Toon posts:

Opeens groenig beeld bij aangesloten DVD-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 1.127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn TV op scart-aansluiting EXT1 een DVD-speler aangesloten en op scart-aansluiting EXT2 een HD-recorder. Tot vandaag werkte alles prima, maar opeens zag ik een groenig beeld verschijnen op mijn TV bij de DVD die ik afspeelde via mijn DVD-speler (geluid en beeld zagen er verder normaal uit, alleen een groenig beeld). Afspelen van de HD-recorder via EXT2 gaf geen problemen, en ook de tv-zenders via de antenne zagen er normaal uit.

En als ik de DVD-speler via de scart-kabel die er al aan vast zat aansloot op EXT2 dan was het beeld ook normaal. Als ik de HD-recorder aansloot op EXT1 (met de kabel die ik bij de HD gebruik natuurlijk) kreeg ik hetzelfde groenige beeld. Dus ik dacht dus dat de EXT1 niet helemaal goed meer was. Ik heb gelukkig nog garantie dus ik dacht morgen maar te bellen met de winkel.

Maar ik ging ook nog even rommelen met de instellingen van mijn DVD-speler. Ik kon bij de instelling "Component" switchen tussen RGB en Interlaced en toen ik switchte naar Interlaced kreeg ik weer een normaal beeld op EXT1. Op mijn TV gaf de info linksboven in het beeld aan dat het signaal van RGB naar CVBS switchte. Als ik weer switchte naar RGB in de instellingen van mijn DVD-speler dan kreeg ik weer een groenig beeld en op mijn TV gaf de info linksboven in het beeld toen weer aan dat het signaal van CVBS naar RGB switchte.

Volgens mij moet mijn HD recorder ook op EXT1 goed werken, maar dat doet ie dus niet.

Jullie snappen het al, ik ben een nitwit op dit aansluitgebied. Daarom, iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ? Werken er enkele pinnetjes op mijn scart-aansluiting niet helemaal lekker meer, en als ik switch naar Interlaced (is volgens mij een ander samengesteld kleuren-signaal waardoor andere pinnetjes van de scartkabel gebruikt worden ???), wordt er dan een ander deel van mijn scartstekkers gebruikt om het signaal door te geven en werkt dan dan toevallig wel omdat die pinnetjes nog wel goed zitten in de scart-aansluiting EXT1 van mijn TV ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 08:23 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:44:
Werken er enkele pinnetjes op mijn scart-aansluiting niet helemaal lekker meer, en als ik switch naar Interlaced (is volgens mij een ander samengesteld kleuren-signaal waardoor andere pinnetjes van de scartkabel gebruikt worden ???)
Dat klopt
wordt er dan een ander deel van mijn scartstekkers gebruikt om het signaal door te geven en werkt dan dan toevallig wel omdat die pinnetjes nog wel goed zitten in de scart-aansluitiing EXT1 van mijn TV ?
Dat klopt ook.

Ik zou gewoon de kabel eventjes goed aandrukken, ook in de TV, en als dat niet werkt, even een andere kabel proberen, en als je er een koopt niet de goedkoopste kopen want die hebben vaak niet alle pinnen aangesloten. Met een kabel van een tientje ofzo zit je vaak wel goed.

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:53
Toevallig, heb net in een ander topic een soortgelijk probleem geplaatst

Afgelopen week een Panasonic TH-37PV70 aangeschaft. Vervolgens hierop een Philips DVD speler met scart aangesloten. Perfect beeld. Hierna een Xbox 360 aangesloten via component. Sindsdien heb ik via scart groen beeld. De 360 heb ik al reeds verscheidende malen eruit gehaald, andere scart kabel geprobeert. Het beeld beeld blijft echter groen.

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:49:
[...]

Dat klopt

[...]

Dat klopt ook.

Ik zou gewoon de kabel eventjes goed aandrukken, ook in de TV, en als dat niet werkt, even een andere kabel proberen, en als je er een koopt niet de goedkoopste kopen want die hebben vaak niet alle pinnen aangesloten. Met een kabel van een tientje ofzo zit je vaak wel goed.
Ik heb dus al een andere kabel geprobeerd, en ook op diverse manieren proberen aan te drukken in de tv. En ik heb niet de goedkoopste kabel (12 euro's of zo, met alle pinnen erin).
Als ik mijn DVD recorder (aangesloten op EXT2) met de scart-kabel die via EXT2 goed werkt aansluit op EXT1 krijg ik hetzelfde probleem. Dan is het dus geen scart-kabel probleem toch ?

Ik denk dus aan de hand van jouw commentaar dat 1 of enkele pinnen in de EXT1-aansluiting op mijn TV het signaal van mijn scartkabel niet goed meer doorgeven. Bellen met de leverancier dus....gelukkig heb ik 4 jaar garantie bijgekocht (nog 8 maanden van over), komen ze gratis langs.

Verwijderd

Topicstarter
Bleek dus kapot scart block te zijn...krijg de tv over een week gerepareerd terug.
Of als ze um niet meer kunnen repareren de aanschafprijs (hoop ik op....kan ik een HD TV van kopen),

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 18:36 ]