Toon posts:

Netwerk 2 pc's raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een heel erg raar probleem:

Mijn setup: Livebox met daaraan 2 pc's elk via een inviduele utp kabel.

Ik noem ze voor het gemak A en B.

Het probleem:
Als pc A en B allebei aanstaan is er niks aan de hand.
Het probleem is nu als PC A uitgaat, dan duurt het laden van bestanden (gewoon simpele bestanden zoals word/notepad ) op PC B heel erg lang. Het volgende gebeurt:
- ik klik erop, en er komt een zandloper ongeveer 4-5 seconden. bij taakbeheer is het CPU gewoon laag dus het komt er niet door dat de pc het niet aankan.
- als het zandlopertje weg is start het notepad bestandje gewoon op, zoals normaal.

Hitmanpro en nod32 en sygate personalfirewall geven geen gevaren weer.

Geprobeerd:
- Als ik de kabel van pc A uit de livebox haal, dan komt het probleem nog steeds voor
- Als ik de livebox reset komt het probleem nog steeds voor
- Als ik de kabel van pc B (waar het probleem zich voordoet) eruit haal, dan is het probleem WEG. het resultaat is echter wel, dat ik geen internet heb, wat ik dus niet wil.

Begrijp zelf niet hoe het uitstaan van PC A, het laden van bestanden op PC B slomer kan maken. Je ziet ook dat tijdens het zandlopertje ook gewoon niks met het programma gebeurt (niet half opstarten ofzo) maar gewoon ff wacht, en daarna begint met opstarten.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd,

Met vriendelijke groet, joke

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Heb je misschien op die 'langzame' pc een verwijzing staan naar de andere pc?
Een mapping van een netwerkdrive via de verkenner misschien?
Lijkt erop dat je pc 'iets' wil laden van de andere pc...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee eigenlijk, enige manier om daar achter te komen? heb in ieder geval nooit opzettelijk zoiets gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net via een traffic data programma gekeken wat voor traffic er ontstaat als ik me notepad bestandje (of elk willekeurig ander bestandje) open, en er ontstaat een outgoing tcp naar 192.168.1.10, en dat is van mijn andere computer, mischien hebben jullie daar iets aan.

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Staan daar ook poortnummers bij waarmee geconnect wordt naar die andere pc?

Je kan verkenner checken door die op te starten (als de andere pc ook aan staat en je dus geen problemen hebt) en dan te kijken of er dan meer driveletters beschikbaar zijn dan wanneer de andere pc uit staat (en dus problemen hebt).

Verwijderd

Topicstarter
jammer genoeg staan daar geen poortnummers bij.

En nee, er komen geen extra driveletters bij, enige waarbij je kan zien dat ze in netwerk staan is via netwerk locaties en dan zie je daar de pc A staan (bij pc B)

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:46:
jammer genoeg staan daar geen poortnummers bij.

En nee, er komen geen extra driveletters bij, enige waarbij je kan zien dat ze in netwerk staan is via netwerk locaties en dan zie je daar de pc A staan (bij pc B )
Deze vermelding is niet aanwezig als de andere pc uit staat?

Wellicht is het niet nodig dat deze pc's elkaar kunnen benaderen? In dat geval zou je bestandsdeling kunnen uitschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Deze vermelding is inderdaad niet aanwezig als de andere pc uit staat.
heb bestandsdeling uitgezet om het even te testen, en het resultaat is nog steeds de 5 seconden wachttijd voordat een bestand opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Na goed kijken, zag ik toch wel de poortnummers in seagate, ik heb een screenshot gemaakt van wat hij zegt als ik op een bestand druk: (had een paar keer gedrukt erop)
http://img182.imageshack.us/img182/7862/testgegevensaf2.jpg

mischien hebben jullie er iets aan!
Pagina: 1