Toon posts:

[BF2] Gebruik van luchtvoertuigen zorgt voor fps probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wou vandaag BF2 spelen op mijn computer maar nu is er iets raars aan de hand met de FPS.
Met het programma fraps kan ik bij ieder spel zien hoeveel FPS dat ik heb.

Onder het spelen van BF2 zit ik steeds 99/100/101 FPS dit speelt lekker maar zodra ik een vliegtuig of helicopter pak dan heb ik nog maar 30 FPS.

Ik dacht dan zal hij het wel niet aankunnen maar als ik dan weer uitstap en gewoon ga lopen blijven die 30 FPS en het spel speelt dan dus niet meer fijn. Na een restart van het spel loopt hij weer op 100FPS totdat ik een vliegtuig neem.

Toch lijkt het me sterk dat hij het niet aan kan want CoD4 draait heel soepel, met hoge details en met eigenlijk meer FPS dan BF2 hoe kan dit?

Herkent iemand dit probleem bij BF2?

specs:
AMD Athlon FX-62 Dual Core 2.80GHz
Asus M2N32-SLI
NVidia Geforce 8800GT 512MB
2GB Kingston HyperX DDR2 800MHz
Windows XP Professional SP2

Verwijderd

Dat is wel héél erg vreemd zeg! Momenteel ligt mijn pc gedeeltelijk in de prak waardoor ik niets meer kan testen om te zien wat ik voor een framerate heb (videokaart+geheugen kapot). Het is mij inderdaad wel tijdens het spelen opgevallen dat met name de schutterspositie in de helikopter (attack chopper) een ontzettend 'vertragende' werking op het spel heeft. Maar goed, als ik over het veld loop is dat weer weg.

Je computer moet ruimschoots snel genoeg zijn om het spel te spelen, dus daar zal het ook niet aan liggen. Mijn pc (XP2500+ met voorheen 6800GT en 1 gig) kon het ook redelijk aan. Bugje misschien?

Probeer het eens op andere (lagere) settings om te kijken of dat effect heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 16:02 ]

Verwijderd

Geheugen tekort denk ik in vista heb je aan 2 gig gewoon niet genoeg met bf2.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er vergeten bij te zetten dat ik XP gebruik dit heb ik even aangepast.
Ook als ik de details op medium zet en AA uit dan blijft het toch.

Verder heb ik XP up to date met de laatste forceware voor de videokaart en ook BF2 heeft de laatste patch.

Kan het iets te maken hebben met de G92 chip op de videokaart? dat die niet wordt ondersteund of iets dergelijks?

Verwijderd

Ik zelf heb de dual core optimizer geinstaleerd van amd, bf2 crashed haast nooit meer en loopt ook gewoon goed op mijn pc.
Linkje: http://www.amd.com/us-en/..._type/utilities/Setup.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dualcore optimizer geinstalleerd maar ik merk helaas geen verschil.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SGD >> SPV

Aangezien dit een technische vraag is, hoort het in SPV thuis dus, let daar voortaan aub zelf even op :)

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt dat je mij er op wijst dit wist ik niet.

Heeft er iemand nog een idee voor mijn probleem?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Misschien het geluid op softwarematig staan in BF2? :)

-Andere hobby- -

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:06:
Geheugen tekort denk ik in vista heb je aan 2 gig gewoon niet genoeg met bf2.
Na het lezen van deze remark heb ik toch maar gelijk even de webshop ge-emaild met de vraag om 2gig extra bij mijn hudige bestelling te doen. Keuze is snel gemaakt met deze prijzen van DDR2.

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid stond inderdaad op software maar als ik het op hardware zet blijft het probleem. Het maakt ook geen verschil als ik de sound kwaliteit minder zet.

Ik vrees dat het geen BF2 meer wordt voor mij :'( ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:33:
Het geluid stond inderdaad op software maar als ik het op hardware zet blijft het probleem. Het maakt ook geen verschil als ik de sound kwaliteit minder zet.

Ik vrees dat het geen BF2 meer wordt voor mij :'( ;(
Anders EA even mailen of ze dit vaker zijn tegengekomen. Aangevan dat COD4 wel goed loopt, dan kunnen ze niet gelijk zeggen dat je computer ruk is.

Vervelend in ieder geval, maar er is vast een oplossing.
Pagina: 1