? Kost niks he..

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:09:
De firmware van de ND-3540 is ondertussen bij versie 1.09, zou je hem niet eerst eens updaten voor je de drive afschrijft? Kost niks he..
Ik heb CD-rewriter voor oude PC hiervoor gebruikt. Als vervanger voor CD's lezen en branden.

Ik zie echter nergens de 1.09 firmware. Nieuwste die ik kan vinden is 1.04
www.nec.com is overigens waardeloze website, kan niet eens de ND-3540 vinden

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, sorry, ik heb me verkeken.
Liggy's & Dee's NEC 3540 firmware

Hier stond als hoogste versie 1.W9 van Dee, normaal is die dan gebaseerd op v1.09 van NEC's originele, deze is echter ook 1.04-based. Maar inderdaad, de hoogste originele is 1.04. Misschien kun je echter wel een van de andere firmwares proberen, zitten nog zogenaamde 'media speedups and tweaks' in, niks te verliezen lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door BèR op 04-01-2008 10:16 ]

Pagina: 1