Toon posts:

XP Netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds een aantal jaren draai ik probleemloos XP, en een aantal keer is xp dan ook opnieuw geinstalleerd, want na een tijdje (zoals iedereen weet) word je pc sloom en installeer je de boel opnieuw en je kunt weer aan de gang.

Nu heb ik mijn windows xp pro opnieuw geinstalleerd met dezelfde cd als die ik altijd gebruik. maar nadat ik een paar dagen geleden mijn pc opnieuw installeerde, gebeurde er iets raars

ik had xp volledig geinstalleerd, drivers eroverheen (de netwerkkaart werd prima herkent), en de videokaart en andere meuk werkte prima.

maar ik kon op dat moment nog niet op internet, dus startte ik even de pc opnieuw op zoals de installatie al aangaf.

Vanaf het moment dat de computer opnieuw was opgestart ging alles nogal langzaam, en ik zag ook dat mijn 2 netwerkkaarten niet herkend worden die voor het opnieuw opstarten wel herkend werden, na ongeveer een minuutje zag ik eindelijk de 2 netwerkkaarten in het configuratiescherm (netwerkverbindingen) verschijnen.

dus ik klik op mozilla (ook IE gebrobeert) en weer geen internet.

via start/uitvoeren/cmd/ipconfig krijg ik het volgende antwoord:

"Er heeft zich een interne fout voorgedaan: De aanvraag word niet ondersteunt.

Neem voor ondersteuning contact op met Microsoft Product Support Serices

Aanvullende informatie: kan host-naam niet opvragen"

Wel staat er netjes dat de netwerkadapter verbonden is, maar als ik op herstellen klik krijg ik het volgende te zien:

"Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
De TCP/IP instellingen van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet."

Ook heb ik op aanraden Vista Ultimate geinstalleerd, en hierbij werkten de 2 netwerkadapter wel gewoon, deze zijn automatisch herkend door Vista.
Ga aub niet beginnen over, blijf dan bij vista of andere dingen want ik wil gewoon mijn xp terug en vind de bugs van vista nog te groot om over te stappen.

toen ik mijn pc voor het allereerst installeerde hebben de 2 netwerkadapters altijd netjes hun werk gedaan op mijn XP pro (met de drivers die op de cd stonden.

Een paar keer opnieuw opstarten heeft ook geen zin, bij het opnieuw opstarten duurt het telkens ong. een minuutje voordat de 2 netwerkkaarten herkend worden.

Wat heb ik zelf al gedaan?

Nforce drivers downloaden
Drivers van de cd installeren (meerdere malen)
bij apparaatbeheer worden de 2 netwerkadapters herkend en geen fouten zichtbaar
een andere xp cd geprobeerd (unattended, en nog een andere xp pro cd)
getest met vista (staat hierboven)
een losse netwerkkaart erin gezet (zelfde probleem, foutmeldingen)
Een statisch ip adres (het probleem blijft, evenals de foutmeldingen)
xp (een paar keer) opnieuw geinstalleerd. (probleem blijft)

Ik hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft of misschien wel hetzelfde probleem, ik begrijp zelf niet waarom Vista alles wel herkend en XP nu opeens niet meer. (met behulp van drivers)

specs:

MSI K9N SLI moederbord (de 2 netwerkadapters zijn geintegreerd)
AMD 4000 x2 2.0ghz (niet overgeklokt)
Gforce 7600GT
Coolermaster Realpower 550W

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

In je netwerkeigenschappen kan je eens proberen Internet-Protocol (TCP/IP) te verwijderen en daarna opnieuw toe te voegen. Dat kan in sommige gevallen al eens helpen met zulke vage netwerkproblemen. Het lijkt namelijk (zoals de fouten aangeven) alsof er iets niet helemaal in orde is met je TCP/IP stack

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 22:07
probeer anders is in cmd ping 127.0.0.1. Daarmee kan je kijken of je TCP/IP settings correct staan.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt op een kapotte stack, die is niet zomaar te repairen (uit ervaring), een repair install is dan het beste.
Check ff ook je eventlogs om te kijken of je toevallig HDD errors ziet staan.

Verwijderd

Topicstarter
Sharky_NL schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:11:
probeer anders is in cmd ping 127.0.0.1. Daarmee kan je kijken of je TCP/IP settings correct staan.
dit heb ik ook al getest, (meerdere malen) dan krijg ik de foutmelding (in cmd) foutcode 2

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:14:
Lijkt op een kapotte stack, die is niet zomaar te repairen (uit ervaring), een repair install is dan het beste.
Check ff ook je eventlogs om te kijken of je toevallig HDD errors ziet staan.
waarom een repair install, ik heb mijn xp al 3x opnieuw geinstalleerd en met vista werkt het wel gewoon, en het heeft in het verleden altijd goed gewerkt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Omdat het te diep in het OS ingrijpt, dat fix je niet met nic drivers weggooien en re-install.
Pagina: 1