Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
als jij vind dat je niets moet kunnen met die ' dos commando's' wens ik je nog veel sterkte. Er is altijd een kans aanwezig dat je bij een probleem toch iets moet doen met de command line. Als je hier niet voor open staat is linux denk ik niet iets voor jou.
Bovendien zou je eigenlijk iets meer informatie moeten posten.
Wat zijn de specs van je systeem. Welke encryptie gebruikte je verbinding? Welke router en wat is de output van iwconfig en ifconfig.....
Bovendien zou je eigenlijk iets meer informatie moeten posten.
Wat zijn de specs van je systeem. Welke encryptie gebruikte je verbinding? Welke router en wat is de output van iwconfig en ifconfig.....
Misschien ben ik op het verkeerde been gezet door berichten als 'Linux is klaar voor de desktop' en 'Kubuntu is gebruikersvriendelijk'. Mijn excuus daarvoor.flapdrol85 schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:44:
als jij vind dat je niets moet kunnen met die ' dos commando's' wens ik je nog veel sterkte. Er is altijd een kans aanwezig dat je bij een probleem toch iets moet doen met de command line. Als je hier niet voor open staat is linux denk ik niet iets voor jou.
Core2Duo @ 1,85/1Gb/60GbBovendien zou je eigenlijk iets meer informatie moeten posten.
WLAN-netwerkkaart: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG
Ik heb een Zyxel Prestige 600 series router, encryptie staat op Static WEP (ik zou natuurlijk liever WPA gebruiken maar ik heb wat apparaten in gebruik die dat niet ondersteunen).
De output van iwconfig en iconfig weet ik niet.... waar kan ik die vinden?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Verwijderd
Die intel netwerkkaart zou uit of the box moeten werken, omdat Intel zelf z'n drivers maakt.[message=29310824,noline]CanonG1 schreef op maandag 24 december 2007
Core2Duo @ 1,85/1Gb/60Gb
WLAN-netwerkkaart: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG
Ik gebruik geen Kubuntu maar Ubuntu, daar kun je het netwerk instellen, via System, Administration, Network.
Een terminal waar je commandos kun intikken, start je in Ubuntu : Applications, Acessioeres, terminal.
Verwijderd
Net zoals onder Windows is er onder Kubuntu ook Documentatie.CanonG1 schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:15:
...
Ook als ik klik op "start" -> System setting -> Network settings wordt ik niet veel wijzer. Beide netwerkkaarten (bedraad en draadloos) staan vermeld, ik kan parameters wijzigen, maar zelfs als ik bij de draadloze netwerkkaart alles goed invul (SSID, WEP-key*, e.d.) wordt er geen contact gelegd met mijn WLAN. Machine werkt onder Windows perfect.
Net zoals alle andere besturing systemen is Linux zo veilig als je het maakt.* Briljant ook dat er alleen WEP is?Ik dacht dat het allemaal zo veilig zou moeten zijn onder Linux?
Linux is volgens mij wel klaar voor de desktop, de vraag eerder ben jij wel klaar voor linux?Misschien ben ik op het verkeerde been gezet door berichten als 'Linux is klaar voor de desktop' en 'Kubuntu is gebruikersvriendelijk'. Mijn excuus daarvoor.