Toon posts:

[ XP ] DVD Geschreven in Vista niet leesbaar in XP ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb van iemand een DVD gekregen die geschreven is met de standaard schrijfsoftware die in Vista zit, nu als ik de CD in mijn computer steek is de disc leeg ... volgens nero staat er wel een sessie op maar die kan ik niet opslaan ... enig idee hoe ik de DVD kan lezen in Windows XP?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Hmm, kan je cd-rom station dat wel aan ? En heb je CD al eens schoongemaakt ? Of staan er krasjes op ? En kan je de CD gewoon lezen met een ander OS, zoals Ubuntu ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Misschien is de DVD geschreven in Mt Rainier formaat, dat is niet zonder meer leesbaar in XP

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
die dvd is niet goed gebrand of niet afgesloten...
hierdoor doet hij het niet in jouw speler

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

Topicstarter
De cd is zonder krasjes etc ... Het zou te maken hebben met de indeling, vista zou deze standaard in UDF 2.5 schrijven en Windows XP kan dit standaard niet lezen ...

Heb ondertussen al uitgevist dat sommige programma's dit wel kunnen zoals IsoBuster

Nog even aan het googlen naar een freeware oplossing of anders zal het één of andere dubieuze patch of dergelijke worden :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows kan wel direct UDF lezen, mits deze is afgesloten. En die optie heb je tijdens de voorbereidingen van het schrijven. Net zoals je bij Nero hebt om de sessie open te laten of te sluiten, kan je dat met Windows ook. Je kan namelijk een cd meerdere keren beschrijven totdat deze vol is. Als de persoon die deze dvd/cd geschreven heeft dat niet heeft aangezet om te sluiten, dan zit je. Wel vreemd trouwens, als Windows meerdere keren kan schrijven, waarom dan niet direct kunnen lezen. Zal wel aan het systeem liggen. Check ook of je speler multisessie schijfjes aan kan. Als je zelf een brander hebt, zou je dit direct moeten kunnen checken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Installeer eens een trial van Isobuster. Die kan vaak nog veel terughalen van schijfjes waar Windows geen raad meer mee weet.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, met IsoBuster kan hij de DVD lezen! Zal inderdaad probleem zijn met niet afgesloten sessie ... Ik betwijfel dat er iets mis zou zijn met mijn DVD brander (DVD-RW SATA SAMSUNG - SH-S203D)
Pagina: 1