Toon posts:

Aus P5kc

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zonet een nieuwe computer gaan halen in een winkel, ik heb er al verschillende in elkaar gestoken maar vandaag iets tegengekomen wat ik nog niet eerder heb gezien of meegemaakt.

Moederbord: Asus P5kc
Memory: 2gb (2x 1gb) niet erkend merk van asus
Hdd: 500 gb seagate sata
Graka: Geforce Fx8800 GTS 512 mb
En al de rest cd, dvd, floppy, cardreader

Dus alles mooi geinstalleerd volgens het boekje maar ik kreeg geen bios te zien, nog een piepgeluid bij het opstarten. Effe alles nagezien en niet aan te merken van kabels of jumpers alles correct gedaan. Dan maar alles er terug uit en opnieuw beginnen weer hetzelfde probleem. Nog steeds geen beeld te zien. Als ik er de ramm, grafische kaart, hdd eruit trekt dan hoor ik een piep die wil zeggen dat er geen memory inzit, volstrekt normaal, maar ik krijg een piep voor " geen grafische kaart", dus ik zit nu momenteel met mijn handen in het mijn haar, hopelijk kunnen jullie mij helpen wat eventueel het probleem kan zijn.

Mvg

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

je kunt het beste beginnen met het stappenplan van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, dan kun je erachter komen welke component het probleem is. Weet je zeker dat de voeding goed aangesloten is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:08:
je kunt het beste beginnen met het stappenplan van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, dan kun je erachter komen welke component het probleem is. Weet je zeker dat de voeding goed aangesloten is?
Ja deze is goed aangesloten staat achteraan op 230v, kabels zijn aangesloten

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Als je een piep voor geen Grafische Kaart krijgt zal de videokaart misschien kapot zijn. Het kan ook dat het PCI-E slot defect is of je de videokaart niet goed hebt aangedrukt. Heb je de PCI-E power connector aangesloten?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-04 18:15

Sebazzz

3dp

Statische elektriciteit? Is je computer geaard? Of het je voor het installeren van je kaart even de verwarming oid aangeraakt? Ik heb een keer op zo'n manier me harde schijf een tik verkocht, maar die deed het gelukkig gewoon :)

Probeer eventueel met andere reepjes te booten want ASUS en niet QVL geheugen.... Ik heb hier in deze PC GEIL gehad en die gaven errors, en nu OCZ maar daar herkent ie de laatste kilobyte niet (geen ramp)...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Neen mij pc is niet geaard, hoe moet ik dat just doen?
Sebazzz schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:04:
Statische elektriciteit? Is je computer geaard? Of het je voor het installeren van je kaart even de verwarming oid aangeraakt? Ik heb een keer op zo'n manier me harde schijf een tik verkocht, maar die deed het gelukkig gewoon :)

Probeer eventueel met andere reepjes te booten want ASUS en niet QVL geheugen.... Ik heb hier in deze PC GEIL gehad en die gaven errors, en nu OCZ maar daar herkent ie de laatste kilobyte niet (geen ramp)...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:38:
Neen mij pc is niet geaard, hoe moet ik dat just doen?

[...]
Zorgen dat je een fantsoenlijke wandcontatdoos gebruikt :)

[ Voor 61% gewijzigd door Outerspace op 24-12-2007 01:48 ]

Wauw, een sig!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
TweakerDwayne schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:00:
Als je een piep voor geen Grafische Kaart krijgt zal de videokaart misschien kapot zijn. Het kan ook dat het PCI-E slot defect is of je de videokaart niet goed hebt aangedrukt. Heb je de PCI-E power connector aangesloten?
inderdaad het eerste waar ik ook aan dacht. Wat zijn je bevindingen hiermee?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Net het probleem gevonden...

Ik ben bij een maat achter een andere PCI-E en andere DDR2 geheugens geweest. Het vervangen van de PCI-E kaart werkte blijkbaar ook niet. Daarna het nieuwe geheugen in geplaatst en de PC boot zonder problemen :)

Blijkbaar een fout met het huidige geheugen... Jammer dat het nu feestdagen zijn in mineur want al die shops zijn gesloten om snel achter nieuwe rams te gaan :P

Toch bedankt voor jullie antwoorden!
GoT rox
Pagina: 1