[XP Pro] Corrupted files

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Sinds kort heb ik last van corrupted files (of tenminste dat denk ik). Elke download (bijvoorbeeld virus updates, ad aware updates, java updates, firefox beta 2) gaat mis. De downloads uit de aaplicaties (zoals ad aware enzo) worden afgebroken. Downloads van complete pakketten zoals firefox lijkt goed te gaan totdat je ze opent. De melding dat files corrupt zijn of vergelijkbare meldingen krijg ik dan.

Mijn virus scanner zegt dat er geen virussen zijn.
chkdsk /f vind geen fouten
sfc /scannow leverd ook niets op

Wat ook vreemd is is dat sommige internet pagina´s waarbij javascript is vereist niet goed werken (mijn eigen site om te bloggen bijvoorbeeld) maar ik weet niet of dit er iets me ete maken heeft. Hoewel de pagina´s wel werken als ik een openbare computer opzoek.

Wat kan ik nog meer doen?

ps: ik zit in de USA op vakantie met mijn laptop dus heb niet teveel faciliteiten rondom mij heen anders dan een trage internet verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door verliezer op 23-12-2007 17:38 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Welke Virusscanner gebruik je ? Is het al lang geleden dat je een format hebt gedaan ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Petervanakelyen schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:47:
Is het al lang geleden dat je een format hebt gedaan ?
Niet om het één of ander, maar wat is je beweegreden achter deze vraag, en wat wil je hiermee suggereren? Let ook even op de randvoorwaarden die de TS aangeeft hierbij.

Als dit alleen bij Internet downloads het geval is en niet bij kopieën van bijvoorbeeld USB sticks:
Kijk dan eens naar netwerkgerelateerde zaken.
Een verkeerde instelling of corrupte driver kan ervoor zorgen dat downloads (waaronder Tijdelijke internet bestanden als stylesheets en scripts) incompleet binnenkomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

alt-92 schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:51:
[...]

Niet om het één of ander, maar wat is je beweegreden achter deze vraag, en wat wil je hiermee suggereren? Let ook even op de randvoorwaarden die de TS aangeeft hierbij.

Als dit alleen bij Internet downloads het geval is en niet bij kopieën van bijvoorbeeld USB sticks:
Kijk dan eens naar netwerkgerelateerde zaken.
Een verkeerde instelling of corrupte driver kan ervoor zorgen dat downloads (waaronder Tijdelijke internet bestanden als stylesheets en scripts) incompleet binnenkomen.
Ik heb wel vaker gelezen van die internet security paketten die kuren kunnen vertonen. Zeker omdat de TS ook aanhaalt dat Javascript het niet altijd goed doet. Veel antivirussen en security paketten hebben daar onderdelen voor om je daartegen te beschermen.

Maar dat kan inderdaad ook komen door slechte drivers en dergelijken. Daarom kan het soms eens handig zijn om dingen als on-access-scan en andere "realtime" dingen even uit te schakelen en kijken of de problemen zich dan nog voordoen. Dan is dat toch al 1 ding wat kan uitgesloten worden.

Als ik me niet vergis heb ik zelf een hele tijd geleden zoiets voor gehad met Norton Internet Security bijvoorbeeld. Attachments die in m'n mail zaten waren geregeld corrupt. Na het deinstalleren van dat pakket was het opgelost.

Om te testen kan de TS misschien wat dingen downloaden van Sourceforge en dergelijken. Daar staat meestal de MD5 hash bij. Die kan dan nadien zelf berekend worden op de pc om te kijken of de data daadwerkelijk identiek is.

Als die hash identiek blijkt te zijn en de installers geven nog problemen dan lijkt het me eerder een probleem in Windows zelf.

edit: ow, je quote alleen het format gedeelte. Daar kan ik me ook niet meteen iets bij voorstellen waarom die vraag relevant zou zijn :)

[ Voor 37% gewijzigd door DinX op 24-12-2007 00:20 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• verliezer
Hmm, klinkt aannemenlijk driver gerelateerde zaken.

Zou opnieuw de drivers voor de Nic iets uithalen?

Die format is geen goed idee, mede omdat ik aan de andere kant van wereld zit en dus geen nieuwe install kan doen (dit buiten het feit dat de format eigenlijk geen oplossing van het probleem is maar gewoon overnieuw beginnen ;)).

• verliezer
Probleem, lukt niet om nieuwe drivers te downloaden.

