[testcase] Vogels Wolderwijd

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het winterlandschap foto's gaan maken van samenhokkende vogels op het Wolderwijd in Zeewolde. Dit zijn twee resultaten. De foto's zijn genomen met een Nikon D300 en een fisheyelens 10,5 mm.

1.
Afbeeldingslocatie: http://bin.sa-mp.nl/f/DSC_0289.jpg/thumb

2.
Afbeeldingslocatie: http://bin.sa-mp.nl/f/DSC_0293.jpg/thumb

Ik heb de camera twee dagen in mijn bezit en ben benieuwd naar jullie reacties. Ik ben best tevreden met het resultaat, maar sta open voor jullie op- en aanmerkingen.

Ik heb de foto's nog niet bewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Opzich geen verkeerde platen. Alleen, vogels? :P

Misschien was een andere titel beter geweest zegmaar :P

En aangezien het best wel twee keer min of meer hetzelfde plaatje is, had je misschien ook kunnen volstaan met een post in het testcase verzamel topic. Maar hoe dan ook, best een fraai plaatje :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Klopt, best mooi plaatje maar ik had voor de vogels, waar je voor ging geen fisheye meegenomen! daar zitten ze te ver weg voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Titelfix "wolderweid" -> "wolderwijd".

De wereld is rond! ;)

De twee foto's lijken wel erg veel op elkaar. Hoewel het allebei prima foto's zijn zou ik er in een serie maar 1 van laten zien, anders is het te veel van het zelfde. Nummer 1 vind ik dan het leukste vanwege de vervorming waar je leuk gebruik van hebt gemaakt :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Wel lef, dit soort dingen met een 10.5mm fish proberen. Titel misplaatst, #1 is best geinig.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je iets presenteert, in dit geval vogels, dan moet het ook duidelijk zichtbaar zijn. Dus je moet hetgene weergeven wat je wil presenteren ;)

Ik ben het verder eens met Zoefff, 1 is het leukste :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Fisheye is nog geen reden om je cam niet recht te houden.

Ik vind de foto's een beetje uit een vreemde hoek genomen, ik had ze liever haaks op de kant genomen. En echt 'vogels' is niet te zien, toen ik op de titel klikte verwachtte ik mooie telelensfoto's (al dan niet gecropped om de vogels beeldvullend te krijgen) en silhouetten van vliegende ganzen bij zonsondergang.
Eerste indruk toen ik de foto's zag was 'huh? vogels? waar?', en bij beter kijken zag ik dat je die wazige vlek (voor mijn ochtendogen ;)) bedoelde.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, met alle respect, maar waarom dit topic nog leeft snap ik niet. Vogels zijn amper zichtbaar, waterpas is ernstig stuq, 't zijn érg weinig foto's, foto's zijn ook nog eens grofweg hetzelfde, technisch zijn ze niet geweldig en ik mis opbouw.

Leuk experiment met de camera en de fisheye, maar that's it. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik kan wat met de meeste opmerkingen, dus voor mij heeft het zijn nut gehad. Ik vind het zelf overigens wel mooie foto's en dat hoor ik ook terug in de reacties. Voortaan is het verstandig de titel en de foto zelf goed op elkaar af te stemmen. Dat voorkomt veel verkeerde verwachtingen.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Waarom een fisheye? Hier kun je veel mooier met een lichte tele lens 't neerzettende, vogels in de glorende zon. Verder moet je her en der op jpeg artifacts/compressie letten, bij #2 ziet 't er niet lekker uit

|>

Pagina: 1