Toon posts:

paar vraagjes hd & klok

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoe weet ik of ik udma66 ondersteuning heb?
Mobo = ATX MS-6163va, en wat is tot nu toe de maximale processor die ik erin kan gooien er zit nu een p3 in, past er ook een amd in?

Dan nog een misschien dom vraagje (sorry) volgens mij heb ik nu een udma33 5400 is een udma66 7200 veel sneller en waar kan ik dat dan vooral aan merken?

Mijn pa heeft hetzelfde mobo en een 500mhz (p3) heeft iemand die dit mobo heeft ervaring met overclocken? Ik kan niet zoveel wijs uit manual. Hoe ver is verstandig om op te klokken en welke cooler moet er bij zetten?

Bedankt alvast

Verwijderd

Wat dat mobo betreft, jongen ik zou het NIET weten en ik WIL het ook niet weten, ga maar lekker op de site kijken van de fabrikant, daar lijkt het me dat je verreweg het emeste op kan steken derover.
Wat HD's betreft...daar kan ik meer over zeggen nu ik sinds een paar dagen een IBM 7200 rpm schijffie in me systeem heb hangen! Nou en of dat je verschil merkt!! Als ik jou was zou ik zeker niet die 100 gulden besparen en bv een 30 gig 5400 ata66 schijfje kopen maar leg die paar tientjes der nou gewoon bij en heb een schijf die 2x zo snel is!! En dat is zonder overdrijven!
Ik heb nu een IBM DTLA-307030 (30 gig, 7200 rpm, 2 mb buffer, UDMA100) en dat ding is echt supersnel. Heb altijd een 17 gig maxtor (5400 rpm 512 kb buffer, UDMA66) gehad en die hangt er dus nog steeds in maar dat was echt een traag rotding vergeleken met die nieuwe IBM!!
voorbeeldje: Ghost maken van partite naar partitie: op maxtor 120 mb/min, op IBM 270 mb/min!! Waar je het dus aan kan merken dat hij zoveel sneller is zijn simpelweg opstarttijden van programma's en hoe snel hij files kopieert/wegschrijft! Ja ik zou zeggen halen maar dat ding! Echt een juweeltje in me systeem!

Verwijderd

Het moederbord zelf ken ik niet tot in detail :) maar er kan geen AMD in. Ook andersom kunnen er geen intel's in AMD moederborden.

UDMA 66 ondersteuning: geen idee

Het verschil tussen een udma33 5400 en udma66 7200 is idd groot, maar dat ligt aan het toerentaal (7200 ipv 5400) en niet zoals (te) vaak gesuggereerd wordt (udma 66 ipv udma 33)

Dan over overclocken:
Hoe ver is het verstandig om over te clocken:
0% ;)
Overclocken op zichzelf is natuurlijk nooit verstandig, dat doe je alleen als je extra snelheid wilt.
Ik denk dat die 500 P3 een katmai is. Dan kan die niet zo heel ver overgeclocked worden.
Bij een FSB van 112 Mhz kan je het zonder extra cooling wel redden.
Met mijn eigen config (P3 500 Katmai + Abit Be6) kom ik niet verder dan een FSB van 124 (rock-solid) of 133 (iets minder rock-solid maar werkbaar voor spellen). Deze proc is watergekoeld.