Oja, dit zijn de berichten na een suc6volle download op sourgeforce:
! C:\Documents and Settings\NL087021\Desktop\npp.4.6.bin.zip: CRC niet correct. Het bestand LINEDRAW.TTF is beschadigd
! C:\Documents and Settings\NL087021\Desktop\npp.4.6.bin.zip: CRC niet correct. Het bestand notepad++.exe is beschadigd
! C:\Documents and Settings\NL087021\Desktop\npp.4.6.bin.zip: CRC niet correct. Het bestand plugins\APIs\cpp.api is beschadigd
! C:\Documents and Settings\NL087021\Desktop\npp.4.6.bin.zip: CRC niet correct. Het bestand plugins\APIs\flash.api is beschadigd
! C:\Documents and Settings\NL087021\Desktop\npp.4.6.bin.zip: CRC niet correct. Het bestand plugins\APIs\java.api is beschadigd
! C:\Documents and Settings\NL087021\Desktop\npp.4.6.bin.zip: CRC niet correct. Het bestand plugins\APIs\php.api is beschadigd
! C:\Documents and Settings\NL087021\Desktop\npp.4.6.bin.zip: CRC niet correct. Het bestand plugins\APIs\tex.api is beschadigd
! C:\Documents and Settings\NL087021\Desktop\npp.4.6.bin.zip: CRC niet correct. Het bestand plugins\NPPTextFX\NPPTextFXdemo.TXT is beschadigd
! C:\Documents and Settings\NL087021\Desktop\npp.4.6.bin.zip: CRC niet correct. Het bestand plugins\NppTools.dll is beschadigd
! C:\Documents and Settings\NL087021\Desktop\npp.4.6.bin.zip: CRC niet correct. Het bestand SciLexer.dll is beschadigd
! Kan "C:\DOCUME~1\NL087021\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.906\notepad++.exe" niet uitvoeren
Gaat dus niet lukken vrees ik :(

Zijn er nog online alternatieven voor correctieve acties voorhanden, je hebt nl ook online virusscanners, toch?

• DinX

DinX

Motormuis

Kan je proberen.

Wat je ook eens kan doen is eens een andere netwerkkaart in je pc proppen en kijken of je daarmee hetzelfde probleem hebt. Als je er 1 op overschot hebt liggen of ergens kan lenen kan je zo eventueel het netwerk al uitsluiten als probleem.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
DinX schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 22:46:
Kan je proberen.

Wat je ook eens kan doen is eens een andere netwerkkaart in je pc proppen en kijken of je daarmee hetzelfde probleem hebt. Als je er 1 op overschot hebt liggen of ergens kan lenen kan je zo eventueel het netwerk al uitsluiten als probleem.
in een laptop :?

A wise man's life is based around fuck you

• DinX

DinX

Motormuis

Woops, even overlezen.
USB modelletje dan eventueel ?

• verliezer
Tja, als ik thuis was kon ik dat wel even doen. Sterker nog dan deed ik een complete reinstall.
Ik zit echter op vakantie in de States (California) dus nogal ver weg van huis.

Ik was op zoek naar alternatieven die vanuit hier geprobeerd kunnen worden.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Heb je al eens schijfopruiming geprobeerd? Dus met name het opruimen van de Tijdelijke Internet Bestanden.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• verliezer
Yep, schijfdefrag van windows, regseeker, CCleaner. Ik geloof bijna alles wat ik aan boord had.

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
offtopic:
Tssskk......ben je op vakantie kun je nog niet zonder laptop

Je hebt dus ook geen USB stick bij je waar je via een andere pc bestanden op kunt zetten?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45

Bob

Slecht geheugen kan ook een oorzaak zijn van problemen als deze. Run eens een memcheck bootcd.

Verwijderd

Bob schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:38:
Slecht geheugen kan ook een oorzaak zijn van problemen als deze. Run eens een memcheck bootcd.
Hey dat was mn eerste gedachte bij het lezen van z'n vraag. Je kunt ook memtest downloaden, deze heeft een gratis trial die ook prima werkt als geheugen tester.

En inderdaad probeer ook eens data te kopieren van een ander medium dan internet om te kijken of het dan wel goed gaat.

De oorzaak mogelijkheden zijn nogal rijk voor dit probleem. Mocht je recentelijk met de netwerkkaart hebben zitten prutsen, kijk dan ff naar de packetsize, en gebruik je nu draadloos of een vaste verbinding ?
Pagina: 1