[MacBook]Hoe Kubuntu booten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Weet iemand hoe ik Kubuntu linux kan booten op een Intel - Mac ? Heb de Intel(x86) versie gedownload, maar als ik hem gewoon in het dvd-rom station steek hoor ik hem wel opspinne, maar boot hij niet. Hij boot ook niet als ik "C" ingedrukt houdt. Wat moet ik doen ? Raar genoeg levert Google bijna geen relevante resultaten op. Weten jullie het ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

google op dualboot mac ofzo. Kom je er echt vanzelf wel uit.

• Petervanakelyen
Sorry, maar ik kom er echt, echt niet uit. Ik heb al behoorlijk wat computer ervaring, maar ik weet echt niet hoe ik gewoon de Live-CD van Ubuntu of Kubuntu geladen krijg !! Wil iemand mij alstublieft op weg helpen ?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
* The C key forces the Mac to start up from a bootable CD-ROM, if one is present, which is useful if something goes wrong with your startup hard disk. This key doesn't work with some older Macs or clones that didn't use Apple CD-ROM drives; they require Command- Shift-Option-Delete instead (see below).

http://www.jacsoft.co.nz/Tech_Notes/Mac_Keys.htm#C

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-12-2025
http://www.mactel-linux.org/wiki/HOWTO

En dan helemaal onderaan, lijkt niet zo eenvoudig!

• Petervanakelyen
MrAcid schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:33:
* The C key forces the Mac to start up from a bootable CD-ROM, if one is present, which is useful if something goes wrong with your startup hard disk. This key doesn't work with some older Macs or clones that didn't use Apple CD-ROM drives; they require Command- Shift-Option-Delete instead (see below).

http://www.jacsoft.co.nz/Tech_Notes/Mac_Keys.htm#C
Ja, dat had ik ook al gelezen, maar ik had (dacht ik) toch in mijn startpost al gezegd dat "C" niet werkt ? En over dat Command - Shift - Option - Delete, moet ik ze allemaal tegelijk indrukken ? En hoe zien die toetsen er dan uit op een Mac - Toetsenbord ? Ik geraak er niet uit, maar toch al bedankt.`

EDIT: Heb ondertussen door welke toets welke is (buiten delete toets) zal direct eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-12-2007 18:19 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sorry, dat had ik inderdaad niet gelezen.

De delete toets is de FN toets + Backspace.

• Petervanakelyen
MrAcid schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:27:
Sorry, dat had ik inderdaad niet gelezen.

De delete toets is de FN toets + Backspace.
Bedankt, zal zo eens proberen, ben eerst het een en ander aan het downloaden, en duurt nog wel eventjes...

Inbelverbinding ;)

• Q
  • Laatst online: 00:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Start hier maar en alles komt goed
http://refit.sourceforge.net/

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Petervanakelyen schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:29:
[...]

Bedankt, zal zo eens proberen, ben eerst het een en ander aan het downloaden, en duurt nog wel eventjes...

Inbelverbinding ;)
offtopic:
Niet om te flamen ofzo maar bestaan inbelverbindingen nog in Nederland?! Zelfs in België waar we achterlopen op het vlak van internet heeft Belgacom inbelverbindingen afgeschaft.

.

• Petervanakelyen
zeus.hestia schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:50:
[...]

offtopic:
Niet om te flamen ofzo maar bestaan inbelverbindingen nog in Nederland?! Zelfs in België waar we achterlopen op het vlak van internet heeft Belgacom inbelverbindingen afgeschaft.
Ik woon inderdaad in België, en ik ben bij Belgacom. Onlangs brief ontvangen...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je je CD ook gecheckt? Geen bad burn ofzo?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Petervanakelyen
Borromini schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:00:
Heb je je CD ook gecheckt? Geen bad burn ofzo?
Heb CD gecheckd, heb een andere CD zelfs al geprobeerd... Werkt niet...
Al ik trouwens de apple-toets, alt, fn en backspace en shift ingedrukt houdt, boot hij ook gewoon OS X.
Wat moet ik doen ? Is er een speciale versie van Ubuntu nodig ? Of een andere toetsencombinatie ?

• Petervanakelyen
OK, iedereen erg bedankt, ik heb met behulp van rEFIt de Kubuntu Live-CD weten te booten. Ik neem aan dat een normale installatie werkt ?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom neem je niet de proef op de som? Van zodra je partitieprogramma de Mac-schijf en -partities ziet moet het toch duidelijk zijn of het ondersteundt wordt of niet?

* Borromini vraagt zich af waarom mensen nooit zelf es checken

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Petervanakelyen
Heb de proef op de som genomen, en gewoon de hele schijf ge-herpartitioneerd. Ik heb OS X niet meer nodig... Maar nu, als ik de PC wil opstarten, blijft die eerst een hele tijd hangen op een wit scherm. En dan komt er een schermpje van Grub: Grub loading stage2 en alles start prima. Is dat omdat ik de rEFIt partitie per ongeluk heb laten staan ?

• Hubert
  • Laatst online: 15:37

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

waarom zou je dit willen eigenlijk vraag ik me af? beide systemen zijn nix based. welk voordeel heeft kubuntu voor jou boven mac osx?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Petervanakelyen
Hubert schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:29:
waarom zou je dit willen eigenlijk vraag ik me af? beide systemen zijn nix based. welk voordeel heeft kubuntu voor jou boven mac osx?
Sorry, maar ik vind Kubuntu nu eenmaal beter...
Ondertussen hoort dit misschien beter thuis in het NOS ?

Maar ik zou wel graag willen weten of het normaal is dat het zo lang duurt voordat Grub start.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Dat is niet helemaal de bedoeling. Het ging namelijk oorspronkelijk om een heel andere vraag. Ik doe deze dan ook op slot.

Je kunt zelf een topic openen in NOS, leg dan duidelijk uit in de nieuwe startpost hoe je het hebt geïnstalleerd en wat het probleem is :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.