Laptop zonder windows cd maar instalatie op hdd

Pagina: 1
Acties:

• oji
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb een Packerd bell laptop gekocht, hierbij heb ik geen Windows cd gekregen. Bij de eerste opstart werd vista geïnstalleerd. Ik heb met een partittie prog gekeken en er is een ongeformatteerde partitie waar waarschijnlijk de installatie in is opgeslagen.

Het probleem is nou dat ik voorlopig nog XP wil gebruiken.
Als ik c formatteer en XP installeer en later weer terug wil naar vista, installeert deze dan via de ongeformatteerde schijf of ben ik het vista dan gewoon kwijt.
Is er ook een mogelijkheid dat ik de info in de partitie ergens anders opsla. De partitie is 8 GB en partitie prog zegt dat 2GB gebruikt is.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:00

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Kijk eens of je met die packard bell de zogenaamde Restore DVD's kunt branden. Meestal is er een programma op de harddisk waarmee je de Recovery Dvd's kunt branden. Nadat je dit gedaan hebt, kan gewoon de hele schijf leeg.

De kick van Electric!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
achterop de laptop staat als het goed is een license-key voor vista...

je kan (en mag) vista gewoon downloaden, en die key gebruiken (zelfde versie natuurlijk)

als je c formatteerd, en xp erop zet, betwijfel ik of je vista nog kan ''recoveren'' dmv die verborgen partitie...

misschien het beste helemaal formatteren..incl verborgen partitie... en dan xp installeren..

dan kun je ondertussen van iemand vista kopieren, of zelf downloaden...en tegen de tijd dat je vista installeerd, gebruik je je eigen key

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-12-2007 20:55 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als t goed is werkt die partitie met Norton Ghost oid, je kan dan gewoon met die recovery DVD die je erbij kreeg (of applications disc) terug ghosten naar een willekeurige partitie.

• oji
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11-2025
IK heb ubuntu geinstaleerd ik kan nu in GRUB de recovery partitie kiezen. Ik heb besloten om het daar te laten heb wel een ghost gemaakt voor de zekerheid.