Ik ben bang dat ik mij vandaag flink in de nesten gewerkt heb
Ik heb nu inmiddels een half jaar mijn nieuwe pctje draaien met mijn eerste RAID0 Array erin.
De onderdelen die van belang zijn is het moederbord:
G33-DS3R specs
met daaraan 2 Hitachi 500GB HDD's via de SATA aansluiting.
deze waren/zijn geconfigureerd in een raid0 array, van 2 volumes.
een volume van 150GB waar mijn windowsxp opstaat, en een van ongeveer 750GB voor mijn data.
Het beviel mij allemaal prima, totdat ik vandaag besloot mijn Bios firmware te updaten.
Dit ging allemaal prima, totdat zoals de instructies vermelde de "Load optimized defaults" uitvoerde.
Sindsdien faalt mijn RAID0
Ik dacht eerst, oh stom ff de goede instellingen terugzetten.
Dus de RAID weer aangezet, instellingen verder doorlopen, en alles leek goed te gaan.
Maar tot overmaat van ramp word nu alleen de tweede HDD als raid member herkent.
de eerste HDD word wel herkent maar als "Non Raid disk"
Vanzelfsprekend lukt opstarten dus niet en ik krijg een "Disk read error"
Ik heb alle mogelijke combinaties van settings die verband houden met mijn raid geprobeerd.
ik heb een kijkje genomen in het raid configuratie paneel, maar daar zag ik allen maar de delete optie, dus dat leek me geen goed plan
Weet iemand of hier nog iets aan te doen is?
Door op de een of andere manier die eerste hdd weer in de raid te proppen
ik heb volgens mij al het mogelijke geprobeerd, (manuals, google, gewoon proberen, etc)
maar kan nergens een oplossing vinden. behalve de "delete alles en installeer opnieuw"
alvast bedankt voor jullie hulp
Edit:
Inmiddels bios downgrade geprobeerd, heeft geen effect.
hdd's van sata poort wisselen heeft ook geen effect..
Ik heb nu inmiddels een half jaar mijn nieuwe pctje draaien met mijn eerste RAID0 Array erin.
De onderdelen die van belang zijn is het moederbord:
G33-DS3R specs
met daaraan 2 Hitachi 500GB HDD's via de SATA aansluiting.
deze waren/zijn geconfigureerd in een raid0 array, van 2 volumes.
een volume van 150GB waar mijn windowsxp opstaat, en een van ongeveer 750GB voor mijn data.
Het beviel mij allemaal prima, totdat ik vandaag besloot mijn Bios firmware te updaten.
Dit ging allemaal prima, totdat zoals de instructies vermelde de "Load optimized defaults" uitvoerde.
Sindsdien faalt mijn RAID0
Ik dacht eerst, oh stom ff de goede instellingen terugzetten.
Dus de RAID weer aangezet, instellingen verder doorlopen, en alles leek goed te gaan.
Maar tot overmaat van ramp word nu alleen de tweede HDD als raid member herkent.
de eerste HDD word wel herkent maar als "Non Raid disk"
Vanzelfsprekend lukt opstarten dus niet en ik krijg een "Disk read error"
Ik heb alle mogelijke combinaties van settings die verband houden met mijn raid geprobeerd.
ik heb een kijkje genomen in het raid configuratie paneel, maar daar zag ik allen maar de delete optie, dus dat leek me geen goed plan
Weet iemand of hier nog iets aan te doen is?
Door op de een of andere manier die eerste hdd weer in de raid te proppen
ik heb volgens mij al het mogelijke geprobeerd, (manuals, google, gewoon proberen, etc)
maar kan nergens een oplossing vinden. behalve de "delete alles en installeer opnieuw"
alvast bedankt voor jullie hulp
Edit:
Inmiddels bios downgrade geprobeerd, heeft geen effect.
hdd's van sata poort wisselen heeft ook geen effect..
[ Voor 3% gewijzigd door Fabske op 23-12-2007 17:07 ]